اخبار داغ

به بهانه روز طبیعت؛

از دره جادویی سیمک تا آبشارهای کیشت، طبیعتی منحصر به فرد در استان کرمان

از دره جادویی سیمک تا آبشارهای کیشت، طبیعتی منحصر به فرد در استان کرمان
استان کرمان با آب و هوای چهار فصل و طبیعتی منحصر به فرد مقصد خوبی برای گردشگران و طبیعت دوستان است، از دلربایی آبشارها در پهنه کویر این استان گرفته تا روستاهای خوش آب و هوا همگی دلیلی است تا برای لذت از طبیعت به این استان سفر کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ کووید ۱۹ همان مهمان ناخوانده این روزها، باعث شد تا متفاوت ترین نوروز را در طی سالیان دراز و متمادی برای مردم ایران رقم بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

از دید و بازدید ها گرفته تا مسافرت ها و گردش ها همه را محدود و به خانه نشینی مجبور کرد. فضای مجازی آن هم به همت تلفن های همراه برای این روزها نقش مهمی را ایفا کرد. دید و بازدیدهایی که به تماس های تصویری انجام شد و گردشگری هایی که باز هم در فضای مجازی دنبال می شد.

,

اکنون ۱۳ فروردین روز طبیعت و گردشگری است. با زهم چاره ای نیست و باید با همان ابزاری که روزهای عید را سپری کردیم به گردش برویم، آری فضای مجازی؛ از این رو مکان های زیبا و تفرجگاه هایی که کرمانی ها در این روز به آنجا می روند تا به گفته خودشان ۱۳ را به در کنند ، در این گزارش به نمایش در آمده است.

,

جنگل قائم

, جنگل قائم,

, ,

 

,

جنگل پردیسان قائم در شرق کرمان و با مساحت ۲۳۰ هکتار در سال ۱۳۴۳ ه.ش ساخته شده است. برای رسیدن به جنگل پردیسان قائم که به عنوان ریه‌های شهر کرمان شناخته می‌شود، می‌توانید از بلوار قائم به آنجا برسید و با گشت‌وگذار در پارک نهایت لذت را ببرید. در پارک جنگلی قائم کرمان درخت‌هایی از نوع کاج، نارون، سرو و غیره کاشته‌اند که تعداد آنها به ۵۰۰ هزار اصله درخت می‌رسد. قرارگیری جنگل پردیسان قائم در دامنه‌های کوه صاحب الزمان که به بام کرمان معروف است، منظره بی‌بدیلی از کوه و جنگل را در کنار هم بوجود می‌آورد. در نظر گرفتن امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی به منظور رفاه حال گردشگران در پارک جنگلی قائم کرمان آن را به یکی از تفرجگاه‌های بزرگ در جنوب شرق ایران تبدیل کرده است. در کنار جنگل پردیسان قائم آثار تاریخی از جمله گنبد جبلیه و تخت دریا قلی بیگ دیده می‌شود. همچنین زیارتگاه سید حسین، مهدیه صاحب الزمان و گلزار شهدا از جنبه‌های معنوی پارک محسوب می‌شود.

,

 

,

آبشارهای سیمک

, آبشارهای سیمک,

, ,

 

,

دره سیمک هم جمعیت جالبی از آبشارها را در دل خود جای داده است. عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر است و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه کرده است. در لابه لای صخره های این تنگه آشیان پرندگان جلوه خاصی دارند و آبشارها در هر موقعیت دلربایی می کنند.

,

 

,

آبادی های کوهپایه

, آبادی های کوهپایه,

 

,

, , ,

 

,

دشت، دامنه، رودخانه، آبشارها و آبادی های کوهپایه، زیبایی جالبی را خلق کرده است. منطقه ای که علاوه بر زیبایی های پایین دست، در مسیرهای بالا دست، بخصوص مسیرهای صعود به قله سیمک یا کوه گهر که یکی از زیباترین مسیرهای کوهپایه ای استان کرمان است، میزبان جلوه های دلپذیر طبیعت می باشد.

,

انبوه درختان بید و زرشک و… در دو سوی رودخانه بهشتی آرام و زیبا را ساخته که پناهگاه پرندگان زیبا شده است و بهترین مکان برای سیزده بدر در کرمان می باشد.

,

 

,

 روستای دلفارد جیرفت

,  روستای دلفارد جیرفت,

, , ,

 

,

یکی از شگفت انگیزترین روستاهای استان کرمان و شهرستان جیرفت، روستایی است ییلاقی که می‌ توان جاذبه ‌های دیدنی با چشم‌اندازهایی زیبا و بکر را به واسطه‌ حضور رودخانه‌ها، آبشارها، باغ‌ ها و نیز کوه ‌ها و ارتفاعات زیبا و چشم‌ نواز مشاهده کرد. آبشاری هم در این نقطه زندگی می کند که بسیار منحصر به فرد است.

,

 

,

آبشار راین

, آبشار راین,

 

,

, , ,

 

,

یکی دیگر از نقاط دیدنی و تفریحی استان کرمان برای سیزده بدر آبشار راین است. که در حدود ۱۶ کیلومتری غرب شهر راین و در دامنه شرقی کوه هزار قرار دارد.

,

این آبشار در تابستان ها پذیرای مهمانان عزیز و هموطنان گرامی می باشد. آبشار راین با حدود ۴۰۰ متر ارتفاع در دل کوه هزار، مرتفع ترین قله جنوب کشور واقع شده است. این آبشار به نام “زر رود” هم شناخته می شود

,

 

,

آبشار کشیت

, آبشار کشیت,

کشیت نام یکی از دهستان های بخش گلباف شهرستان کرمان است. وجود قلعه مشهور کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است نیز نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد و اینکه کشیت از جمله نخستین مکان های سکونت بشر بوده است.

,

این روستا از بافت تاریخی منحصر بفردی نیز برخوردار است و چشم انداز فوق العاده ای را مقابل چشمان گردشگران قرار می دهد. بعد از بافت تاریخی وارد مجموعه ای بسیار متراکم از درختان و پوشش گیاهی می شویم که حجم زیادی نخلستان را تشکیل داده اند و نکته جالب توجه رودخانه ای است که در این منطقه جاری است.

,

دره کشیت مملو از رودخانه و آبشارهای کوچک و بزرگی است که از دیواره دره به داخل آن جریان دارد و در نهایت رودخانه ای از آب شیرین را در انتهی این دره زیبا تشکیل می دهند که به رویایی در کویر بیشتر شباهت دارد.

,

روستای لاله زار

, روستای لاله زار,

 

,

, ,

 

,

لاله‌ زار یکی از مناطق خوش آب و هوای گردشگری استان کرمان به شمار می‌رود که در ۷۵ کیلومتری جنوب‌ شرقی شهرستان بردسیر واقع شده است. با وجود خشکی هوا در شهرستان بردسیر، در ارتفاع ۲۷۰۰ متری منطقه لاله‌ زار گل محمدی به دست می‌آید.

,

همچنین ارتفاع بالا در لاله‌ زار سبب می‌شود که آب در ۸۵ درجه به جوش آید و به همین دلیل گلاب، اسانس و عطری که از گل‌های محمدی این منطقه به دست می‌آید ۲۵ درصد بیشتر از سایر نقاط است.

,

عطر گل محمدی یا عیار آن نیز از سایر کشورها ۵۰ درصد بیشتر است و هر ساله گلاب این منطقه توسط کشورهایی چون انگلستان، آلمان، روسیه و کانادا خریداری می‌شود.

,

این روستا در محدوده دشتی پایکوهی استقرار یافته و بیشتر خانه‌های آن در یک طبقه با حیاط‌های وسیع ساخته شده‌اند. مصالح به کار رفته در ساخت خانه‌ها شامل سنگ، آجر، خشت، گل و شاخ و برگ درختان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه