اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به 292 نفر رسید/ 83 درصد جمعیت استان مورد غربال‌گری قرار گرفتند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به 292 نفر رسید/ 83 درصد جمعیت استان مورد غربال‌گری قرار گرفتند
دهقانی گفت: با افزوده شدن 7 نمونه جدید مثبت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی به 292 نفر افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته از 28 آزمایش انجام شده در استان خراسان‌جنوبی 21 نمونه منفی و 7 نمونه مثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: با افزوده شدن 7 مورد جدید امروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 292 نفر افزایش یافت.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدا 920 نمونه آزمایش در استان انجام شده که 628 نمونه منفی و 292 نمونه مثبت شده است.
,
 
,
دهقانی عنوان کرد: از 292 نمونه مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون 242 بیمار بهبود یافته و مرخص شدند،21 بیمار بستری و با فوت دو نفر جدید طی 24 ساعت گذشته که 79 و 92 ساله بودند شمار فوتی‌های استان به 29 نفر رسید.
,
 
,
وی اظهار کرد: طی روزهای گذشته آمار مراجعین به بیمارستان‌ها و بستری افراد در استان روند کاهش داشته است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به طرح ملی غربال‌گری در استان، گفت: تا کنون 198 هزار و 962 خانوار مورد غربال‌گری قرار گرفتند که معادل 83 درصد جمعیت استان است.
,
 
,
دهقانی بیان کرد: همچنین تاکنون 68 هزار و 301 نفر با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir اظهار نامه وزارت بهداشت را تکمیل کردند.
,
 
,
وی اظهار کرد: از این تعداد 126 نفر نیاز به ارجاع به مراکز درمانی داشتند و برای 7 بیمار درمان دارویی آغاز شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد شایعاتی که در فضای مجازی مربوط به کمبود کیت جهت نمونه‌گیری در استان مطرح می‌شود، افزود: این‌که طی چند روز گذشته شاهد کاهش افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان بودیم به دلیل کمبود کیت نیست.
,
 
,
دهقانی ادامه داد: هیچ بیماری در استان برای انجام آزمایش منتظر نمی‌شود و تمامی آزمایشات در استان هر روز تا پایان شب انجام می‌شود مگر این‌که نمونه‌ای دیر به آزمایشگاه برسد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: کیت‌های مورد استفاده در خراسان‌جنوبی از انستیتو پاستور دریافت و نوع کیتی که در استان استفاده می‌شود با تمام کیت‌های مورد استفاده در کشور یکی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه