اخبار داغ

استانی که دروازه گردشگری است؛

سفری مجازی به استان البرز/ نگارخانه ای زیبا از نگاره های رنگارنگ + فیلم

سفری مجازی به استان البرز/ نگارخانه ای زیبا از نگاره های رنگارنگ + فیلم
پهنه جغرافیایی که امروز با نام البرز معرفی می شود، بی شک یکی از شگفت انگیزترین سرزمین های فلات ایران می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، این روزها از گوشه و کنار کشور تنها خبری که به گوش می رسد آخرین وضعیت کرونا است، ویروسی که اواخر سال 98 میهمان ناخوانده ایران شد تا مردم برای اولین بار آنچه طی سالیان گذشته تجربه می کردند را این بار مجازی دنبال کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
از دید و بازدید های مجازی تا تجربه بی نظیر نوروز در خانه، اتفاقی که سبک متفاوتی از این عید باستانی را به منازل ایرانیان آورد و البته آنها را با قابلیت های پنهان زوایای زندگی شان آشنا کرد. یکی از مصادیق سال جدید سفرهای مجازی به شهرهای ایران است، مسئله ای که پیش از این شاهد آن نبوده ایم. 
,
 
,
امروز شبکه خبری تیتریک شما مخاطبان را دعوت به سفر مجازی به استانی می کند که پس رخت بر بستن کرونا از این دیار می توانید آنچه را در این سفرنامه مجازی مشاهده می کنید را عینیت بخشیده و از نزدیک مورد بازدید قرار دهید. 
,
 
,
پهنه جغرافیایی که امروز با نام البرز معرفی می شود، بی شک یکی از شگفت انگیزترین سرزمین های فلات ایران می باشد، در هم تنیدگی فرهنگ ها، آئین ها، رسوم ها و سنت های بجا مانده از اقوامی که در این منطقه از روزگاران دیرین سکنی گزیده اند به قدری است که البرز را به نگارخانه ای زیبا از نگاره های رنگارنگ بدل ساخته است. 
,
 
,
این پیوستگی رمزآلود و جادویی که از ترکیب قطعات موزون و متقارن شکل گرفته است، از یک منظر بخشی از سمفونی زیبای ایران کهن را در قالب ترانه دلنشین با نام ایران کوچک نواخته است، جالب آنکه گوناگونی اقوام در این منطقه تناسب معناداری با گستردگی آثار تاریخی به جای مانده دارد. 
,
 
,
طبیعت چهارفصل، اقلیم متنوع، بافت مخمل گون روستاها، گستردگی شریان های حیاتی در سطح استان، و ترکیب مینیاتورگونه عارضه های طبیعی و آثار تاریخی نشانه هایی روشن از لطف و موهبت الهی می باشند. کرج با پل و کاروانسرای شاه عباسی، حمام مصباح، کاخ مروارید (شمس)، کاخ سلیمانیه و امام زادگان عظیم الشان، ساوجبلاغ با بقاع متبرکه متعدد، روستاهای زیبا، مناظر دل نشین و غارهایی به قدمت تاریخ و چشمه های روشن و جوشان، طالقان با آبشارهای بلند و با شکوه، رودهای خورشان و جوشان، مردمان مومن، هومن و تریخ ساز، نظرآباد با محوطه باستانی ازبکی که به راستی هم زاد تاریخ است و یادگاری که در مقر سازمان ملل ماندگار شده و فرودگاه آزادی، اشتهارد با خانه های شگفت آور دست کند، کویر سخاوتمند، رودخانه شور و مردمانی صبور و فردیس که قطعه ای پرکشیده از بهشت مغبود است در قابی به نام سرزمین اقوام، مشاهیر و هزاره های تمدن کنار هم قرار گرفته اند. 
,
 
,
آنچه در ادامه مشاهده می کنید سفری مجازی به جاذبه های گردشگری البرز است، استانی که گهواره مدنیت، دروازه گردشگری، شکوه اقوام و مصداق تنوع فرهنگی خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه