اخبار داغ

روحانیونی که داوطلبانه به کارزار مبارزه آمدند؛

حضور طلاب جهادی در تطهیر و تدفین اموات کرونایی

حضور طلاب جهادی در تطهیر و تدفین اموات کرونایی
طلاب و روحانیون جهادی استان کرمانشاه این روزها به صورت داوطلبانه برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی به میدان آمده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  در شرایطی که همه ما برای حفظ جانمان از یک بیماری مهلک به قرنطینه خانگی پناه می‌بریم، هستند کسانی که جان خود را برای تدفین عزیزان ما و جان باختگان این بیماری به خطر انداخته و در بیمارستان‌ها خدمت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

یکی از این اقشاری که در جبهه سلامت مبارزه می‌کند روحانیونی هستند که هر روزه توسط معاندان آماج تهمت‌های ناروایی می‌شوند و با وجود این نامهربانی‌ها سر بزنگاه به میدان خدمت می‌آیند.

,

روحانیون این روزها با کمترین امکانات حفاظتی در کارهای عمومی بیمارستان های کرونایی به کمک پرسنل رفته اند و حتی در مسائل غسل و تدفین متوفیان کمک می‌کنند.

,

حضور داوطلبانه روحانیون در جبهه سلامت

, حضور داوطلبانه روحانیون در جبهه سلامت,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و فوت بیماران بر اثر این ویروس، یکی از موضوعاتی که برای خانواده متوفیان و غسالخانه‌ها مشکل ایجاد کرده بود بحث غسل و کفن متوفیان بود.

,

حجت الاسلام یوسف احمدی افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری نسبت به تجهیز و تدفین متوفیان بر اساس موازین شرعی تعدادی از طلاب و روحانیون استان کرمانشاه جهت انجام این امورات داوطلب شدند و در این راستا ورود پیدا کردند.

,

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تلاش طلاب در این خصوص، گفت: طلاب و روحانیونی که در این شرایط نسبت به تجهیز و تدفین فوت شدگان ‌ناشی از بیماری کرونا در جبهه فرهنگی فعالیت می‌کنند، رزمندگان بی‌ادعای عرصه دفاع از سلامت هستند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه این بیماری را مهمانی ناخوانده برشمرد و بیان داشت: دست‌های پلید آمریکا و اسرائیل کودک کش و نابودگر سبب به وجود آمدن این ویروس شده است.

,

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: با شیوع این بیماری یک جو روانی در کشور به وجود آمد و طلاب دست به دست هم دادند و با حضور در بیمارستانها به کادر درمانی و پرستاران آرامش، امید و انگیزه را اهدا کردند.

,

وی حضور طلاب در جبهه فرهنگی ایجاد شده را سبب دلگرمی بیشتر کادر پزشکی دانست و اظهار داشت: همان طور که رهبر انقلاب فرمود اگرچه این ویروس کوچکی نیست اما آنقدر هم بزرگ‌ نیست که ملت ایران نتواند از عهده آن بر آیند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: این ملت بحران‌های همچون جنگ تحمیلی، سیل، زلزله و… را با سربلندی پشت سر گذاشته‌اند و با توکل به خدا و همکاری و همدلی این بیماری را شکست خواهیم داد.

,

ا

, ا,

روحانیون بسیجی در همه لحظه های نیاز و حوادث غیرمترقبه در میدان حاضر بودند

, روحانیون بسیجی در همه لحظه های نیاز و حوادث غیرمترقبه در میدان حاضر بودند,

حجت الاسلام مهدی عزتی، مسئول سازمان بسیج طلاب استان کرمانشاه هم با اشاره به اینکه طلاب و اساتید بسیجی همچون سایر مدافعان جبهه سلامت، پای کار هستند، گفت: روحیه جهادی روحانیون حسب وظیفه شرعی در حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، در کارهای عمرانی، خدمت رسانی، انجام امورات و تجهیز جان‌باختگان، مسبوق به سابقه است و این روزها نیز به تکلیف عمل خواهند کرد.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود...»، اظهار داشت: متأسفانه در برخی جاها به خاطر اینکه می گویند این بیماری انتقال و شیوع پیدا نکند، از امورات شرعی میت صرف نظر می کنند.

,

مسئول سازمان بسیج طلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: فوت شدگان ویروس منحوس، باید طبق فتوای ولی فقیه در خصوص آنها به آداب شرعی عمل کنیم، البته نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنیم.

,

حجت‌الاسلام عزتی گفت: روحانیون بسیجی در همه لحظه های نیاز و حوادث غیرمترقبه در کنار سایر نیروهای خدوم و انقلابی حضور داشته و این بار در تجهیز و انجام امورات شرعی فوت شدگان کرونایی آمادگی کامل دارند.

,

حجت الاسلام عزتی گفت: به همت جهادی اساتید و روحانیون بسیجی، در این امر خداپسندانه سهیم و شریک خواهیم بود که به یقین اجر و پاداش آن نزد خداوند رحمان محفوظ خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه