اخبار داغ

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه عنوان کرد؛

غربالگری 75 درصد جمعیت منطقه تربت حیدریه در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

غربالگری 75 درصد جمعیت منطقه تربت حیدریه در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا
ابراهیم تیموری گفت: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا حدود 310 هزار نفر معادل 75 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه غربالگری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم تیموری، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شامل شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه حدود 368 هزار نفر است که تاکنون حدود 310 هزار نفر معادل 75 درصد جمعیت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس؛ , صبح توس,

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح تیم های مراقبت هر کدام شامل یک نفر بسیجی و یک بهورز کار غربالگری جمعیت تحت پوشش را آغاز کردند که تاکنون 283 هزار نفر در سامانه سیب توسط خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تیم های مراقبت ثبت شدند و حدود 31 هزار نفر در ساماته سلامت اطلاعات مورد نظر را ثبت کردند.

,

, ,

تیموری، 25 درصد جمعیت باقیمانده را اغلب به جمعیت شهری نسبت داد و علت آن را مشارکت پایین تر و یا اینکه مردم برخی تماس ها را پاسخگو نیستند عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با تیم های مراقبت این 25 درصد باقیمانده جمعیت شهری را به اتمام برسانیم، زیرا در روستاها اهالی، بهورزان و بسیجیان را می شناسند و کمال همکاری را داشتند و بر همین اساس بالای 90 درصد جمعیت روستایی غربالگری شدند.

,

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: در این طرح و بصورت سرپایی 485 نفر به پزشک ارجاع داده شدند و حدود 6 هزار نفر که در سامانه سیب مشارکت داشتند حداقل یکی از علائم را داشته اند.

,

, ,

علی خسروی نژاد، معاون بهداشت و درمان سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه در خصوص این طرح اظهار داشت: تا قبل از آغاز طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تیم هایی متشکل از گروههای جهادی، بسیجی، هیئتی و طلاب بسیجی برای پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی، سازماندهی شدند و در حال حاضر هر شب 25 تیم با 20 خودرو و 80 دستگاه سم پاش نسبت به ضدعفونی معابر اقدام می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و اینکه در اجرای این طرح شاهد مشارکت کمتری بودیم، چندین تیم از بسیج دانشجویی و حوزه های بسیج یکم ثارالله، سوم ثارالله و شهرک ولی عصر عجل الله در کنار بهورزان در پایگاهها و مراکز جامع سلامت مستقر شدند.

,

خسروی نژاد بیان کرد: در این طرح لیست ها با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و نقاط ضعف و جاهایی که مشارکت کمتری وجود داشته شناسایی شد و بلافاثله توسط تیم های مراقبت فرم ها تکمیل و تحویل مراکز جامع سلامت شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه