اخبار داغ

در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛

ورودی‌‌های شهرستان‌های قاین و نهبندان مسدود شد/ تعطیلی 100 درصدی اصناف

ورودی‌‌های شهرستان‌های قاین و نهبندان مسدود شد/ تعطیلی 100 درصدی اصناف
در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور مقابله با ویروس کرونا ورودی‌های شهرستان‌های قاین و نهبندان هر کدام از دو نقطه بسته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت مقابله با بیماری کرونا از 8 فروردین در کشور اجرایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, ،, ،, ،,
این طرح به دستور استاندار خراسان‌جنوبی در تمامی شهرستان‌های استان نیز اجرایی شده است و تا کنون شاهد کاهش تردد در شهرها، جاده ها و روستاهای استان هستیم.
,
 
,
 بسته شدن ورودی‌های شهرستان قاین از دو نقطه
,  بسته شدن ورودی‌های شهرستان قاین از دو نقطه,  بسته شدن ورودی‌های شهرستان قاین از دو نقطه,
 
,
محمد کریمی فرماندار شهرستان قاین در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی مانند سراسر استان خراسان‌جنوبی در شهرستان قاین اجرایی شده است.
,
 
,
وی افزود: در شهرستان قاین مسیر خروجی از این شهرستان به سمت خواف در پاسگاه ابراهیم آباد بسته شده و با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و راهداری ایستگاهی جهت کنترل ورود خودروها و افراد راه‌اندازی شده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان قاین بیان کرد: در خروجی دیگر شهرستان به سمت خراسان رضوی در ورودی شهری خضری دشت بیاض نیز ایستگاهی با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و راهداری جهت کنترل افراد و خودروهای عبوری راه‌اندازی شده است.
,
 
,
کریمی عنوان کرد: همان‌گونه که در قانون مشخص شده تردد در محدوده استان برای  افرادی که ساکن استان هستند مانعی ندارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: از افرادی که اقامت دائم در شهرستان قاین ندارند و برای ایام عید به شهرستان سفر کردند درخواست می‌شود هر چه سریعتر به محل سکونت خود برگردند.
,
 
,
فرماندار شهرستان قاین گفت: افرادی حق ورود به شهرستان قاین را دارند که ساکن شهرستان باشند.
,
 
,
کریمی خاطرنشان کرد: در خصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع توسط دهیاران، شهرداران و بخشداران انجام شده است.
,
 
,
وی افزود: همچنین از دهیاران، بخشداران و شهرداران درخواست شده به افرادی که به طور موقت در سطح شهرستان مقیم شدند جهت ترک هر چه سریعتر شهرستان اطلاع دهند.
,
 
,
فرماندار شهرستان قاین خاطرنشان کرد: در پی اجرایی شدن این طرح شاهد کاهش بسیار خوب تردد از ورودی‌ها و خروج زیادی از خروجی‌های شهرستان بودیم.
,
 
,
کریمی گفت: اصناف و مشاغلی که باید در این ایام تعطیل می‌شد با همکاری خوب اصناف شهرستان تعطیل شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خواسته عمومی مردم بود، افزود: خوشبختانه در این چند روز بحث اعمال قانون را زیاد در شهرستان نداشتیم و این نشان از همراهی بسیار خوب مردم دارد.
,
 
,
دو نقطه ورودی شهرستان نهبندان مسدود شد
, دو نقطه ورودی شهرستان نهبندان مسدود شد, دو نقطه ورودی شهرستان نهبندان مسدود شد,
 
,
مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از روز 8 فروردین که اولین روز اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی بود دو نقطه ورودی به استان و شهرستان نهبندان مسدود شده است.
,
 
,
وی افزود: محور ورودی از سمت زاهدان از جای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و محور وردی از سمت زابل از روستای بندان با استقرار تیم‌های کنترل و بازرسی بسته شده است.
,
 
,
فرماندار نهبندان بیان کرد: تیم‌های کنترل متشکل از نیروهای انتظامی، بسیج، هلال احمر، بهداشت و راهداری است که ورود افراد و خودروها به شهرستان نهبندان را کنترل می‌کنند.
,
 
,
از ورود 137 خودرو به شهرستان نهبندان ممانعت شد
, از ورود 137 خودرو به شهرستان نهبندان ممانعت شد, از ورود 137 خودرو به شهرستان نهبندان ممانعت شد,
 
,
بیکی عنوان کرد: تاکنون از ورود 137 خودرو به شهرستان نهبندان و خروج 41 خودرو به خارج از شهرستان ممانعت شده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: تاکنون تعداد خودروهایی که حق عبور و مرور در سطح شهرستان را داشتند به 673 خودرو رسیده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان نهبندان گفت: خودروها و افرادی حق ورود به مسیرهای شهرستان نهبندان را دارند که پلاک خودرو، بیمه‌نامه و کد ملی افراد مربوط به استان‌هایی است که جهت رسیدن به مقصد باید از محورهای شهرستان نهبدان عبور کنند.
,
 
,
بیکی ادامه داد: این گونه خودروها بدون اینکه وارد سطح شهرستان نهبندان شوند فقط از جاده شهرستان جهت رسیدن به استان خود عبور کردند.
,
 
,
وی گفت: از روز گذشته در ورودی شهر نهبندان میدان امام رضا (ع) مجددا نیروی انتظامی مستقر شده است.
,
 
,
فرماندار نهبندان با بیان این‌که پایش افراد در ورودی‌های شهرستان نهبندان انجام می‌شود، اظهار کرد: فقط افرادی اجازه ورود به شهرستان نهبندان را دارند که بومی استان خراسان‌جنوبی باشند که این مسئله از روی کارت ملی و پلاک خودروها مشخص شده و چنانچه غیر از این باشد اجازه ورود به استان به آنها داده نمی‌شود.
,
 
,
بیکی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی 6 واحد که به دلیل عدم رعایت دستور العمل کار خود را تعطیل نکرده بودند پلمپ شد اما در حال حاضر می‌توان گفت 100 درصد اصناف شهرستان نهبندان که باید تعطیل باشند کار خود را تعطیل کردند و اصنافی که باید در این روزها فعال باشند فعالیت دارند و مشکلی در این خصوص نداریم.
,
 
,
درخانه بمانیم حتی 13 فروردین
, درخانه بمانیم حتی 13 فروردین, درخانه بمانیم حتی 13 فروردین,
 
,
وی افزود: برای 13 فروردین ماه روز طبیعت نیز تمهیدات لازم اندیشیده و از طریق فضای عمومی و مجازی اطلاع رسانی شده که امکان حضور مردم در این روز در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها حضور فراهم نیست.
,
 
,
فرماندار شهرستان نهبندان با بیان این‌که از مردم درخواست می‌شود روز طبیعت در خانه بمانند، تاکید کرد: همه باید به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنیم.
,
 
,
بیکی تصریح کرد: با توجه به این‌که برگزاری هر گونه تجمع تعطیل اعلام شده در این راستا تمامی روزبازارهای شهرستان نهبندان تعطیل شده و به خودروهایی که به صورت سیار در زمینه فروش میوه و سبزی فعال بودند اجازه فعالیت داده نمی‌شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: در بحث تامین مایحتاج مردم هیچ مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد و تمامی اصناف که در این روزها برای تامین مایحتاج مردم فعال است توجیه شده‌اند.
,
 
,
فرماندار نهبندان گفت: ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده و دستگاه کارتخوان در تمامی فروشگاه‌هایی که جهت تامین مایحتاج مردم فعال است وجود دارد.
,
 
,
بیکی با بیان این‌که مردم اجازه ورود به داخل مغازه‌ها را ندارند، افزود: بسیاری از مردم شهرستان نهبندان به صورت تلفنی خرید روزانه خود را انجام می‌دهند.
,
 
,
117 روستای شهرستان نهبندان گندزدایی شد
, 117 روستای شهرستان نهبندان گندزدایی شد, 117 روستای شهرستان نهبندان گندزدایی شد,
 
,
وی بیان کرد: کار گندزدایی و ضدعفونی معابر هر روز در سطح شهرستان انجام می‌شود و تاکنون در 117 روستای شهرستان نهبندان کار گندزدایی انجام شده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان نهبندان عنوان کرد: در شهرها نیز با همکاری شهرداری و گروه‌های جهادی کار گندزدایی به طور مرتب انجام می‌شود.
,
 
,
بیکی در مورد فعالیت معادن شهرستان نهبندان، افزود: برخی از معادن شهرستان هر ساله تعطیلاتی برای ایام عید داشتند که امسال نیز این برنامه‌ریزی انجام و تعطیل شده است اما برخی از معادن که برنامه‌ای برای تعطیلی نداشتند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه