اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه بهار:

۱۵۸۰ نفر از بسیجیان بهاری برای مقابله با کرونا سازماندهی شده‌اند

۱۵۸۰ نفر از بسیجیان بهاری برای مقابله با کرونا سازماندهی شده‌اند
مهدی هندی از آموزش و سازماندهی ۱۵۸۰ نفر از بسیجیان شهرستان بهار در مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: این افراد در بخش هایی همچون توزیع اقلام بهداشتی و غذایی، گندزدایی معابر و طرح غربالگری سلامت فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم و می بینیم که گروه های مختلف مردمی در این باره تشکیل شده و سعی در مقابله با این بیماری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بسیج مردمی در این باره نقش مهمی داشته و شاهدیم که نیروهای بسیجی مجاهدانه پا در این میدان گذاشته و با انجام فعالیت های مختلف سعی در مقابله با این بیماری دارند.

,

در این باره گفتگویی با فرمانده سپاه ناحیه بهار داشتیم و از اقدامات بسیج شهرستان بهار در این زمینه جویا شدیم.

,

سرهنگ مهدی هندی ورکانه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خوشحالیم که سپاه و بسیج نه‌تنها در تامین امنیت بلکه در همه حوزه ها از جمله تأمین سلامت مردم شهرستان نیز نقش آفرینی می کند.

,

وی به اهم فعالیت های بسیج در مقابله با بیماری کرونا در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار بسته غذایی معیشتی شامل بسته های به مبلغ ۱۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومانی بین افرادی که شغلشان به لحاظ شیوع بیماری آسیب دیده و  ۲ هزار بسته بهداشتی شامل محلول دستکش و مواد ضد عفونی بین همشهریان توزیع شده است.

,

هندی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی ۶۸ روستا و کل شهرهای شهرستان از معابر گرفته تا دستگاههای عابر بانک توسط بسیجیان انجام شده است.

,

فرمانده سپاه بهار همچنین گفت: هزار و ۵۸۰ نفر از بسیجیان سازماندهی شده و آموزش داده شده اند تا در گروه های مختلف همچون توزیع بسته های بهداشتی، گندزدایی معابر و غربالگری سلامت شهرستان به کار گیری شوند.

,

هندی تعداد بسیجیان معرفی شده به شبکه بهداشت جهت طرح غربالگری سلامت را ۱۰۸ نفر برشمرد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده اند.

,

وی همچنین اظهار داشت: تعداد ۱۲ نفر از بسیجیان برای ایست بازرسی ورودی های شهرها معرفی شده و ۳۰ نفر از بسیجیان در روز طبیعت در مناطق روستایی گردشگر پذیر مستقر شده اند تا از ورود مسافران و گردشگران به این مناطق در روز طبیعت جلوگیری کنند.

,

هندی همچنین گفت: چندین کارگاه تولید ماسک و گان پرستاری در سطح شهرستان توسط بسیجیان راه اندازی شده که در آنها روزانه ۲۰۰۰ عدد ماسک و  ۵۰ لباس گان تولید می شود.

,

وی به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان بهار قبل از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: قرارگاه در هر ۴۸ ساعت در شهرستان جلسه داشته و شرایط این بیماری در شهرستان بررسی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه