اخبار داغ

بازخوانی اخبار یزد در سال 98/ بخش دوم؛

شهردار یزد بعد از هشت ماه معرفی شد/ فوت دلخراش کودک میبدی

شهردار یزد بعد از هشت ماه معرفی شد/ فوت دلخراش کودک میبدی
استان یزد در سال گذشته درگیر حوادث و وقایع تلخ و شیرین بسیاری بود که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزد رسا؛ سال 98 با تمام خوشی ها و ناخوشی های خود گذشت. استان یزد نیز در این سال درگیر حوادث و وقایع تلخ و شیرین بسیاری بود که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست چرا که اکنون با گذشت قریب به یک سال بهتر می توان در مورد اخبار آن روز و قول و وعده ها قضاوت کرد.
به همین جهت قصد داریم برخی از اخبار مهم یزد در سال گذشته را به صورت گذرا و در چند بخش  مرور کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا؛,
,

 

,

تلاش امارات برای مصادره میراث یزد

, تلاش امارات برای مصادره میراث یزد, تلاش امارات برای مصادره میراث یزد,

سال گذشته امارات کلیپی تبلیغاتی ساخت که در آن کریستیانو رونالدوى پرتغالى بازیکن معروف فوتبال حضور داشت.  قصد امارات از این کار ثبت بادگیر به عنوان میراث امارات در یونسکو بود.

,

با توجه به اینکه بادگیر میراث یزدی هاست، شو تبلیغاتی کریستیانو رونالدوى پرتغالى برای ترغیب یونسکو جهت ثبت  جهانی بادگیرهای امارات متحده عربی واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت و دو هشتگ #یزد_دیدنی و #یزد_شهر_بادگیرها به دو هشتگ داغ توییتر و اینستاگرام تبدیل شد.

,

, ,

کاربران یزدی توئیتر با انتشار بیش از ٨٧٠٠ توئیت با هشتگ های #یزد_دیدنی و #یزد_شهر_بادگیرها نسبت به تلاش امارات برای ثبت بادگیر به اسم خود و سکوت و بی تفاوتی مسئولین اعتراض کردند.

, .,

 

,

 

,

فوت دلخراش کودک میبدی

, فوت دلخراش کودک میبدی, فوت دلخراش کودک میبدی,

در پی حادثه کشته شدن یک کودک ۸ ساله در میبد به علت حمله سگ های ولگرد، دادستانی عمومی و انقلاب میبد گفت: در پی حادثه دلخراش فوت تبعه افغانی به جهت حمله ور شدن سگ های ولگرد، با وصول گزارش، دادستان شخصا در محل حادثه حاضر که مشاهده می شود محل، در فاصله ده کیلومتری از شهر و به عنوان جایگاه تخلیه نخاله های ساختمانی بوده که طفل متوفی جهت جمع آوری ضایعات به محل رفته و از طرف دیگر رهاسازی غیر اصولی لاشه های تلف شده احشام نیز منجر به این موضوع شده که حیوانات وحشی و سگ ها در آنجا جمع شوند که متاسفانه با حمله ور شدن به طفل هشت ساله این حادثه رخ داده است.

,

, ,

این حادثه دلخراش موجب مطالبه دوباره مردم استان یزد برای کنترل جدی جمعیت سگ های ولگرد توسط اداره کل محیط زیست و شهرداری ها شد.

,

 

,

شهردار یزد بعد از هشت ماه معرفی شد

, شهردار یزد بعد از هشت ماه معرفی شد, شهردار یزد بعد از هشت ماه معرفی شد,

خرداد ماه سال گذشته جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی با هشت رای از مجموع یازده رای به عنوان شهردار جدید یزد انتخاب شد.

, .,

عزیزی چهارمین شهرداری بود که توسط شورای شهر دوره پنجم یزد انتخاب شد. این شورا اولین شهردار را در سال 96 انتخاب کرد که بعد از یکسال استفعا داد. اما از مهر 97 تا خرداد 98 شورای شهر سه گزینه دیگر را با رای گیری انتخاب کرد که هیچ کدام موفق به دریافت حکم شهرداری نشدند فلذا شهر یزد هشت ماه بدون شهردار اداره می شد.

,

 

,

دادگستری یزد سد راه اتوبان خواری شد

, دادگستری یزد سد راه اتوبان خواری شد, دادگستری یزد سد راه اتوبان خواری شد,

روزنامه آفتاب یزد گزارش داد: موسسه‌ای که پسوند خیریه و فرهنگی را به یدک می‌کشد، پس از سالها مقاومت بالاخره قطعه زمینی به مساحت 7 هکتار را آنگاه پس می‌دهد که با عبارت «زمین‌خواری» مواجه می‌شود آن هم نه با آرامش و طیب خاطر که به زور قانون!

,

در خلاصه‌ترین وضعیت، دادگستری استان یزد فارغ از حواشی ساختگی و شوآفی به نام «جشنواره عروسک‌ها و تئاتر عروسکی» به دور از شتابزدگی و البته با دقت و ظرافت، پرده از پرونده‌ای عجیب و در عین خود کم نظیر برمی‌دارد. منابع آگاه ضمن ابراز شگفتی از مورد پیش آمده اظهار می‌دارند که وقتی به این زمین‌خواری 7هکتاری پی بردیم که گفتند یک باند از یک اتوبان ـ موجود در نقشه‌های هوایی و طرح تفضیلی ـ ناگهان مفقود شده است و به دنبال باند مفقودی گشتن همانا و پیدا شدن 7هکتار زمین پس از سال‌ها ‌‌نیز همان.

,

 اینک خبرهای خوشحال‌کننده حکایت از آن دارد که آن «یک باند اتوبان» و نیز آن «7هکتار زمین» باز پس گرفته شده و پرونده باقیمانده موضوعات مطروحه، سیر قضایی خود را در حال طی کردن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه