اخبار داغ

شرکت آب منظقه‎ای کردستان اعلام کرد؛

احتمال سرریز سدهای کردستان/ لزوم جدی گرفتن خطر سیلاب از سوی مردم

احتمال سرریز سدهای کردستان/ لزوم جدی گرفتن خطر سیلاب از سوی مردم
به گفته شرکت آب منطقه ای استان کردستان با توجه به افزایش بارش‌ها در چند روز آینده احتمال سرزیز سدهای استان دور از انتظار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش بارش‌ها در چند روز آینده سدها‌ی استان سرریز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, ،,

عرفان مومن‌پور افزود: با اشاره به اینکه سد قشلاق سنندج هم در حال حاضر ۸۸ درصد پُر شدگی مخزن دارد گفت: این سد هم با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در روز‌های آتی سرریز نرمی خواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مخازن هفت سد استان پر آب شده است نسبت به خطر سیلابی‌شدن در پایین‌دست این سد‌ها هشدار داد.

,

مومن‌پور با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون ۳۴۶ میلی‌متر بارش باران در استان داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر مخازن سد‌های استان حدود هزار و ۸۵۰ میلیون متر مکعب آب در خود ذخیره کرده‌اند.

,

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای کنترل سیلاب‌های احتمالی تاکنون ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایه‌روبی شده است.

,

در چند روز آینده پیش‌بینی می‌شود در سد قشلاق ۲۰ میلی متر،  نوار غربی ۵۰ میلی‌متر و در شرق استان ۱۰ میلی متر بارندگی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه