اخبار داغ

گزارش تصویری؛

گل دادن طلای روغنی زردرنگ در شهرستان کهگیلویه+تصاویر

گل دادن طلای روغنی زردرنگ در شهرستان کهگیلویه+تصاویر
زمین‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه درسال زراعی 98 زیر کشت دانه‌های روغنی "کلزا" رفت و در بیش از 340 هکتار از این زمین ها دانه های روغنی برداشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس شهرستان کهگیلویه به خاطر داشتن دشت های وسیع و حاصلخیز ظرفیت مناسبی برای کاشت انواع محصولات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

به جز گندم، جو، حبوبات کلزا نیز برای خود جایی در زمین های زراعی شهرستان کهگیلویه باز کرده و بسیاری از کشاورزان با توجه به بازدهی این محصول اقدام به کاشت کلزا کردند.

,

کلزا، محصولی استرتژیک و یکی از دانه های روغنی است که مزایای مختلفی نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد. تناوب مناسب کشت با غلات، قیمت بالای کلزا نسبت به گندم و خرید تضمینی این محصول باعث شده تا کشاورزان به کشت کلزا روی بیاورند.

,

علی رضا نکویی زاده رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه درگفت و گو با صبح زاگرس گفت: درسال زراعی 98 بیش از 340 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفت.

,

نیکویی ‌زاده گفت: با توجه به بارندگی های سال 97 و پیش بینی هایی که در مورد بارندگی ها در سال 98 شده بود و همچنین تقاضا برای خرید محصول کلزا کشاورزان کهگیلویه ای ترغیب شدند و بیش از  340 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفته است.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار حدود دو و نیم تن محصول برداشت شود.

,

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه