اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تاکستان:

مسافرت‌های نوروزی روستاهای تاکستان را آلوده کرد/ شناسایی ۴۷۰ مورد مثبت کرونا در بیمارستان‌های تاکستان

مسافرت‌های نوروزی روستاهای تاکستان را آلوده کرد/ شناسایی ۴۷۰ مورد مثبت کرونا در بیمارستان‌های تاکستان
جلال رحمانی گفت: تا به امروز در دو بیمارستان شفا و تامین اجتماعی تاکستان ۴۷۰ نفر از همشهری‌ها و هم ‌استانی‌های ما پذیرش شده‌اند که ۳۸۹ نفر از این تعداد ترخیص شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا جلال رحمانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره وضعیت شیوع ویروس کووید ۱۹ در شهرستان تاکستان اظهار کرد: نیمه اول اسفندماه ۹۸ مهمان منحوس و ناخوانده‌ای در کشور داشتیم که استان ما هم مستثنی نبود و اولین نمونه‌های مثبت را در دهه اول اسفند ماه شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: تا به امروز در دو بیمارستان شفا و تامین اجتماعی تاکستان ۴۷۰ نفر از همشهری‌ها و هم ‌استانی‌های ما پذیرش شده‌اند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: ۳۸۹ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و اکنون در دو بیمارستان تامین اجتماعی و شفا ۶۳ نفر بستری هستند و دوره درمان بیماری را طی می‌کنند.

,

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های شهرستان تاکستان سه بخش از بوئین زهرا و آوج را نیز پوشش درمانی می‌دهد. متاسفانه در این میان شاهد از دست دادن ۲۵ نفر از هموطنان در بیمارستان‌های شهرستان تاکستان و تعدادی هم در قزوین بوده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تاکستان ابراز کرد: مجموع فوتی‌های شهرستان تاکستان که که کرونا مثبت قطعی بودند ۱۹ نفر و تعداد فوتی‌های مشکوک ۱۴ نفر بوده است. تعداد کل موارد کرونای قطعی شهرستان تاکستان ۲۰۵ نفر بوده و متاسفانه تعداد مشکوک‌ها ۴۲۲ نفر که همه از طریق گروه بهورزها و مراقبین سلامت شهرستان درمانشان در منزل پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به صورت تلفنی و حتی حضوری در منازل درمان این عزیزان انجام می‌شود. شواهد حاکی از این است که این ببماران رو به بهبودی اند.

,
,
,

رحمانی ادامه داد: عمده تعداد فوتی‌های گزارش شده از میان سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند مشکل تنفسی حاد، مشکل قلبی و عروقی، دیابت و دارای کهولت سن بود، البته ما موردهایی داشتیم که با سن ۸۳_ ۸۴ سال از بیمارستان مرخص شده و با بهبودی به آغوش خانواده بازگشته‌اند. در کلیه محله‌های تاکستان مورد مثبت این بیماری مشاهده شده و به دلایل متفاوت مناطق پیشرفته و متمکن شهر دارای آلودگی بیش‌تری است.

,

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تاکستان عنوان کرد: روستاهای تاکستان قبل از هفته اول فروردین تقریبا پاک بودند و آلودگی به کرونا نداشتیم، اما متاسفانه با آمدن مهمانان شهری به ویژه از تهران روستاها موارد مثبت کرونا مشاهده شده‌اند.

,

امسال رفتن به طبیعت یک نوع جنایت است

, امسال رفتن به طبیعت یک نوع جنایت است,

وی افزود: از هموطنان عزیز ساکن در سایر شهرستان‌ها و سایر استان‌ها خواهشمندیم برای دیدن اقوام به شهرستان تاکستان مراجعه نکنند. اگر پدر و مادر و پدربزرگی در روستا و شهرستان دارند به خاطر سلامت آن‌ها به اینجا نیایند و افرادی که هستند نیز اینجا را ترک کنند تا بتوانیم از سلامتی هموطنانمان محافظت کنیم.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر فرد سالمند مبتلا شود، بهبودی وی سخت است و برای بازگشت به زندگی دوران مرارت باری را در بیمارستان طی خواهد کرد. متاسفانه اگر فرد مبتلا به این بیماری به icu برود احتمال بازگشت او کم است.

,

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تاکستان تاکید کرد: تنها راه قطع زنجیره انتقال بیماری در خانه ماندن است، زیرا نمی‌توان این تشخیص را داد که در یک جمع کدام یک از ما این ویروس را داریم و ناقل سالم هستیم و کدام نداریم. قطع این زنجیره تنها از راه در خانه ماندن و ایزوله ماندن در منزل و نرفتن به منزل اقوام امکان‌پذیر است.

,

رحمانی ادامه داد: برخی می‌گویند مگر می‌شود به منزل پدر و پدربزرگمان نرویم، اما ویروس فامیل و غیرنفامیل نمی‌شناسد، ممکن است من ناخواسته ویروس را برای پدر و پدربزرگم به ارمغان ببرم و با توجه به اینکه احتمالا آن‌ها بیماری زمینه‌ای و سن بالایی دارند، این ویروس تاثیرات منفی بر آن‌ها خواهد گذاشت و در این صورت خود را نخواهیم بخشید.

,

وی بیان کرد: اکنون بزرگترین نیاز بزرگ‌ترها این است که آن‌ها را تنها بگذاریم تا در منزل سالم بمانند و دچار این ویروس نشوند. موضوع بعدی خانه ماندن در ۱۲ و ۱۳ فروردین است، به طبیعت رفتن در این روز یک سنت دیرینه است، اما امسال استثناست.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال رفتن به طبیعت یک نوع جنایت است، برخی می‌گویند ما به باغ خصوصی می‌رویم؛ اما نکته اینجاست افرادی که به باغ خصوصی می‌روند هم تنها نیستند و خانواده‌ی عمو و خاله و خواهر و برادر را احتمالا همراه دارند و چندین خانواده در ساختمانی در باغ مجتمع می‌شوند و این خود موجب آلودگی جمع و تداوم زنجیره انتقال می‌شود.

,

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تاکستان اذعان کرد: اگر دو هفته زنجیره‌ی اننقال را قطع کنیم، می‌توانیم شاهد باشیم این ویروس از استان و کشور ما خارج می‌شود. اگر به روند افزایش بیماری توجه کنیم، ما در هفته سوم اسفند ماه تدابیر سختگیرانه‌ای داشتیم که موجب پایین آمدن آمار در دوم، سوم و چهارم فروردین شد، اما متاسفانه در هفته آخر اسفند با شلوغ شدن بازارها و جدی نگرفتن مردم اکنون آمارهای کشوری به صورت ملایم بالا می‌رود.

,

مقابله با کرونا یک موضوع ملی است

, مقابله با کرونا یک موضوع ملی است,

رحمانی ابراز کرد: اگر توصیه‌‌ها رعایت نشود و موضوع را جدی نگیریم، افزایش پیک را ۱۰ تا ۱۴ روز پس از ۱۳ فروردین خواهیم داشت و این قابل جبران نیست. اکنون کادر درمانی ما خسته است، توان پزشکان به انتها رسیده و امکاناتمان نیز محدود است، اکنون در موقعیتی هستیم که از سایر استان‌ها نمی‌توانیم کمک بگیریم، چون کل کشور مبتلا به هستند.

وی ادامه داد: در برخی حوادث چون سیل و زلزله استان قزوین معین استان‌های دیگر چون البرز، تهران، گیلان و زنجان می‌شد و یا آن استان‌ها معین قزوین می‌شدند. اما اکنون تمام استان‌‌ها درگیر هستند و هیچ استانی نمی‌تواند به استان دیگری کمکی کند، ما باید با داشته‌هایمان این بیماری را کنترل کنیم و این مگر با همت مردم و نشستن در خانه محقق نمی‌شود.

,
,
,

این مقام مسئول تاکید کرد: کسبه و بازاری‌ها در روزهای آینده باید به دستورالعمل‌ها تمکین کنند و تنها مغازه‌های توزیع کننده‌ی ارزاق مردم باز باشند، برخی می‌گویند ما چک داریم و باید فعالیتمان را ادامه دهیم. در جواب می‌گوییم اگر خدای نکرده پدرمان را از دست بدهیم، نه تنها چک ارزشی ندارد، که حاضریم تمام زندگی خود را بدهیم تا عزیزمان برگردد.

,

رحمانی گفت: اگر تمام دستگاه‌های دولتی بسیج شوند، اما مردم نخواهند و همکاری نکنند ما از این مرحله عبور نمی‌کنیم. اکنون طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست و در سه ورودی تاکستان هم اجرا می‌شود که هیچ ساکن شهر دیگری حق ورود ندارد و برعکس هیچ ساکنی حق خروج ندارد.

,

وی ادامه داد: اگر طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی اجرایی شود و مسافران ظرف دو آینده برگردند، می‌توانیم نتیجه خوبی از این طرح بگیریم و این جنگ خانمان سوز را پیروز شویم.

,

وی تصریح کرد: در جنگ سخت و مسلحانه دشمن را می‌بینیم و اطلاعاتی از آن داریم، اما در این جنگ نرم اطلاعاتی از دشمن نداریم و نمی‌دانیم کجاست. از تمام افراد و دستگاه‌هایی که به ما کمک کردند، به ویژه عزیزان جهادی که زمان سال تحویل که انسان دوست دارد در کنار خانواده باشد، آمدند با حداقل امکانات ممکن حضور پیدا کردند و چند روزی جانانه فعالیت و کمک کردند‌.

,

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تاکستان گفت: از سپاه پاسداران، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در گندزدایی به ما کمک کردند سپاسگذاریم، سپاه در گندزدایی و اطلاع رسانی حضور داشت و یاری رساند. از فرماندار به عنوان رئیس کمیته مبارزه با کرونا که همیشه ما را حمایت کرده تشکر می‌کنیم.

,

وی در پایان تصریح کرد: مقابله با کرونا یک موضوع ملی است و همه دستگاه‌های اجرایی یک طرف و مردم طرف دیگر ماجرا هستند، امیدواریم به برکت اعیاد شعبانیه و مولودهای این ماه این شرایط پشت سر گذاشته شود و شاهد نزولی شدن این بیماری در شهرستانمان باشیم.
انتهای پیام/ 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه