اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز مطرح کرد؛

دفن اولین بیمار کرونایی در شهرستان درگز

دفن اولین بیمار کرونایی در شهرستان درگز
حمدیرضا سلیمی گفت: یک بیمار کرونایی که اصالت وی درگزی بوده اما در شهر یزد ساکن بود، بعد از فوت، برای خاکسپاری به درگز ارسال شد و در شرایط قرنطینه کامل، در بخشی مجزا از آرامستان این شهرستان دفن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ از دفن اولین بیمار کرونایی در شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: یک دستگاه خودروی حمل متوفی به سمت درگز در حرکت بوده که در ایستگاه سنجش سلامت مستقر در تیوان متوقف و با بررسی کارشناس بهداشت مستقر در این پایگاه متوفی کرونایی شناسایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: پس از اعلام این خبر و گفتگو با مسئولان شهرستان، مقرر شد متوفی که اصالتا درگزی بوده اما در یزد زندگی می کرده به شهر اردکان یزد برگشت داده شود اما با توجه به طی مسافت 1000 کیلومتری و فاقد یخچال بودن خودرو مذکور  و از طرفی امکان آلوده کردن شهرهای عبوری در مسیر، شرایط برگشت فراهم نشد و تصمیم بر آن شد که متوفی در درگز دفن شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز تصریح کرد: علیرغم اصرار خانواده متوفی، هیچکدام از همراهان مرحومه اجازه ورود به شهرستان را دریافت نکردند و از تیوان برگشت داده شدند؛ همچنین به جهت جلوگیری از ازدحام در مراسم تدفین، اجازه دفن وی در روستای حصار لطف آباد نیز صادر نشد.

,

سلیمی گفت: سرانجام خودروی حامل متوفی با اسکورت خودروی مرزبانی به سمت درگز هدایت و از جاده کمربندی به بخشی مجزا از مزار پایین دروازه رسید و محل دفن وی، قبل و بعد از خاکسپاری به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی شد.

,

این مقام مسئول تبیین کرد: 3 نفر از کارشناسان شبکه بهداشت و دو نفر از پرسنل شهرداری با لباس های مخصوص و تشریفات خاص و در شرایط کاملا بهداشتی این فرد را دفن و در پایان کلیه لباس های مخصوص این افراد نیز سوزانده شد؛ خودرو حامل متوفی هم بدون ورود به شهر و با اسکورت کامل خودروهای نظامی به خارج از شهرستان منتقل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه