اخبار داغ

یک کارشناس حوزه کسب و کار در گفتگو با دانا:

صادرات ماسک به صرفه تر از صادرات نفت است/ مالیات بر ارزش افزوده بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا بخشیده شود

صادرات ماسک به صرفه تر از صادرات نفت است/ مالیات بر ارزش افزوده بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا بخشیده شود
محمد عنبری، کارشناس حوزه کسب و کار گفت: اگر بتوانیم کیت ها و داروهای کرونا را به مرحله تولید انبوه و صادرات برسانیم دیگر نیازی به صادرات نفت هم نخواهیم داشت و این تبدیل تهدید ها به یک فرصت است در حال حاضر صادرات ماسک به صرفه تر از صادرات نفت است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان کسب وکارهای فصلی به حالت تعطیل درآمد در ایران هم به خاطر تعداد زیاد این نوع کسب و کارها، تقریباً تعداد زیادی از مردم درآمد شب عید خود را که معمولا بالاترین درآمد ها در طول یک سال به شمار می آمد را از دست داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا بسته‌های حمایتی از این کسب و کارها ارائه شده است اما هنوز نحوه ادامه این حمایت ها مشخص نشده است و بسیاری از این کسب و کارها و صاحبان این مشاغل شناسایی نشده اند.

,

اگرچه به صورت موقت برخی از نهادها با اهدای کارت های هدیه و یا همچنین بسته های معیشتی از این کسب و کارها حمایت کردند اما در ادامه باید حمایت های جدی تری از آنها صورت بگیرد.

,

در همین راستا محمد عنبری، کارشناس حوزه کسب و کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حمایت از این کسب و کارها و نحوه مقابله با بحران اقتصادی کرونا در کشور اظهار داشت: مشخص نیست چه زمانی کرونا از کشور خارج شود و حتی برخی از کارشناسان مدعی هستند که تا چندین سال با این بیماری درگیر هستیم در همین راستا باید برنامه ریزی اقتصادی صحیحی برای حین و در ادامه برای بعد از کرونا داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارهای کوچک بسیار متزلزل شده‌اند عنوان کرد: اگر برنامه ای برای کمک به کسب و کارها وجود دارد باید سریعتر عملیاتی شود چرا که برخی از بنگاه های تولیدی و کسبو کارها تا ورشکستگی فاصله زیادی ندارند؛ این بخش از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها، نقش زیادی در اشتغال کشور دارند.

,

این کارشناس حوزه کسب و کار در ادامه افزود: کرونا در مرحله اول بنگاه های کوچک و کسب و کارهای خرد را مورد هدف قرار می‌دهد که در حال حاضر لازم است اولین حمایت ها از این کسب و کارها صورت بگیرد؛ از اواسط اردیبهشت ماه شاهد به هم ریختگی اقتصادی بیشتری در کسب و کارهای بزرگ خواهیم بود چرا که تقریباً سه ماه از کاهش و یا صفر شدن فروش آنها گذشته است.

,

 

,

امهال مالیات و اقساط تنها نقش مسکن دارد

, امهال مالیات و اقساط تنها نقش مسکن دارد, امهال مالیات و اقساط تنها نقش مسکن دارد,

عنبری با بیان اینکه در چند ماه گذشته شاهد حجم زیادی از چک های برگشتی خواهیم بود بیان کرد: اقداماتی که دولت در حال حاضر برای تعویق اقساط و یا بیمه و حتی مالیات انجام می دهد کارهای موثری برای اقتصاد متاثر از کرونا نیست چرا که این کسب و کارها در حال حاضر چند ماه است که هزینه هایی برای پرداخت حقوق، اجاره و ... انجام داده‌اند و بعد از سه ماه اگر کرونا از کشور پاک شود تازه به شرایط صفر باز میگردند.

,

 

,

اگر برای نجات کسب و کارهای خرد کاری نشود شاهد تعدیل نیروی گسترده خواهیم بود

, اگر برای نجات کسب و کارهای خرد کاری نشود شاهد تعدیل نیروی گسترده خواهیم بود, اگر برای نجات کسب و کارهای خرد کاری نشود شاهد تعدیل نیروی گسترده خواهیم بود,

وی ضمن طرح این مساله که دولت برای پساکرونا برنامه ای ندارد یادآوری کرد: بخشودگی در چند بخش لازم و ضروری است؛ باتوجه به افزایش حقوق ها در فروردین ماه در کنار موج بیکاری ناشی از کرونا، در کشور شاهد تعدیل نیروی گسترده خواهیم بود که موج جدیدی از بیکاری را برای کشور رقم می زدند.

, ؛ باتوجه به افزایش حقوق ها در فروردین ماه در کنار موج بیکاری ناشی از کرونا، در کشور شاهد تعدیل نیروی گسترده خواهیم بود که موج جدیدی از بیکاری را برای کشور رقم می زدند.,

این کارشناس حوزه کسب و کار با بیان اینکه افزایش دستمزد گسترده و برابر در کل کشور به ضرر کارگران است گفت: حداقل دستمزد یکسان و سراسری جزء ایرادات اساسی در کشور ماست از همین جهت برای یک کارفرما در مناطق شهرستانی این میزان افزایش دستمزد به صرفه نیست و دست به تعدیل نیرو می زند و باید افزایش دستمزدها بر اساس معیشت هر منطقه صورت بگیرد.

,

عنبری همچنین گفت: دولت باید روی مالیات بر ارزش افزوده و بیمه تأمین اجتماعی تصمیمات جدی بگیرد؛ به جای امهال، مالیات بر ارزش افزوده بنگاه‌های کوچک باید بخشیده شود و البته این به شرط عدم تعدیل نیرو است هرچند که بسیاری از این نیروها شناسایی نشده اند چرا که بدون بیمه کار می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه همه دنیا درگیر مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا شده است گفت: در چنین شرایطی که مشکل اقتصادی برای همه دنیا وجود دارد یک ابتکار عمل اقتصادی می تواند زمینه رشد اقتصادی یک ملت را فراهم کند کما اینکه در دوران تحریم ها با این محدودیت ها آشنا بودیم.

,

 

,

آسیب کمتر بنگاه‌های غیروابسطه به اقتصاد دنیا

, آسیب کمتر بنگاه‌های غیروابسطه به اقتصاد دنیا, آسیب کمتر بنگاه‌های غیروابسطه به اقتصاد دنیا,

این کارشناس حوزه کسب و کار در ادامه گفت: بنگاه های اقتصادی ما در حداقلی ترین وابستگی به دنیا به سر می برند و همین مسأله باعث آسیب دیدن کمتر این بنگاه ها در اثر تکانه های اقتصادی در دنیا می شود که کشور ما می تواند از این فرصت انتفاع هم ببرد مثلا با افزایش تولید ماسک در کشور می توانیم یک ظرفیت صادراتی ایجاد کنیم.

,

عنبری همچنین گفت: اگر بتوانیم کیت ها و داروهای کرونا را به مرحله تولید انبوه و صادرات برسانیم دیگر نیازی به صادرات نفت هم نخواهیم داشت و این تبدیل تهدید ها به یک فرصت است در حال حاضر صادرات ماسک به صرفه تر از صادرات نفت است.

, اگر بتوانیم کیت ها و داروهای کرونا را به مرحله تولید انبوه و صادرات برسانیم دیگر نیازی به صادرات نفت هم نخواهیم داشت, اگر بتوانیم کیت ها و داروهای کرونا را به مرحله تولید انبوه و صادرات برسانیم دیگر نیازی به صادرات نفت هم نخواهیم داشت,

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه واردات خود را از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی به صفر رسانده است همچنین گفت: خالی شدن بازارهای منطقه از رقیبان فرصت خوبی برای صادرات ایران فراهم می کند و اگر در همین شرایط بتوانیم شعار سال که همان جهش تولید است را مجقق کنیم می توانیم با توجه به قیمت پایین تر تولیدات خود جای رقیبان در این بازارها را بگیریم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه