اخبار داغ

ترقی در گفتگو با دانا:

حمایت دولت از اصناف آسیب دیده از بیماری کرونا هدفمند باشد/تقدیر از مراجع تقلید

حمایت دولت از اصناف آسیب دیده از بیماری کرونا هدفمند باشد/تقدیر از مراجع تقلید
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه شناسایی این اصناف و اقشار باید با سرعت بیشتر اتفاق بیفتد خاطرنشان کرد: دولت باید برای مکانیزم توزیع طراحی جدید و هدفمندی را طراحی کند تا این کمک ها به واجدین شرایط برسد.
[

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه آثار و تبعات کرونا هم اقتصاد و هم فرهنگ و بهداشت  را تحت تاثیر قرار داده است گفت: دولتها باید برای تبعات و آثار این پدید تدابیر جدی اتخاذ کنند در غیر این صورت می تواند منشا بحران های اجتماعی گوناگون باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بسیاری از کشورها در کنار مبارزه با اصل این ویروس و تلاش برای کنترل آن بخش هایی را برای بررسی و تحقیقات نسبت به آثار و تبعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن اختصاص دادندتا به موازات اقدامات درمانی تبعات آن را به حداقل برسانند.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد در جامعه و خانه نشینی ، کسب و کارهای خرد را تعطیل کرده و به اقتصاد خانوارهای متوسط آسیب زده است عنوان کرد: معاش این قشر از خانواده وابسته به کار روزانه است و در آمد خودرا از کار روزانه تامین می کنند ولی از زمان شیوع کرونا این بخش از جامعه در معرض آسیب جدی اقتصادی هستند.

,

ترقی با اشاره حمایت های معیشتی دولت تصریح کرد: اقدام دولت در توزیع بسته های حمایتب کل جامعه را در برمی گیرد به طوری که براساس آمار ارایه شده به حدود 50 تا 60 میلیون نفر تعلق می گیرد و این اقدام مانند هدفمندی یارانه ها غیر هدفمند است.

,

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه باید شناسایی دقیق از جامعه هدف صورت گیرد تا توزیع ها هدفمند باشد عنوان کرد: باید با استفاده از اطلاعات بنگاههای حمایتی این امکانات به سمت خانواده های آسیب دیده سوق داده شود.

,

ترقی با تاکید براینکه شناسایی این اصناف و اقشار باید با سرعت بیشتر اتفاق بیفتد خاطرنشان کرد: دولت باید برای مکانیزم توزیع طراحی جدید و هدفمندی را طراحی کند تا این کمک ها به واجدین شرایط برسد.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت قابل توجهی برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند گفت: باید همانگونه که در این مدت پایش خوبی از نظر سلامتی مردم و ابتلای آنها به کرونا انجام گرفت شناسایی اقشار آسیب دیده اقتصادی نیز صورت گیرد تا بعد از راستی آزمایی بسته های حمایتی به جامعه هدف برسد.

,

وی گفت: دولت می تواند با اختصاص وام های قرض الحسنه بدون سود مشکل چند ماه بیکاری کارگران را حل کند.

,

ترقی با اشاره به اقدام برخی مراجع تقلید در جذب کمک برای معیشت اقشار آسیب دیده تصریح کرد: برخی مراجع تقلید مقلدان متول خود را تشویق کردند تا به صورت قرض الحسنه به اصناف ضعیف کمک کنند که این اقدام مراجعکار پسندیده و قابل تقدیری است.

,

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: بالغ بر 2 هزار مرکز نیکوکاری در محلات فعال هستند که می توانند در ارائه اطلاعات برای شناسایی اقشار آسیب دیده کمک کنند ضمن اینکه منابع اطلاعاتی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز کمک قابل توجهی در این زمینه خواهند کرد.

,

ترقی درپایان خاطرنشان کرد: دولت باید هرچه سریع تر برای جلوگیری از هرگونه آسیب اجتماعی اقشار آسیب دیده اقتصادی را مورد حمایت قرار دهد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه