اخبار داغ

فولادگر در گفتگو با دانا:

دولت ابهامات مجلس درباره بسته های حمایتی را برطرف کند/تنها تعویق در پرداخت اقساط بانکی کافی نیست

دولت ابهامات مجلس درباره بسته های حمایتی را برطرف کند/تنها تعویق در پرداخت اقساط بانکی کافی نیست
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مجلس با اشاره به اینکه درحال بررسی های مقدماتی برای اجرای اقدامات حمایتی از بخش های اقتصادی آسیب دیده در زمان کرونا هستیم گفت: ابهامات و سوالاتی برای مجلس وجود دارد که باید از سوی دولت برطرف شود.
[

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل  ۴۴ قانون اساسی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه در شرایط فعلی مسئله کرونا اقتصاد تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: 60 درصد تولید ناخالص داخلی کشورها براثر شیوع این ویروس تحت تاثیر قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه کووید 19 توانسته در نظام عرضه و تقاضا، تولید و نیز زنجیره تامین اثرگذاری جدی داشته باشد افزود: اقتصاد کشور ما نیز از این بحران متاثر شده است که برخی از این مشکلات همین حالا روشن شده و برخی دیگر در آینده نمایان خواهد شد.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد کشور در برخی موارد از جمله تغییرات عمده در قیمت نفت، تاثیر جهانی دریافت کرده و در بسیاری موارد نیز به طور خاص مشکلاتی برای کشور در حوزه اقتصادی به وجود آمده است که مربوط به خودماست.

,

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس با اشاره به اینکه رکود و تعطیلی بخشی از اصناف در کشور از جمله عوامل تاثیرپذیری اقتصاد کشور در دوران شیوع کرونا است عنوان کرد: متاسفانه برخی صنوف از زمان گسترش این بیماری در کشور تعطیل شدند، کارگران روز مزد، دست فروشان، بخش های حمل و نقل و گردشگری در کشور دچار مشکل شدند برخی در این ایام تعطیل شدند و برخی هم قبل از آن رو به تعطیلی بودند.

,

فولادگر با اشاره به ضرورت حمایت از بخش های آسیب دیده اقتصادی تصریح کرد: باید میزان تاثیرپذیری هر یک از این اصناف را بررسی و دسته بندی کرد تا بستر حمایت از آنها فراهم شود.

,

وی با اشاره به شیوه های ممکن برای حمایت از اصناف و اقشار آسیب دیده اقتصادی بعد از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: تعویق در پرداخت اقساط بانکی، ارائه بسته های حمایتی که بخشی از آن بلاعوض باشد، تسهیلات کم بهره و حمایت های بیمه ای از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر به طور جدی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید درحال بررسی های مقدماتی برای اجرای اقدامات حمایتی هستیم عنوان کرد: ابهاماتی برای مجلس وجود دارد که باید از سوی دولت برطرف شود ابهاماتی از این دست که تا به امروز کمک های بلاعوض دولت به چه اقشار و چه اصنافی تعلق گرفته است و یا اینکه 75 هزار میلیارد تسهیلات با نرخ 12 درصد به چه صورت خواهد بود و چگونه قابل پرداخت است.

,

فولادگر با اشاره به اینکه البته باید از این اقدامات فراتر رفته و برای حمایت از بخش های آسیب دیده تصمیمات مهم تری اتخاذ شود گفت: منابع دولت محدود است و ما این را می دانیم اما می توان امیدوار بود که با موافقت رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی این کمبود منابع جبران شود.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان اصناف در استانها بهترین مسیر برای شناسایی بخش های اقتصادی آسیب دیده هستند یادآورد شد: در حال حاضر اصناف مختلف در استانها تشکیل جلسه داده و  برنامه ریزی می کند تا چگونه برای حمایت از صنوف آسیب دیده اقدامات عملی صورت گیرد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر ستادهای کرونای استانی و اتاق های اصناف بهترین مرجع برای دریافت اطلاعات هستند خاطرنشان کرد: دولت هم باید دایره اطلاعات خود را گسترده تر کرده ضمن اینکه کمک به بخش های آسیب دیده را نیز وسیع کند، چرا که فقط به تعویق انداختن اقساط بانکی به تنهایی نمی تواند آسیب های اقتصادی به وجود آمده را جبران کند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه