اخبار داغ

42 روز مبارزه با ویروس چینی کرونا در قرارگاه جهادی کردستان

42 روز مبارزه با ویروس چینی کرونا در قرارگاه جهادی کردستان
28 بهمن ماه، سال 98 خبر شیوع کوئید 19 در شهر قم توسط کادر پزشکی و وزارت بهداشت تائید شد از آن زمان تاکنون کشورمان درگیر این ویروس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  بعد از اعلام خبر، اقدامات مختلف برای کنترل بیماری آغاز شد، از جانفشانی کادر درمانی گرفته تا جانفشانی گروه های پشتیبانی، اعم از شهرداری و سپاه که برای گندزدایی خیابان ها آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

اما در این میان هم نیروهای بسیجی شروع به شبکه سازی کردند، و با کمک نیروهای کادری و دانشجویان و کمک از کادر درمانی، قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا را در کردستان تشکیل دادند.

,

این قرارگاه در قالب گروه های مختلف اقدام به تقسیم بندی و تشکیل گروه های مختلف کرد تا سهمی از خدمات کادر درمانی را جبران کند.

,

در روزهای اخیر هم این گروه های جهادی تعداد 400 بطری آب ژاول مواد ضدعفونی کننده ساخت قرارگاه جهادی را در مناطق محروم شهرستان سنندج توزیع کردند.

,

در بخش ضدعفونی معابر و خیابانها از همان روز های اول با استفاده از امکانات در دسترس معابر عمومی و خیابان های ناحیه منفصل شهری ننله به این گروه جهادی سپرده شد تا به صورت مستمر تا پایان وضعیت کنونی ادامه داشته باشد.

,

در بحث تامین وسایل بهداشتی هم ۱۸ کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۱۹ هزار ماسک توسط بسیجیان تشکیل شده و همچنین  ۸۰۰ دست لباس ایزوله توسط دانشجوهای این قرارگاه تولید شد که ۴۰۰ دست از آنها به صورت رایگان در اختیار بهداشت و درمان استان قرار گرفته است.

,

در حقیقت دانشجویان کردستانی با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی اسفند به جنگ بیولوژیکی با کرونا رفتند و در قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا جهادگران بی وقفه سراغ ساخت مواد ضدعفونی، لباس ایزوله، شیلد محافظتی، ماسک و آب ژاول بودند.

,

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کردستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: قرارگاه جهادی تنها با هدف حمایت از کادر درمان و سلامت آعاز به کار کرده و تمامی محصولات با مجوز بهداشتی و کاملا مناسب و درست با دستورالعمل ویژه و صحیح تشکیل شده است.

,

دکتر ابراهیم اسدی بیان کرد: گروه های جهادی در تیم های مختلف تقسیم شده و به انجام کارهای مختلف از جمله ساخت شیلد محافطتی کادر درمان در  کارگاه تولیدی و با حضور ۱۲ نفر کردند که ۳۰۰۰ عدد شیلد تاکنون ساخته و توزیع شده است.

,

وی گفت: تولید ماسک توسط دانشجویان در ۳ کارگاه و با حضور ۳۵ نفر دانشجو که روزانه ۲۵۰۰ ماسک را تولید می کنند.

,

اسدی عنوان کرد: همچنین تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان ما یک کارگاه تولید آب ژاول ضدعفونی را که ۸۰۰۰ بطری با ظرفیت ۱۶۰۰۰ لیتر را راه اندازی و تولیدات آن را در منالطق محروم و در بیمارستان ها توزیع می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: لباس ایزوله مخصوص کادر درمان هم توسط 25 نفر از دانشجویان در قالب یک کارگاه اقدام به ساخت ۸۰۰ دست لباس کرده است.

,

دبیرقرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کردستان همچنین عنوان کرد: این محصولات ساخته شده به صورت روزانه بعد از تولید در اختیار کادر درمانی و مراکز بیمارستانی قرار خواهد گرفت.

,

در حقیقت در این روزهای سخت بسیجیان و جهادیانی که همیشه محکوم به تندرویی و دریافت پولهای کلان بودند، تا در مرزهای حریم ولایت جانشان را سپر حمله وحوش داعشی کردند، اینبار هم با دریافتی کلان از عشق زینبی(س) به یاری کادر درمان رفتند تا باز هم بگویند ما همه پشت ملت هستیم.

,

در واقع در این مدت گروه جهادی قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا با تولید و توزیع بیش از 1000 عدد شیلد محافظتی برای کادر درمان و مدافعان سلامت در بخش های مختلف، مشارکت در سامانه ی پاسخگویی 4030 و نیز تقدیر از کادر درمان، حضور روزانه بیش از 20 نفر از دانشجویان علوم پزشکی کردستان به صورت 24 ساعته در سامانه 4030 و افزایش سطح آگاهی عمومی و تولید محتوا از جمله کارهای این جهادگران که غالبا دانشجو هم بودند، است.

,

بسیجیان استان در قالب 18 کارگاه روزانه 19 هزار عدد ماسک تولید می کنند

, بسیجیان استان در قالب 18 کارگاه روزانه 19 هزار عدد ماسک تولید می کنند,

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم پیش تر گفته بود: هم اکنون گروه های جهادی متشکل از بسیجیان استان در قالب 18 کارگاه روزانه 19 هزار عدد ماسک را تولید و در اختیار هم استانی هایمان قرار می دهند.

,

سردار سیدصادق حسینی اظهار کرد: روحیه همدلی و انسجام مردم کردستان در قالب بسیج مردمی و گروه های جهادی ستودنی است.

,

وی از ساماندهی 13 هزار بسیجی در قالب گروه های جهادی در سطح استان برای مبارزه با کرونا خبر داد.

,

وی بیان کرد: تولید مواد ضدعفونی کننده توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه کردستان در این دانشگاه راه اندازی شده و این تعداد بسیجی در قالب گروه های مختلف جهادی در استان وارد میدان مبارزه با کرونا شده اند و خدمات مختلفی را به صورت شبانه روزی به هم استانی هایمان ارائه می کنند.

,

درسته امسال از راهیان نور خبری نبود، اما بسیجیان نور را به راه مردم آوردند، و این بزرگترین خدمت آنها است که حتی سالهای آبنده هم می تواند ارزشمند باشد  در یادها بماند و اینگونه جهاد همچنان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه