اخبار داغ

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین:

روستائیان ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند/ مردم در روز طبیعت از سفر به روستاها خودداری کنند

روستائیان ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند/ مردم در روز طبیعت از سفر به روستاها خودداری کنند
اکرم نجفی گفت: توصیه اکید به هم‌استانی‌ها داریم که در روز طبیعت تصمیمی برای مسافرت به روستاها نگیرند و برای حفظ سلامت جامعه به توصیه‌ها و قوانین احترام بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، باتوجه به شیوع ویروس کرونا در این روزها، روستاها هم از این موضوع مستثنی نبوده و به نوعی شاهد سرایت این ویروس منحوس در این مناطق هم هستیم که با رعایت برخی نکات قابل کنترل خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

فصل بهار و تعطیلات نوروزی و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در یک ماه اخیر، عاملی شده تا برخی از مردم بار سفر به مناطق روستایی ببندند که این نقل و انتقالات ریسک شیوع کرونا را بالا می‌برد.

,

باتوجه به گلایه روستائیان به این وضعیت، در روزهای اخیر شاهد مسدود کردن مسیرهای عبور و مرور در شهرستان‌ قزوین برای تردد به روستاها هستیم که همکاری مردم برای اجرای این طرح در راستای کنترل شیوع بیماری را می‌طلبد.

,

از طرفی قرارگیری در روز طبیعت و سنت سیزده بدر هم شاید عده‌ای تصمیم به خروج از منزل و عزیمت به طبیعت و روستاها را بگیرند که تهدیدی برای به خطر افتادن سلامت خود و خانواده و سایر مردم خواهد بود.

,

بنابراین بهتر است که مردم به توصیه‌ها و طرح‌های فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند و به پاس زحمات کادر درمانی و خادمان سلامت که این روزها بیشترین بار کاری و زحمات شیوع این ویروس منحوس بر دوش آن‌هاست، نیز در منزل بمانند تا بتوانیم این گردنه سخت را هم به سهولت پشت سر بگذاریم.

,

در این رابطه گفت‌وگویی با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین پرداختیم.

,

, , ,

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در رابطه با ضدعفونی و گندزدایی همه روستاها؛ دستورالعمل‌های لازم در کمیته بهداشت و محیط ستاد مقابله با کرونا مصوب و به تمام فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: براساس ابلاغیه‌های ارسالی به فرمانداری‌ها، بنا شد تا مکان‌های پرتردد در روستاها نظیر ایستگاه‌های اتوبوس، محل‌های بازی و اطراف سطل زباله‌ها طبق جدول زمانبندی گندزدایی شوند.

,

نجفی ابراز کرد: براساس این جدول زمانبندی بنا است، مراکزی که احتمال شیوع ویروس کرونا در آن زیاد است را به صورت روزانه یا مدت زمان مشخص توسط دهیاران گندزدایی شود.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه استان قزوین دارای ۶۳۰ دهیاری و ۸۲۴ روستا است، گفت: آموزش و اطلاع رسانی به روستائیان با نصب بنرهایی در سطح روستاها و اطلاع رسانی از طریق کانال.های مجازی روستایی در خصوص نحوه صحیح شستن دست‌ها، رعایت بهداشت فردی، ماندن در منزل و نرفتن به مهمانی انجام گرفته است.

,

وی ادامه داد: توزیع ژل و مواد ضدعفونی کننده و بسته مواد غذایی به نیازمندان روستایی، با استفاده از ظرفیت خیرین و اعتبارات دهیاری‌ها اقدام دیگری بود که انجام گرفت.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی به روستاها هم بلافاصله بعد از اعلام این طرح در سطح کشور نیز در مبادی روستاها برای کنترل ورود و خروج آغاز شده است.

,

, , ,

وی اذعان داشت: همچنین باتوجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز بهداشت، از ورود افراد مشکوک مبتلا به کرونا، به روستا خودداری کرده و آن‌ها را به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: موارد لازم در جهت کنترل ورود افراد به روستاها در جلسات مختلف با حضور دستگاه‌های انتظامی، نظارتی و شورای تامین مطرح شده است؛ اما لازم به ذکر است که کنترل این موضوع نیازمند مساعدت مردم است چراکه این موارد از حیطه و اختیارات دهیار خارج است.

,

نجفی عنوان کرد: قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، دو مورد انتقال جسد افراد متوفی بر اثر کرونا، به روستاهای استان را داشتیم که خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع با همکاری نیروی انتظامی از این امر جلوگیری شد.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: خوشبختانه روستاها از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت بدی قرار ندارند، به طوری که روستائیان تنها ۱۵ درصد مبتلایان به این ویروس را تشکیل داده‌اند.

,

نجفی گفت: کنترل شیوع ویروس کرونا به تنهایی از عهده امور روستایی و دهیاری‌ها خارج است و نیاز است تمام دستگاه‌های زیربط ورود داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با افراد از اهرم قوی‌تری استفاده کنند.

,

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: توصیه اکید به هم‌استانی‌ها داریم که در روز طبیعت تصمیمی برای مسافرت به روستاها نگیرند و برای حفظ سلامت جامعه به توصیه‌ها و قوانین احترام بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه