اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

کهگیلویه و بویراحمدی ها یاری گر نیازمندان به خون باشند / هیچ خطری سلامت اهداء کنندگان خون را تهدید نمی کند

کهگیلویه و بویراحمدی ها یاری گر نیازمندان به خون باشند / هیچ خطری سلامت اهداء کنندگان خون را تهدید نمی کند
مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هیچ خطری سلامت اهداء کنندگان خون را تهدید نمی کند از مردم استان خواست تا با مراجعه به انتقال خون انجام پروسه های خون دهی، یاری گر نیازمندان به خون باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم حسن زاده در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه اهداء خون در شرایط کاملا استریل انجام می شود و هیچ خطری سلامت اهداء کندگان را تهدید نمی کند گفت : تمام بیماران نیازمند به خون و فراورده های خونی از جمله بیماران هموفیلی ، سرطانی و تالاسمی نیازمند ایثار اهداء کنندگان خون هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


وی با بیان اینکه خون سالم نجات بخش زندگی است ابراز داشت : بر اساس پروتکل ها و دستور العملهای بهداشتی که  سالهاست  در سازمان انتقال خون وجود دارد کار خونگیری از خیرین انجام می شود و مردم با اطمینان کامل به پایگاه های اهداء خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون اظهار داشت : با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان متاسفانه تعداد خیرین خون در کهگیلویه و بویراحمدکاهش یافته است.

این پزشک هم استانی در ادامه گفت : نیازمندان به خون و فراورده های خونی در هر شرایط و زمانی به خون نیازمند هستند و در استان تلاش می شود کمبودی وجود نداشته باشد.

او تاکید کرد : اهداء کنندگان خون به هنگام ورود به پایگاه ها، کار غربالگری سلامت ،تب سنجی ، استفاده از ملزومات بهداشتی با فاصله گذاری بین تختهای خون گیری و رعایت نکات بهداشتی کار خونگیری برای انها انجام می شود .

حسن زاده گفت : ظرفیت بانک خون در انتقال خون با توجه به ممنوع شدن عمل های جراحی در بیمارستانها به جزء موارد خاص و اورژانسی خوب بوده اما این به معنی عدم نیاز استان به خون نمی باشد .

وی در این رابطه افزود : این امادگی در تمامی پایگاه های انتقال خون برای حضور مردم و خون دهی وجود دارد و از مردم دعوت می کنیم تا در این شرایط با ایثار خود نیازمندان خونی را فراموش نکنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه