اخبار داغ

استاندار کرمان:

واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند

واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند
محمد جواد فدایی گفت: در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا تاکید شد که واحدهای تولیدی باید پروتکل ها مورد قبول وزرات بهداشت و فاصله فیزیکی افراد را رعایت کنند و اگر پروتکل بهداشتی توسط این واحد ها کمتر از 80 درصد اجرا شود، بدون شک آن واحد تولیدی تعطیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمدجواد فدایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی، با اشاره به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به ریاست رییس جمهور و با حضور اعضا و استانداران سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که اگر فردی که مبتلا به کرونا است باید به بیمارستان مراجعه کند و حق ندارد در جامعه حضور یابد.

,

فدایی با بیان اینکه حضور افراد مبتلا به ویروس کرونا در جامعه تهدیدی برای سلامت جامعه بوده که باید خودش را از جامعه دور نگه دارد اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد اگر علائم بالینی و تست کرونای فردی مثبت باشد، باید حتما این موضوع از سوی بیمارستان و پزشک حتما به خانواده فرد اطلاع و این گزارش نیز به صورت محرمانه به نهاد و ارگانی که شخص در آن کار می کند، ارسال خواهد شد.

,

استاندار کرمان با اشاره به کنترل ورودی شهرها در راستای طرح قطع زنجیره کروناتوضیح داد: در استان کرمان در ۷۰ نقطه کنترل ترددها راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست که در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این طرح تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شود.

,

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک و براساس گزارش وزارت بهداشت، تصمیم گیری خواهد شد که مصوبات ستاد برای استان های سراسر کشور یکسان و یا متفاوت باشد افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بحث تعطیلی واحدهای صنعتی و معدنی مطرح شد.

,

فدایی بیان کرد: در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا تاکید شد که واحدهای تولیدی تعطیل نشوند بلکه باید پروتکل ها مورد قبول وزرات بهداشت و فاصله رعایت شود.

,

استاندار کرمان اظهار کرد: تصمیم گرفته شد تا گارگروهی با اعضای اداره کار و دانشگاه علوم پزشکی به طوری مداوم از واحدهای تولیدی بازدید کنند و اگر در این بازدیدها پروتکل بهداشتی توسط این واحد ها کمتر 80 در صد اجرا شود، بدون شک وا حد صنعتی معدنی تعطیل می شود.

,

وی افزود: هم اکنون در استان کرمان 56 اتحادیه صنفی تعطیل و 12 تا فعال هستند البته همه این واحدها می توانند فروش اینترنتی داشته باشند، اما قرار شده که برای 16 اتحادیه خدماتی دیگر نیز طبق دستورالعمل و با رعایت فاصله فیزیکی و مسائل بهداشتی تصمیم گیری شود تا آن ها نیز به مردم خدمات ارائه دهند.

,

استاندار کرمان در بخش پایانی صحبت های خود درباره نگاه ویژه استان به مسائل بهداشتی حاشیه های شهر کرمان گفت: مسائل بهداشتی حاشیه شهر امری مهم است که در این راستا در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد از منابع مالی واحدهای صنعتی بزرگ استان، زیرساختهای لازم و مناسب در حاشیه های شهر کرمان در راستای کاهش شیوع این ویروس ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه