اخبار داغ

ورود و خروج به روستا های بشاگرد ممنوع شد/ پیشتازی بشاگردی ها درمبارزه با ویروس کرونا

ورود و خروج به روستا های بشاگرد ممنوع شد/ پیشتازی بشاگردی ها درمبارزه با ویروس کرونا
بشاگرد و سیریک تنها شهرستان های هرمزگان هستند که تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده نشده است مردم بشاگرد به صورت خود جوش و آتش به اختیار اقدام به رعایت نکات بهداشتی کرده و این پیشگیری ها که تا اکنون ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، ویروس منحوس کرونا بیش از شش هفته است که مهمان مردم در اقصی نقاط کشور شده است؛ این ویروس که قدرت نمایی قابل توجهی در تمام دنیا داشته است در کشور ما هم همچنان در حال یکه تازی بوده و تبدیل به سرخط همه خبر ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استان هرمزگان که یکی از نخستین استان های بودکه گزارش ابتلا به این ویروس در آن مشاهده شد اکنون وضعیت به نسب آرامی داشته است.

,

بشاگرد و سیریک تنها شهرستان های هرمزگان هستند که تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده نشده است.
با به صدا در آمدن زنگ خطر این ویروس بیشتر روستا های شهرستان بشاگرد که بیش از ۳۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد به صورت خود جوش و آتش به اختیار اقدام به رعایت نکات بهداشتی کرده و این پیشگیری ها که تا اکنون ادامه داشته این شهرستان را یکی از معدود نقاط پاک هرمزگان کرده است.

,
,

یکی از این موارد پیشگیری کنترل ورودی و خروجی روستا ها به جهت عدم ورود میهمانان نوروزی است که هر ساله با نزدیک شدن سال جدید از اقصی نقاط ایران و حتی کشور های خارجی به این منطقه سفر می کنند.

,

مسئولان اجرایی روستا ها به همراه ریش سفیدان و نیروهای بسیج مردمی با ایجاد ایستگاه های ایست بازرسی در ورودی روستا ها تا کنون موفق به کنترل و مهار این ویروس شده اند و شاید این موضوع بتواند سرلوحه ای تجربی برای برخی از مسئولانی باشد که می خواهد این ویروس را در جلسات ویدئو کنفرانس در اتاق های امن خود از پای درآورند.

,

, ,

در این شهرستان حتی مغازه داران جهت تکمیل اجناس به شهرستان ها سفر نمی کنند و مایحتاج مورد نیاز توسط نیرو های مشخص شده خریداری و بین مغازه داران یا مردم توذیع می شود.

,

با وجود اینکه در این شهرستان تا کنون مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است اما تبعات ابتلا به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی مناسب و کافی می تواند بسیار سخت و غیر قابل جبران باشد.
دور بودن بشاگرد از شهرستان های همجوار و عدم دسترسی مردم در اسراع وقت به پزشک و امکانات بیمارستانی و بستری به میزان لازم خود زنگ خطری بزرگ برای مردم روستا نشین بوده که لازم است مسئولان مربوطه قبل از رخ دادن فاجعه ای تدابیر لازم را اندیشیده باشند.
همچنین باتوجه به در پیش بودن روز ۱۳فروردین و آغاز سیل مسافرت مردمی انتظار می رود علاوه بر قرنطینه روستا به روستا، مسئولان مربوطه و دستگاه های ذی ربط از تردد در مسیر های روستایی به صورت جدی جلوگیری به عمل آورند.

,
,
,

اکبر ابراهیمی عضو شورای اسلامی روستای «خیمنی شهر» شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اتخاذ طرح های شدید در مواجهه با ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به همه گیر بودن این ویروس و نبود امکانات لازم درمانی و پزشکی بهترین راه برای کنترل، پیشگیری از ابتلاع به آن است.
وی افزود: در همین راستا طبق جلسه ای که با شورای اسلامی روستا، دهیار، بهورز، ریش سفیدان روستا و دکتر درمانگاه خمینی شهر گرفتیم مصوب شد تمام راه های ورود و خروج غیر ضروری به روستا بسته شود.

,
,

, ,

عضو شورای اسلامی روستای «خیمنی شهر» بشاگرد با بیان این که این طرح در تمامی روستا های این شهرستان اجرایی شده، گفت: در روستا ستادی برای مبارزه و پیشگیری با ویروس کرونا تشکیل داده ایم و اهالی روستا هم با همراهی و رضایت خود، ما را در این زمینه یاری می کنند.
ابراهیمی ادامه داد: یکی از مصوبات این ستاد تأمین مایحتاج مردم در روستا با نرخ مصوب است که باعث می شود از رفت و آمد های غیر ضروری به مرکز شهرستان یا شهر های همجوار کاسته شود.

,
,

عضو شورای اسلامی روستای «خیمنی شهر» به بازگشت روستا نشینان از شهرستان ها به سمت مناطق روستایی در ایام نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: با همکاری پایگاه سلامت و جوانان بسیجی سعی شده که میهمانی در این ایام پذیرفته نشودو همچنین تمامی مراسمات و تجمعات لغو گردیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه