اخبار داغ

کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی مطرح کرد؛

اجرای آمایش سرزمینی، شاه کلید تحقق جهش تولید

اجرای آمایش سرزمینی، شاه کلید تحقق جهش تولید
داود امامی کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی تاکید ڪرد: آمایش سرزمینی یکی از ابزار‌ها و اهرم‌های بسیار قدرتمند و تاثیر گذار در جهش تولید به شمار می‌رود و به تبع غفلت از آن، حصول این امر خطیر و تحقق شعار سال ۹۹ را با موانعی جدی روبرو خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود امامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی،، با اشاره به شعار سال ۹۹ و ضرورت توجه به آن به نقش اجرای طرح آمایش سرزمینی تاڪید کرد و گفت: در طول سالیان اخیر یکی از تاکیدات اصلی و عمده مقام معظم رهبری به باید‌ها و نباید‌های اقتصادی کشور معطوف شده است و نمونه بارز این امر در نامگذاری شعار سال از سوی معظم له، متجلی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

این کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی افزود: در سایه طرح‌های آمایش سرزمینی، استعداد‌ها و پتانسیل‌های کشور در حوزه‌های متعدد جغرافیایی از حیث منابع زیرزمینی، انسانی، اقلیمی، زراعی و... مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر مبنا و اساس این توانمندی ها، طرح‌های توسعه تعریف، طراحی و اجرایی می‌شود.

,

امامی معتقد است: در صورت اجرای علمی و اصولی این سیاست، روند توسعه کشور در تمامی ابعاد و بخصوص اقتصادی با سرعت و شتاب هر چه بیشتری همراه می‌شود.

,

وی خاطرنشان ساخت: با در اولویت قرار گرفتن آمایش سرزمینی، از هدر رفت زمان، انرژی و هزینه‌های پِرت جلوگیری می‌شود و با حداقل سرمایه گذاری و هزینه کرد، بیشترین نتایج و دستاورد‌ها حاصل خواهد شد.

,

 

,

توجه به آمایش سرزمینی، تسریع کننده فرآیند توسعه و جهش تولید خواهد بود

, توجه به آمایش سرزمینی، تسریع کننده فرآیند توسعه و جهش تولید خواهد بود,

امامی در ادامه ابراز داشت: آمایش سرزمینی، تسریع کننده فرآیند توسعه اقتصادی است، زیرا با تکیه بر آن تولید بر پایه استعدادها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود پیش می‌رود و این مهم برای کشوری پهناور همچون ایران با ویژگی‌های خاص طبیعی، جغرافیایی، اقلیمی، انسانی و منابع زیرزمینی موجود (به عنوان ماده اولیه بسیاری از تولیدات) و همچنین تولیدات زراعی بر پایه و اساس شرایط طبیعی حاکم بر عرصه کشور، بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت خواهد بود.

,

کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی افزود: در صورت توجه به آمایش سرزمینی، در ارتباط با تمامی استان‌های کشور به موازات و به فراخور پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بالقوه موجود در آن، برنامه ریزی در حوزه ی تولید صورت خواهد گرفت و قطعا بی توجهی و غفلت از این موارد، مصداق دور ریختن پول است و باید از آن اجتناب شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه