اخبار داغ

اینجا همه برای شکست کرونا همصدا شده اند؛

همکاری خوب کرمانشاهی‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

همکاری خوب کرمانشاهی‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
بر اساس اظهارات مسئولان شهروندان کرمانشاهی همراهی و همکاری خوبی با برنامه های ستاد مقابله با کرونا دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز بیش از ۴۰ روز است که از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و نزدیک به ۴۲ هزار نفر در کشور به این ویروس واگیردار مبتلا شده‌اند که متاسفانه بنا به آمار رسمی نزدیک به ۲۷۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در این شرایط پزشکان و پرستاران و به طور کلی کادر درمانی بیمارستان‌ ها ایثارگرانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و اگرچه تاکنون با مراقبت‌های انجام شده نزدیک به ۱۳۹۱۱ از این بیماری نجات پیدا کرده‌اند، اما شیب صعودی ابتلا به این بیماری بالاست و اگر مردم توجهی به هشدار‌های لازم نداشته باشند، مشخص نیست در ادامه با چه وضعیتی روبه‌رو می‌ شویم.

در این شرایط با توجه به روند صعودی مبتلایان به این بیماری واگیردار و امکان افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در فاز دومش، طرحی به نام «فاصله‌گذاری اجتماعی» از سوی مسئولان وزارت بهداشت به دولت پیشنهاد داده شده و از سوی دولت تصویب شد تا با اعمال تمهیدات سختگیرانه‌ تر از جان شهروندان حفاظت شود.

در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای شکستن انتقال زنجیره ویروس کرونا در استان کرمانشاه تمام خودروها در مبادی ورودی و خروجی کنترل می‌ شوند.

طرح فاصله‌ گیری اجتماعی برای حفظ سلامتی شهروندان در تمامی نقاط استان اجرایی شده و مردم استان همکاری بسیار خوبی در اجرای آن دارند.

طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با هدف جلوگیری از انتقال بیماری و تشدید کنترل تردد‌های غیرضروری تا 20 فروردین ادامه دارد.

هرچند از ذکر این نکته نباید غافل شد که سختی‌ های موجود در این طرح در مقایسه با خستگی‌ های کادر درمانی قابل قیاس نیست و همه باید کمک کنیم تا اندکی بار را از دوش آنان برداریم که رعایت نکات بهداشتی در این زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پلیس: رکن اصلی اجرای ثمربخش طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم هستند

سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی ناجای استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی از ساعت صفر روز جمعه آغاز شد و به نوعی در دو لایه این طرح اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح یکی در مبادی ورودی استان و دیگری در مبادی ورودی شهرستان ها با حضور چند دستگاه از قبیل اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی انجام می شود.

سرهنگ آمویی خاطرنشان کرد: مسئولیت ایجاد محدودیت ها با نیروی انتظامی است که همکاران ما در سطح استان مبادی ورودی را از سمت شرق به غرب با حضور خود کنترل کرده اند.

وی بیان داشت: تاکنون با همراهی که با سایر بخش ها صورت گرفته، از ورود پلاک های غیربومی به استان جلوگیری به عمل آمده و اگر پلاک غیربومی مشاهده شود خودرو یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر مربوط به تعطیلی اماکن غیر وضروری است که با نظارت بر اماکن اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و از ۲۸ اسفندماه تا ۷ فروردین ماه، دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی پلمب شده است.

معاون اجتماعی‌ ناجای استان کرمانشاه به ممنوعیت ورود به تفرجگاه ها و پارک ها اشاره کرد و گفت: در قالب طرح ویژه ای از امروز اجرایی شده است و تا پایان روز سیزدهم فروردین از خروج و ورود خودروها به پارک ها و تفرجگاه ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ آمویی بیان داشت: در حال حاضر شاهد کاهش تردد های بین شهری هستیم و امیدواریم که طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیر خوبی در قطع زنجیره ویروس کرونا در استان باشد و این نیازمند همدلی مردم و مسئولان است، تا زنجیره را قطع کنیم.

وی گفت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی مقررات جدی تری نسبت به آن دسته از هموطنان و هم استانی‌هایی که نسبت به تذکرات ایمنی بخش و بهداشتی توجه لازم را ندارند، اعمال می‌ کند.

وی با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر الزام توجه جدی تری به هشدارهای مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها توسط عموم هموطنان و هم استانی‌ های عزیز است، ادامه داد: رکن اصلی برای اجرای ثمربخش این طرح، عموم مردم هستند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد

فرزین معتمدی، رییس جمعیت هلال استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: از ۱۳ اسفندماه تا ۱۰ فروردین ماه امسال طرح غربالگری و تب سنجی که مصوب ستاد کرونای استانی بود انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تب سنجی در ۳۵ پایگاه سطح استان اجرا شد و تعداد خودرویی تحت عربالگری قرار گرفتند ۳۰۳ هزار و ۷۶۷ خودرو بوده است و افراد غربالگری شده ۸۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر بوده است که از این تعداد ۲۹۴ نفر تب دار و مشکوک بودند و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پلیس: رکن اصلی اجرای ثمربخش طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح فاصله گذاری اجتماعی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد,
,
,
,
,

معتمدی بیان داشت: بیش از ۴۳۰ هزار ماسک بین نهادی انتظامی، نظامی، دانشگاه های علوم پزشکی، مطب ها، مراکز درمانی و نهادهای دولتی، خصوصی، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به صورت رایگان توزیع شد که نقش بسیار مهمی در کاهش شیوع بیماری در سطح استان داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر که درگیر بودند به صورت نفر در روز ۳ هزار و ۴۹ نفر و ۵۱۸ خودروی امدادی مورد استفاده قرار گرفته است.

معتمدی بیان داشت: طرح دیگری در هفته آینده آغاز می شود، بحث توزیع پک های بهداشتی است، که در حاشیه و مناطق محروم استان توزیع می شود و این پک ها شامل ژل و دستکش و ماسک است.

وی گفت: وظیفه ای که به عهده هلال احمر گذاشته شده این است که در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه از طریق ناوگان لجستیک در سطح استان به صورت منسجم و برنامه ریزی شده "در خانه بمانیم" ازطریق خودروهای هلال احمر به گوش مردم رسانده شود.

این مقام مسئول گفت: این کار قبلا هم انجام شده و این دو روز با تعداد بیشتری از افراد و خودرو و انسجام بیشتری انجام می شود و امیدواریم مردم این دو روز در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم و از شیوع آن جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیرضروری آغاز شده است که این طرح نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد.

همراهی ۸۰ درصدی شهروندان کرمانشاهی با برنامه های ستاد کرونا

الهی تبار معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه هم اظهار داشت: طرح "فاصله گیری اجتماعی"  حول سه محور جلوگیری از تردد های بی مورد ، تامین نیازهای مردم و جلوگیری از شیوع کرونا بود که اطلاع رسانی خوبی برای آن شکل گرفت و در کل اقداماتی که در استان شکل گرفت مطلوب بوده است.  

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, همراهی ۸۰ درصدی شهروندان کرمانشاهی با برنامه های ستاد کرونا,
,
,

وی افزود: وضعیت استان کرمانشاه در بحث کنترل بیماری کرونا نسبت به کشور مناسب تر است و بین استانهای ۲۶ تا ۲۸ قرار گرفته ایم و این حاصل رفتار قابل قبول و همراهی ۸۰ درصدی شهروندان با برنامه های ستاد کرونا بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه