اخبار داغ

گفت و گو با خانواده دختر ذهن خوان برنامه تلویزیونی «عصر جدید»؛

زمانی که با دخترم ارتباط کلامی داشته باشم و از او بخواهم ذهن من را می خواند/ هنوز ایده جدیدی برای حضور در مرحله بعد نداریم

زمانی که با دخترم ارتباط کلامی داشته باشم و از او بخواهم ذهن من را می خواند/ هنوز ایده جدیدی برای حضور در مرحله بعد نداریم
«سارا آزور»،دختری 14 ساله از شهرستان فسا استان فارس،از جمله دختران معدودی بوده که دارای توانایی و استعداد خاص «ذهن خوانی»است. او به خاطر توانایی که داشته به تازگی به برنامه «عصر جدید» شبکه سه سیما دعوت شد و با اجرایی که در این برنامه داشت،تعجب همگان را برانگیخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش «شیرازه» سارا آزور به عنوان یکی از شرکت کننده گان عصر جدید چندروز پیش به روی صحنه رفت و یک نمایش دو نفره به همراه مادرش داشت. سارا و مادرش یک رابطه عجیب داشتند. در واقع سارا ذهن مادرش را می‌خواند. شمار افراد نظیر سارا در دنیا اندک بوده و توانایی آن ها از عجایب ر روزگار می باشد.هر چند ارتباط ذهنی به لحاظ علمی به طور کامل ثابت نشده اما گفته می شود، این قابلیت در فرزندان مبتلا به بیماری« سی پی» و « اوتیسم» پررنگ بوده و والدین با فرزندان مبتلا به این بیماری ها به دلیل پیوند قلبی و نسبت خونی که دارند ،می توانند این ارتباط عجیب را با یکدیگر برقرار کنند. از این رو، اندیشمندان زیادی در تلاش هستند که دلیل علمی این ارتباط ذهنی را کشف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

پدر سارا در گفتگو با "شیرازه" با بیان این که به دلیل شیوع بیماری کرونا، همکاری در این زمینه متوقف شده، می گوید: اجرای دخترش در این برنامه حدود یک ماه پیش ضبط و در دو شب گذشته از شبکه «سه سیما» پخش شده است.

,

وی با اشاره به اجرای دخترش در مسابقه «عصر جدید» ادامه می دهد: به دنبال اجرای سارا در یکی از برنامه های صدا و سیمای استان فارس، با هماهنگی و حمایت اداره بهزیستی این استان برای شرکت در این مسابقه از دخترم دعوت به عمل آمد.

,
, ,

مادر سارا نیز در خصوص توانایی دخترش می گوید: سارا به دلیل بیماری خفیف«سی پی»، مشکل جسمی-حرکتی که داشت تا 4 سالگی نتوانست راه برود و همین باعث شده بود که به من وابستگی زیادی داشته باشد.

,

وی با بیان این که دو سالی می شود که به ذهن خوانی دخترشان پی برده اند، اشاره کرده و توضیح می دهد:یک زمان که به مدرسه سارا رفته بودم و معلم اعداد روی کاغذ می نوشت تا من حدس بزنم چه بوده و آن را روی تابلو برای بچه ها بنویسم، متوجه شدیم که سارا همان اعداد در ذهن من را می خواند.مادر سارا با اشاره به این که ذهن خوانی دخترش از ابتدا یعنی دو سال پیش به همین شکل بوده، می افزاید:دخترم تنها زمانی ذهن من را می خواند که با او ارتباط کلامی داشته باشم،در این رابطه حتما باید خودم از او بخواهم که در ذهن من چه می گذرد، در غیر این صورت ذهن خوانی سارا برقرار نمی شود.

,

وی ادامه می دهد: پس از حضور ما در تهران برای اجرا در برنامه « عصر جدید»، عواملین برنامه در ابتدا برای راستی آزمایی این ارتباط،ما را در دو اتاق مجزا گذاشتند و سوالاتی پرسیدند و از آنجا که ارتباط ذهنی من و سارا زمانی محقق می شود که باید با او بواسطه تلفن یا حضوری ارتباط کلامی داشته باشم،در دو اتاق مجزا جواب ها یکسان نمی شد.


 

,
,
, ,
,

از مسئولین انتظار داریم که توانایی دخترم را مورد بررسی قرار دهند و از نظر بهبود سلامتی حمایت کنند

, از مسئولین انتظار داریم که توانایی دخترم را مورد بررسی قرار دهند و از نظر بهبود سلامتی حمایت کنند,

این مادر در پاسخ به سوال ما که بازخورد برنامه عصر جدید چطور بوده،می افزاید:با اجرا در این برنامه افراد زیادی به ما تماس گرفتند و به صفحه اینستاگرام دخترم حدود 20 هزار فالور اضافه شد، مسابقه «عصر جدید» بین 6 نفر در رقابت بود که از این میان سه نفر به مرحله بعد صعود کردند و سه نفر باقی مانده از جمله سارا نیز با انتخاب مردمی در «اپلیکیشن روبیکا»رای گیری می شود. البته از سارا خواسته شد که اگر در این زمینه کار و ایده جدیدی ارائه دهد به مرحله بعد راه می یابد اما متاسفانه هنوز ایده جدیدی نداریم.

,


مادر سارا در پاسخ به این سوال که آیا سارا با خانم نونهالی، بازیگر سینما و از عوامل دیگر برنامه« عصر جدید»که او دوست داشت ارتباط گرفته یا نه؟ بیان می کند:ما به طور مستقیم با هیچ یک از عوامل برنامه ارتباطی نداریم و فقط ارتباط ما از طریق سازمان بهزیستی استان است.


وی با بیان این که سارا در حال حاضر 14 سال دارد و هنوز این ارتباط عاطفی قوی و شدید مادر و دختری برقرار است،با اشاره به پیشرفت تحصیلی سارا بیان می کند، ادامه می دهد: سارا به خاطر شرایطی جسمی که داشت و مدارس دولتی هم خیلی شلوغ بود او را در یک مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام کردم اما پس از مدتی متوجه شدم که در مدرسه دولتی بواسطه معلم رابط رشد و پیشرفت تحصیلی بیشتری دارد؛ در حال حاضر هم وابستگی او به معلم رابط کمتر شده و خودش را بیش از پیش با شرایط مدرسه وفق داده است.زمانی که خودم کنارش حضور داشته باشم به همه سوالات به خوبی پاسخ می دهد و نمرات بالایی کسب می کند اما وقتی حضور نداشتم به خاطر پایین آمدن اعتماد به نفس نمره کمتری می گیرد.

,
,
,
, ,
,


مادر سارا در پایان از مسئولین و متولیان بهزیستی درخواست می کند:انتظار داریم که مسئولین توانایی و استعداد او را از نظر علمی مورد بررسی قرار دهند و از بهزیستی یا دیگر دستگاه های متولی نیز توقع داریم که برای درمان بیماری و بهبود وضعیت جسمانی سارا حمایت کنند تا او سلامتی خود را به دست بیاورد.

,
,


انتهای گفت و گو/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه