اخبار داغ

گزارش

رازهایی که «چشمه آرزوها» دردل خود دارد/ وقتی چشمه ای برای رونق کار مردم بجوشد+ تصویر

رازهایی که «چشمه آرزوها» دردل خود دارد/ وقتی چشمه ای برای رونق کار مردم بجوشد+ تصویر
«چشمه آرزوها» یکی از مناطقی در شهرستان چرداول است که بعد از سال خشک شدن دوباره به جوشش درآمده تا کشاورزی رونق پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایلام بیدار، در قدیم مکان هایی وجود داشته که مردم نام های اسرار آمیزی روی آن گذاشته اند و به همین دلیل برخی از این مکان ها مورد احترام مردم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

نمونه مکان های اسرارآمیز در همه جا وجود دارد و هر ساله افرادی زیادی در سراسر دنیا برای بازدید از مکان اسرار آمیزی به کشور دیگری می روند وحتی کشورها از طریق این گونه مکان ها درآمد کسب می کنند.

,

در شهرستان چرداول هم نمونه این گونه مکان ها وجود دارد مکان هایی که گاهی با آروزهای مردم رقم خورده اند وگاهی هم مردم نداشته هایشان را دراین مکان ها می بینند.

,

منطقه «دوسر» در حد فاصل  روستای «هلسم» از توابع شهرستان چرداول در استان ایلام قرار دارد که درآن مکانی وجود دارد که رازهای زیادی در دل خود دارد.

,

«چشمه آرزوها» نام مکانی است که در منطقه دوسر واقع در حدفاصل روستای هلسم وجود و آنچه در دل خود دارد آرزوهای مردمی است که نیازهای خود را درآن می بینند.

,

مردم آرزوهای خودشان را دراین چشمه می بینند و همین باعث شده تا مکانی مورد احترام برای مردم باشد ولی باید دید که این چشمه رازهایی در دل خود دارد.

,

چشمه‌های پرآبی که در این منطقه سالهای دراز زمین‌ها را سیر آب می‌کرد «چشمه‌ آرزوها» بود که برای سالهای متوالی  خشک شدو مردم هر روز کنار چشمه می‌رفتند و به این امید که آبی جاری شود، ابراز امیدواری و دعا می‌کردند.

,

در میان مردم نقل است که این چشمه زمین های کشاورزی را سیراب می کرد و به کار مردم رونق می بخشید،در واقع کمک کاری بود برای مردم.

,

چشمه ای که سال ها زمین های مردم مردم را سیراب حال مورد غضب وخشم برخی قرار دارد و دعا می کردند تا این چشمه خشک شده تا زمین های کشاورزی رونق نگیرد.

,

کفران نعمت باعث شد تا این چشمه خشک و برای سال های زیادی خشک باقی بماند تا مردم بدانند که این چشمه با تمام وجود به مردم خدمت وزمین ها را رونق می بخشید.

,

بعد از 35 سال رحمت الهی شامل حال مردم شد ودراثر ریزش نزولات آسمانی چشمه آرزوها دوباره به میان مردم بازگشت تا از بخشش همه زمین های کشاورزی را سیراب کرده ودوباره گشایشی در کار مردم باشد.

,

محبی یکی از صاحبان ملک منطقه دوسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت جوشش دوباره چشمه باعث خوشحالی مردم وسرسبزی در کل منطقه شده است.

,

وی افزود: بازش نزولات آسمانی باعث سرازیر شدن چشمه آرزوها و رونق کشاورزی شده که خدا را شکر می کنیم

,

این کشاورز چرداولی تصریح کرد: این منطقه پتانسیل تبدیل شده به منطقه توریستی را دارد ومی توان برای گردشگری روی آن سرمایه گذاری کرد.

,

شیوع ویروس کرونا امسال باعث شده تا گردشگری از رونق نداشته باشد وگرنه این چشمه امسال حرفهای زیادی برای گفتن داشتن ورازهایی که از گذشته با خود حمل کرده است.

,

شاید راز چشمه آرزوها در گشایش انداختن در کار مردم و رونق معیشت مردم باشد امری که می تواند الگویی برای مسئولین باشد چراکه این چشمه با هرآنچه که دارد در خدمت مردم است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه