اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

خسارت 107 میلیارد تومانی تگرگ به بخش کشاورزی خلیل آباد

خسارت 107 میلیارد تومانی تگرگ به بخش کشاورزی خلیل آباد
محمود شبان با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه، بارش تگرگ بیش از 107 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده و احتمال افزایش خسارت وجود دارد، گفت: بیشترین خسارت مربوط به باغ‌های انگور، گوجه سبز و مزارع گندم و زیره شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه برآوردهای اولیه، از خسارت زیاد بارش تگرگ به بخش کشاورزی شهرستان خلیل آباد حکایت دارد، اظهار داشت: در پی بروز طوفان و تگرگ در بامداد دوازدهم فروردین 99 در شهرستان خلیل آباد، اکیپ های ارزیابی خسارت برای ارزیابی اولیه به باغات و مزارع کشاورزی اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت در سطح باغات و مزارع میزان 107 میلیارد و 57 میلیون تومان اعلام شد و در گزارش نهایی احتمال افزایش خسارت نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد:  بارش تگرگ به باغات انگور در سطح 5700 هکتار با میانگین 31 درصد، مزارع زیره در سطح 970 هکتار با میانگین 37 درصد ، درختان گوجه سبز در سطح 136 هکتار با میانگین 30 درصد و مزارع گندم در سطح 50 هکتار با میانگین 30 درصد خسارت وارد کرده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد تصریح کرد: درصد خسارت در باغات انگور از ده تا 90 درصد در سطح شهرستان بود که میانگین آن بر اساس کل باغات شهرستان 31 درصد برآورد شده است؛ همچنین در پی بارش تگرگ شب گذشته تعداد 11 رأس دام سبک نیز تلف شدند.

,

وی در پایان اذعان کرد: به باغداران عزیز بعد از عبور از ناپایداری جهت ترمیم باغات محلول پاشی با اسید آمینه توصیه می شود؛ ضمنا با توجه به شیوع ویروس کرونا، خسارت کلی شهرستان برآورد شده و نیازی به حضور باغداران در هیچ اداره و نهادی نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه