اخبار داغ

فرماندار کرمانشاه خبر داد:

پلمب ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین در کرمانشاه/ غربالگری و آموزش افراد دارای علائم کرونا

پلمب ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین در کرمانشاه/ غربالگری و آموزش افراد دارای علائم کرونا
رنجبر, فرماندار کرمانشاه گفت: ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین به دلیل رعایت نکردن بهداشت در این شهر پلمب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  از استمرار عملیات گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر کرمانشاه تا ریشه‌کنی ویروس کرونا خبر داد واظهار داشت: این عملیات با اولویت محلات حاشیه‌ای شهر با همکاری ارتش، بسیج، سپاه، سازمان‌های مردم نهاد، و شهرداری کرمانشاه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,


فرماندار کرمانشاه افزود: طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا از طریق مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه همانند سراسر کشور جهت غربالگری خانوارهای ساکن شهر و روستا در حال انجام است و تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار خانوار غربالگری شده‌اند.

,
,

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات این خانوارها یا از طریق تماس تلفنی و یا به صورت خود اظهاری ثبت سامانه شده است.

,

غربالگری و آموزش افراد دارای علائم کرونا

, غربالگری و آموزش افراد دارای علائم کرونا,

رنجبر گفت: همچنین با هدف آموزش و غربالگری افرادی که علائم مرتبط با بیماری کرونا را دارند برای کل جمعیت شهرستان از طریق مراکز بهداشتی با همکاری بسیج سپاه پاسداران و خانه‌های بهداشت به صورت نفر به نفر این طرح انجام خواهد شد.

,

این مسئول بیان داشت: بر اساس مصوبه کمیته امنیت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا طرح فاصله‌گیری اجتماعی از طرف استاندار به فرمانداری ابلاغ شد و بر اساس دستور استاندار، نمایندگان فرمانداری، ثبت احوال و نیروی انتظامی در سه پلیس راه ماهیدشت، بیستون و قزانچی از صبح روز هشتم تا پانزدهم فروردین ماه مستقر هستند.

,

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: در طرح فاصله‌گیری اجتماعی از ورود تمامی خودروهایی که مسافر و یا غیر ساکن در کرمانشاه هستند جلوگیری به عمل می‌آید و در این خصوص به بخشداران و نمایندگان فرمانداری تاکید شده است که به طور جدی این امر را پیگیری کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص پلیس راهور و نیروی انتظامی اگر خودروهایی را مشاهده کنند که غیر ساکن در کرمانشاه باشند علاوه بر ۵۰۰ هزار تومان جریمه تا یک ماه هم توقیف خواهند شد.

,

رنجبر ادامه داد: تمامی معابر منتهی به ورودی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی در سراسر شهرستان و بخش‌های آن مسدود شده است.

,

ممانعت از تردد پلاک‌های غیربومی

, ممانعت از تردد پلاک‌های غیربومی,

این مسئول گفت: بر اساس اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی و ممانعت از تردد افراد غیر ساکن، تمامی جاده‌های فرعی که از کمربندی‌ها به داخل شهر کرمانشاه منتهی می‌شوند با همکاری اداره راهداری، شهرداری و پلیس راه مسدود شده‌اند.

,

وی افزود: از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰ معبر در کمربندی‌ها مسدود شده است و در پارک‌ها با نصب بنر از مردم خواسته شده که به هیچ عنوان نباید در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها حضور پیدا کنند چراکه راه‌های منتهی به این مسیرها بسته شده است.

,

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: در مسیر چالابه خودروهایی که قصد عزیمت به استان‌های دیگر را دارند توسط نیروهای انتظامی و پلیس راه به کمربندی‌ها هدایت می‌شوند.

,

این مسئول در خصوص فعالیت اصناف نیز گفت: بنابر دستور دادستان، به مغازه‌ها، اماکن و مجتمع‌های تجاری غیر ضروری جهت تعطیلی فعالیتشان تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکنند نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد و چنانچه فک پلمب کنند مجازات‌هایی از قبیل حبس و جریمه در انتظار آنها است و صاحبان این اصناف مطمئن باشند این کار عملیاتی می‌شود.

,

وی گفت: فعالیت صنف‌های از جمله خبازی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌هایی که با مایحتاج روزمره مردم سر و کار دارند ادامه دارد و به هیچ وجه فعالیت این صنوف تعطیل نمی‌شود.

,

به گفته رنجبر از سوی اتاق اصناف، اداره کل صنعت معدن و تجارت و بازرسی با آن دسته از اصناف غیر ضروری که در این روزها فعالیت کنند برخورد خواهد شد.

,

پلمب ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین در کرمانشاه

, پلمب ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین در کرمانشاه,

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: طی هفته گذشته بر اساس بازرسی‌هایی که به عمل آمد به علت تخلف و رعایت نکردن اصول بهداشتی در مجموع ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین در سطح شهر کرمانشاه پلمب و ملزم به رعایت اصول بهداشتی شدند.

,

, ,

این مسئول خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای سلامت عموم جامعه و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس ماندن در خانه و عدم حضور در معابر و خیابان‌ها ست.

,

وی با بیان اینکه کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: مردم باید همکاری کنند و توصیه‌ها و اصول بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت ناچار خواهیم بود تدابیر کنترلی را تشدید کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه