اخبار داغ

مدیر نظارت بر مواد بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تشریح کرد

ادعای تقلبی بودن یک برند ضدعفونی کننده در فضای مجازی یزد صحیح نیست

ادعای تقلبی بودن یک برند ضدعفونی کننده در فضای مجازی یزد صحیح نیست
مورکیان در مورد اعلام نام یک برند به عنوان برند تقلبی عرضه مواد ضدعفونی کننده گفت: شرکت مذکور فاقد مجوز بوده و بنده برای چنین مواردی از لفظ تقلبی استفاده نمی کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، روز گذشته خبری مبنی بر تقلبی بودن یک برند ضدعفونی کننده منتشر شد. در پیگیری های ما مشخص شد که این برند از پارک علم و فناوری مجوز داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

محمدرضا مورکیان مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه برای شرکت های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده تنها مجوز پارک علم و فناوری ملاک نیست گفت: بسیاری از مواردی که پارک علم و فناوری به عنوان دانش بنیان به ثبت می رساند وقتی در حوزه تخصصی غذا و دارو وارد می شود بسیاری از شاخص های مورد نظر را کسب نمی کند و ما هم نمی توانیم به آنها مجوز بدهیم.

, یزدرسا،,

وی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز از پارک علم و فناوری نمی تواند به تنهایی ملاک باشد خاطرنشان کرد: این قانون از سال 1346 تاکنون بوده و تجدیدنظرهای مختلفی هم صورت گرفته ولی نسبت به این قانون تاکید شده است.

,

وی ادامه داد: در کل دنیا به این شکل است که سازمان های غذا و دارو برروی کالاهای سلامت محور از جمله غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، دارو و مکمل ها و موارد مشابه از زمان تولید تا ورود به بازار باید مجوزهای لازم را اخذ و سپس مراحل بعدی را طی کنند.

,

مورکیان افزود: برای اینکه این شرکت ها بتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند باید مکان و آزمایشگاه مناسب داشته باشند، هر کدام از مواد استفاده شده در این محصول مورد ارزیابی قرار گیرد، تجهیزات کامل و دارای مسئول فنی باشد تا بتواند محصول سلامت محور خود تولید و وارد بازار کنند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: البته باید توجه داشت که این شرکت ها اگر مواد تولیدیشان استاندارد باشد، می توانند طی یک یا دو هفته نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.

,

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد اعلام نام یک شرکت دانش بنیان به عنوان برند تقلبی عرضه مواد ضدعفونی کننده گفت: شرکت مذکور فاقد مجوز بوده و بنده برای چنین مواردی از لفظ تقلبی استفاده نمی کنم.

,

مورکیان در پایان تاکید کرد: ما هیچ خصومتی با شخص یا شرکتی نداریم و اینکه هر شرکتی اقدام به دریافت مجوز داشته کرده باشد هیچ مشکلی برای تولید محصولات سلامت محور ندارد و حتی می تواند کمکی باشد تا انشاالله بتوانیم این بیماری را شکست و از شیوع آن در بین جامعه جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه