اخبار داغ

مروری بر سال ۹۸ در مصاحبه با مسئول سازمان بسیج رسانه قزوین:

امید به وعده‌‌های الهی دل را در سختی‌ها صفا می‌دهد/ شهادت سردار سلیمانی تلخ‌ترین اتفاق سال ۹۸ بود

امید به وعده‌‌های الهی دل را در سختی‌ها صفا می‌دهد/ شهادت سردار سلیمانی تلخ‌ترین اتفاق سال ۹۸ بود
محمد کشاورز گفت: آیه‌ی قرآن می‌فرماید: «فان مع العسر یسراً؛ مسلماً با سختی آسانی است» این آیه به همة انسان‌های تلاشگر نوید می‌دهد همیشه در کنار سختی‌ها آسانی‌ها است و از درون سختی‌ها آسانی به دست می‌آید. این نوید و وعدة الهی، دل را نور و صفا می‌بخشد، به پیروزی‌ها امیدوار می‌کند و گرد و غبار یأس و نومیدی را از صفحة روح انسان می‌زداید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ به فرموده رهبر انقلاب سال 98 «سال سختی‌ها و سربلندی‌ها» بود. سالی که اگر به دقت آن را مرور کنیم، تجربیات زیادی برای آینده‌ی کشور خواهد داشت و تلخی‌ها و شیرینی‌های آن را باید در کنار هم دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

برای مرور سال 98 به سراغ محمد کشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه‌ی استان قزوین رفتیم تا رویدادهای آن را با هم مرور کنیم، از او خواستیم تا از شروع سال 98، اتفاقات تلخ و شیرین این سال و خاطراتش در حوزه‌ی فردی و فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه برایمان بگوید، با ما در این گفت‌وگو همراه باشید.

,

صبح قزوین: سال ۹۸ را چطور شروع کردید؟ چه خاطره‌ای از نخستین ماموریت مهم این سال در حوزه کاری خود دارید؟

کشاورز: سال 98 را همراه خانواده در امامزاده حسین (ع) آغاز کردیم و مثل همه خانواده‌های ایرانی به دیدار بزرگترهای فامیل پرداختیم. ساعت 10 صبح روز چهارم فروردین با تماس تلفنی از محل کار، نخستین جلسه رسمی ستاد پشتیبانی از سیل استان گلستان در سپاه تشکیل شد و اطلاع‌رسانی از وضعیت سیل زدگان و نیز جریان سازی برای جلب مشارکت آحاد مردم به عهده برخی رده‌ها و از جمله سازمان بسیج رسانه گذاشته شد.
جدای از مصیبت خرابی‌ها و از دست رفتن هموطنان و اموالشان که واقعا غم انگیز و تاسف بار بود، اتحاد و همدلی مردم در کمک و یاری مالی و حضور فیزیکی جهادگران در مناطق جلوه‌های زیبایی از فرهنگ غنی و جهادی مردم مسلمان را نشان داد.

, صبح قزوین: سال ۹۸ را چطور شروع کردید؟ چه خاطره‌ای از نخستین ماموریت مهم این سال در حوزه کاری خود دارید؟,
,
,
,

صبح قزوین: از هر کدام از وقایع زیر در سال 98 چه خاطره‌ای دارید و چطور با آن مواجه شدید؟

کشاورز: سیل ابتدای سال با توجه به عدم آسیب جدی استان قزوین در سیل، این استان به عنوان معین استان‌های گلستان و لرستان تعیین و تلاش‌ها برای کمک به آنجا معطوف شد. شرکت در جلسات هماهنگی ستاد پشتیبانی سپاه استان، ارسال گزارش اقدامات صورت گرفته به رسانه‌ها جهت انعکاس در رسانه‌های استان، دعوت به پیوستن به پویش کمک به سیل زدگان، تعامل با رسانه‌های استان جهت پوشش مناسب اخبار سیل و انعکاس کمک‌های صورت گرفته به مناطق سیل‌زده، تعامل با جبهه فرهنگی انقلاب و روابط عمومی سپاه جهت اعزام خبرنگار (اعزام 38 نفر، در قالب 4 گروه و 6 دوره، به مدت 26 روز، به سیمین شهر گرگان، اهواز، منطقه چگینی لرستان و پلدختر)، ارسال شرح وظایف خبرنگاران در مواقع سیل و بحران به خبرنگاران استان از طریق شبکه های اجتماعی از جمله عملکرد سازمان بسیج رسانه در جریان سیل ابتدای سال بود.

, صبح قزوین: از هر کدام از وقایع زیر در سال 98 چه خاطره‌ای دارید و چطور با آن مواجه شدید؟,
,
,

بدعهدی‌های اروپایی‌ها در تعهدات هسته‌ای

کشاورز: طبق تجربه تاریخی از غربی‌ها می‌توانیم انتظار توطئه و خیانت و از پشت خنجر زدن داشته باشیم، ولی انتظار کمک و صداقت را نباید داشت. در قضیه برجام، علی‌رغم خروج آمریکا، اروپایی‌ها باید با ایستادگی وظایف خود را در خصوص برجام انجام می‌دادند، اما اروپایی‌ها به بهانه‌های مختلف وظایف خود را انجام ندادند و مرتب به ایران تأکید می‌کردند که نباید از برجام خارج شوید، در حالی که عمل خودشان همان خروج از برجام بود.
رهبر معظم انقلاب تحلیل بسیار درست و آموزنده‌ای در سخنرانی آغاز سال 98 در این مورد ارائه داده و فرمودند: برخی‌ در حال بزک کردن غرب هستند که در بین مطبوعاتی‌ها و رسانه‌ای‌ها هم افرادی شبیه «تقی‌زاده‌ها» وجود دارند، ضمن اینکه مضمون کارهای تقی‌زاده‌های جدید اینگونه است که روش‌ها و نظرات غربی را به صورت پیوسته در داخل کشور تزریق و مونتاژ می‌کنند که این رویه‌ی آنها در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز وجود دارد.

, بدعهدی‌های اروپایی‌ها در تعهدات هسته‌ای,
,
,
,

پیاده‌روی اربعین

کشاورز: الحمد لله امسال توفیق داشتم به عنوان خادم موکب هیئت رزمندگان با همراهی دیگر دوستان در مسیر طریق الحسین(ع) نجف به کربلا به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت کنم. کمیته رسانه اربعین با پیگیری دوستان ستاد مردمی اربعین به ویژه حمایت خادم با اخلاص و مظلوم اهل بیت، مرحوم سعید خورشیدی و مدیریت آقای پورایمانی تشکیل شد، جمعی از دوستان مدت‌ها قبل از اربعین کار را شروع کردند و در ایام پیاده‌روی نیز اخبار مربوط به موکب‌ها و حال و هوای زائران به‌ ویژه قزوینی‌ها را به استان مخابره می‌کردند.

, پیاده‌روی اربعین,
,
,


حوادث پس از سهمیه‌بندی بنزین در آبان ماه

کشاورز: حقیقتا یکی از حوادث تلخ و غمناک امسال مربوط به آبان ماه بود که شاید با مدیریت رسانه‌ای و برنامه‌ریزی دقیق‌تر مسئولین، اینگونه رقم نمی‌خورد. با عنایت به لزوم تبیین مسئله گرانی بنزین و اغتشاشات بعد از آن، سازمان بسیج رسانه ضمن تهیه و انتشار محتواهای مناسب و انتشار در گروه‌های رسانه‌ای و مرجع، ارسال پیامک، صدور بیانیه، به صورت حضوری و در قالب برنامه‌های مختلف به این مهم پرداخته است.

,
, حوادث پس از سهمیه‌بندی بنزین در آبان ماه,
,
,

از جمله این برنامه‌ها می‌توان هم‌اندیشی اصحاب رسانه با موضوع «نقش رسانه درآرام سازی»، جلسه اخلاق و رسانه با حضور جمعی از اهالی رسانه در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان، جلسه هم اندیشی مسئولین و موثرین رسانه با حضور مدیرکل صداوسیما و ارسال پیامک، برگزاری جلسات هیئت اندیشه‌ورز، شورای سازمان و هم‌اندیشی اهالی رسانه و اخد تصمیماتی با توجه به شرایط روز، گرامیداشت سالروز سفر حضرت آقا با حضور آقای روزبه استاندار اسبق و سرهنگ وفاپور فرمانده اسبق شهرستان قزوین در مورد ویژگی های مدیریتی رهبری و مسائل روز را نام برد.

,

شهادت و تشییع میلیونی سردار سلیمانی، حمله‌ی سپاه به پایگاه عین‌الاسد

کشاورز: از همان اول هم معلوم بود حاج قاسم اهل ماندن نیست، همه می‌دانستند که بالاخره او روزی به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت خواهد رسید، او این آرزوی سی و چند ساله را همیشه با خود داشت و برای شخصی چون حاج قاسم، فرجامی جز شهادت قابل تصور نبود. شهادت مزد «مجاهدین فی سبیل الله» است و چه کسی مجاهدتر از او!

, شهادت و تشییع میلیونی سردار سلیمانی، حمله‌ی سپاه به پایگاه عین‌الاسد,
,
,

شهادت حاج قاسم و تشییع‌های باشکوهی که در عراق و شهرهای مختلف ایران برای او و همرزمانش برگزار شد و حمله به عین الاسد دو واقعه مهم تاریخی در کشور ما بود که به حق «یوم الله» نامیده شد و قطعا باعث انسجام و همبستگی بیشتر ملت و افزایش عزت ملی شد.

,

این حادثه خشم انقلابی مردم ایران، عراق و جبهه‌ی مقاومت در سراسر منطقه را برانگیخت، معادلات تفرقه افکنان را بر هم زد و موجب وحدت هرچه بیش‌تر جبهه‌ی مقاومت در برابر امریکا شد.

,

سقوط هواپیمای اوکراینی

کشاورز: شهادت سردار سلیمانی، حوادث تشییع در کرمان، شکستن هیمنه پوشالی آمریکا با حمله سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و سقوط هواپیما موضوعاتی بود که در بازه زمانی حدود یک هفته فشار زیادی به کشور وارد کرد. حادثه تلخ سقوط هواپیما که در آن مقطع حساس و موقعیت جنگی رخ داد و احتمال خرابکاری الکترونیکی سیستم هواپیما نیز بسیار متصور است، کام همه کشور را تلخ کرد، حمله مزدوران رسانه‌ای دشمن با شایعه‌سازی و جنگ روانی بعد از این حادثه بسیار عبرت آموز بود.

, سقوط هواپیمای اوکراینی,
,
,

انتخابات مجلس یازدهم

کشاورز: سازمان بسیج رسانه با اقداماتی چون تشکیل جلسات متعدد در قالب شورا و گروه تحلیل و بررسی سازمان (دیده بان) و رصد وضعیت انتخابات، دعوت از رسانه‌های استان جهت تولید محتوای مناسب انتخاباتی ( میزگرد، مصاحبه، یادداشت، خبر و ...)، انتشار محتواهای مرتبط و روشنگرانه در کانال بسیج رسانه و گروه‌های مختلف مجازی و ارسال پیامک به کلیه خبرنگاران در عرصه‌ی انتخابات مجلس حضور داشت.

, انتخابات مجلس یازدهم,
,
,

صدور بیانیه دعوت سازمان بسیج رسانه قزوین برای حضور مردم در انتخابات، هماهنگی با اصحاب رسانه استان جهت انتشار ویدئو برای دعوت از مردم به شرکت در انتخابات و انتشار تقدیر رهبر معظم انقلاب از زحمات اهالی رسانه در انتخابات از دیگر اقدامات بسیج رسانه برگزاری باشکوه انتخابات و حضور حداکثری مردم بود.

,

انتشار ویروس کرونا در ایران

کشاورز: از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج رسانه در موضوع ویروس کرونا در اسفند ماه 98 شرکت در جلسات مختلف درون و برون سازمانی، نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با آقای ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هماهنگی و پیگیری مستمر از رسانه‌ها جهت تولید محتوای مناسب و جلوگیری از ایجاد جو یاس و ناامیدی، بازدید از کارگاه دوخت ماسک و عرض خداقوت به جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) را می‌توان نام برد.
هماهنگی جهت تهیه و توزیع بسته بهداشتی برای خبرنگاران با همکاری خانه مطبوعات (هشتاد بسته بهداشتی شامل دو بطری محلول ضد عفونی ، پنج جفت دستکش ، پنج عدد ماسک و دو برگ پوستر اطلاع رسانی) با مساعدت معاونت بهداشت و درمان سپاه استان، بسیج ادارات، بسیج دانشجویی و شرکت بیدستان انجام شد.

, انتشار ویروس کرونا در ایران,
,
,
,

همچنین ضدعفونی و گندزدایی از دفاتر رسانه‌های استان با همکاری گروه جهادی بسیج دانشجویی انجام شد، در جریان این طرح دفاتر رسانه‌های روزنامه ولایت، باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه کیهان و هفته نامه نسیم قزوین، صبح قزوین، شاخص نیوز، متنا، محوطه ساختمان مطبوعات خیام، سازمان فضای مجازی بسیج و بسیج نیوز ضدعفونی شد.

,

صبح قزوین: سال پایانی دهه‌ی نود را پیش رو داریم، تحلیل شما از سال‌های گذشته چیست؟

کشاورز: این سال‌ها از بعد اقتصادی سال‌های سختی بودند، انسان به یاد داستان حضرت یوسف (ع) می افتد که هفت سال در سختی بودند و پس از آن گشایش حاصل شد. ان‌شاءالله ما هم سختی ها را گذرانده و به دوران شکوفایی و رشد اقتصادی برسیم که قطعا دور از ذهن نیست. با تکیه به توان داخلی و ظرفیت های موجود که بنا به گفته کارشناسان و تاکید رهبر فرزانه انقلاب راهکار دقیقی برای این مساله است می‌توان به این مهم دست یافت.

, صبح قزوین: سال پایانی دهه‌ی نود را پیش رو داریم، تحلیل شما از سال‌های گذشته چیست؟,
,
,

صبح قزوین: از نظر شما مهم‌ترین ماموریت ما در این سال‌ها چیست؟

کشاورز: بنده به عنوان یک جوان از خود می‌پرسیدم که در این کشور چه ماموریتی دارم؟ وقتی مطالعه‌ای در بیانات رهبر انقلاب به عنوان ناخدای کشتی انقلاب کردم به نکاتی رسیدم که به نظرم همه باید برای عملیاتی کردن آنها بکوشیم: با «تقویت ارتباط با خدا» بر محیط خود اثر بگذاریم نه با «سیاسی‌کاری»، امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنیم، تاریخ معاصر را بخوانیم، کار فرهنگی را گسترش بدهیم، نظام سلطه را تحلیل کنیم، با مشکلات بسازیم، به هیچ کس ظلم نکنیم، پرچم گفتمان عدالت‌خواهی را بالا نگهداریم و با معنویات بنیه‌ی دینی و انقلابی خود را قوی کنیم.

, صبح قزوین: از نظر شما مهم‌ترین ماموریت ما در این سال‌ها چیست؟,
,
,

صبح قزوین: شیرین‌ترین خاطره امسال چه بود؟

کشاورز: شاید برگزاری موفق انتخابات مجلس یازدهم و کسب اکثریت کرسی ها توسط دوستان انقلاب یکی از خاطرات شیرین سال 98 بود؛ گرچه کم کاری برخی مسئولین در زمینه معیشت و اقتصاد مردم و شیوع ویروس کرونا در آستانه انتخابات باعث ریزش آراء شد، ولی ان‌شاءالله با مدیریت انقلابی مجلس آینده و کمک و همراهی همه بخش‌های مدیریتی کشور ذائقه مردم شیرین و دلگرمی آن‌ها بیش‌تر می‌شود.

, صبح قزوین: شیرین‌ترین خاطره امسال چه بود؟,
,
,

صبح قزوین: تلخ‌ترین خاطره‌ی امسال برای شما چه بود؟

کشاورز: خاطرات تلخ و شیرین زیادی وجود دارد ولی به نظرم تلخ ترین موضوع سال ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی بود که کام همه ملت و بلکه تمام مردم آزادی خواه و ظلم ستیز را تلخ کرد، ان‌شاءالله تلخی این ماجرا همانگونه که خود حاج قاسم می‌خواستند با خروج کامل اشغالگران آمریکایی از سرزمین‌های اسلامی به شیرینی مبدل شود. همچنین درگذشت دوست عزیز و بزرگوارم مرحوم سعید آقا خورشیدی که واقعا مثل خورشید در عرصه فرهنگی استان می‌درخشید بسیار تلخ و غم انگیز بود.

, صبح قزوین: تلخ‌ترین خاطره‌ی امسال برای شما چه بود؟,
,
,

صبح قزوین: سال 98 سال پرحادثه‌ای بود، ارزیابی کلی شما از این سال چیست؟

کشاورز: سال گذشته سال بدی نداشتیم، ولی سال سختی بود و مجموعه اتفاقات این سال زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. برخی رویدادهای این سال شیرین و برخی به‌گونه‌ای تلخ بود که به تنهایی برای آسیب‌ زدن به اقتصاد یک کشورکافی بود و به طرز عجیبی ما در ایران همه آنها را با هم تجربه کردیم.

سالی که از ابتدای آن در نوروز ۹۸ با رویدادهایی مثل سیل در چندین استان همراه بود. قهرمانی والیبال جوانان ایران در جهان، سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، حمله به نفتکش ایرانی، ماجرای گرانی بنزین و حوادث بعد از آن، شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، حمله موشکی به پایگاه عین الاسد، ماجرای پرواز شماره 752 اوکراین و درآخر اسفند با یکی از عجیب ترین تجربه‌های بشری در ایران و جهان یعنی داستان ویروس کرونا به اتمام رسید.

, صبح قزوین: سال 98 سال پرحادثه‌ای بود، ارزیابی کلی شما از این سال چیست؟,
,
,
,
,

صبح قزوین: به نظر شما چطور می‌توان این حوادث را تحلیل کرد؟

کشاورز: سنت خداوند در خلقت بر این قرار گرفته که هر بلا و گرفتاری که برای انسان پیش می‌آید همراه و آمیخته با آسانی و گشایش باشد و آن گرفتاری و سختی در عین تلخی ظاهری، خود نعمتی برای فرد گرفتار باشد. آیه‌ی قرآن می‌فرماید: «فان مع العسر یسراً؛ مسلماً با سختی آسانی است» این آیه به همة انسان‌های تلاشگر نوید می‌دهد همیشه در کنار سختی‌ها آسانی‌ها است و از درون سختی‌ها آسانی به دست می‌آید. این نوید و وعدة الهی، دل را نور و صفا می‌بخشد، به پیروزی‌ها امیدوار می‌کند و گرد و غبار یأس و نومیدی را از صفحة روح انسان می‌زداید.

, صبح قزوین: به نظر شما چطور می‌توان این حوادث را تحلیل کرد؟,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه