اخبار داغ

کلنگی که بر زمین ماند؛

عاقبت شهرک صنعتی و لاستیک سازی باشت به کجا ختم شد؟

عاقبت شهرک صنعتی و لاستیک سازی باشت به کجا ختم شد؟
شهرک صنعتی خان احمد شهرستان باشت این روزها حال خوشی ندارد و کارخانجات بزرگی که یک روز از آنها بعنوان ایجاد اشتغال نام برده می شد راکد هستند و یا جز زمینی خالی از این پروژه چیز دیگری دیده نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، توجه به پیگیری طرح ها و پروژه ها جهت پیشرفت و افزایش شغل، و همچنین حرکت به سمت توسعه استان از وظایف مهم مسئولان بوده، که در این راستا باید اقدامات لازم جهت تکمیل و پیگیری طرح ها و پروژه های بر زمین مانده را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

شهرک صنعتی خان احمد شهرستان باشت این روزها حال خوشی ندارد و کارخانجات بزرگی که یک روز از آنها بعنوان ایجاد اشتغال نام برده می شد راکد هستند و یا جز زمینی خالی از این پروژه چیز دیگری دیده نمی شود. توجه به پیگیری طرح ها و پروژه ها جهت پیشرفت و افزایش شغل، و همچنین حرکت به سمت توسعه استان از وظایف مهم مسئولان بوده، که در این راستا باید اقدامات لازم جهت تکمیل و پیگیری طرح ها و پروژه های بر زمین مانده را انجام دهند.

,

یکی از پروژه هایی که مانور زیادی برای رونق شهرستان روی آن داده شد پروژه لاستیک سازی خان احمد بود پروژه ای که با گذشت سه سال از آن هنوز در کش قوس اما و اگر ها است و برخی از محافل خبری از قول مسئولین از منتفی شدن آن می گویند. در اسفند ماه سال 95 بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صنعت، مدیرعامل شرکت گاز ایران، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی خان احمد باشت با اعتباری افزون بر 750 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 5 هکتار به زمین زده شد.

,

کارخانه لاستیک سازی خان احمد، واقع در شهرک صنعتی باشت، با وجود اینکه می توانست در کاهش آمار بیکاری و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد، در شرایط فعلی، حال و روز خوبی نداشته و بعد از گذشت چند سال هنوز در مراحل ابتدایی باقی مانده و هیچگونه پیشرفتی نداشته است. باید اشاره کرد شهرک صنعتی خان احمد در مجاورت شهرستانهای گچساران و باشت قرار داشته که این شهرستان ها دارای منابع بسیار غنی نفت وگاز بوده، و ۲۵ درصد نفت کشور را نیز استخراج می کند و قابلیت اجرایی شدن به پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی در آنها وجود دارد. حال با این همه تعریف و تمجید از این پروژه بزرگ چرا نباید موانع آن قبل از کلنگ زنی و هزینه کرد از بیت المال برطرف شود بعد آن را به مرحله اجرا ببرند.؟

,

کارخانه بیواتانول یکی دیگر از پروژه های شهرک صنعتی خان احمد باشت کلنگ ساخت پالایشگاه تولید بایواتانول سوختی بود که با حضور وزیر صمت و نماینده مردم شهرستانهای باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 9 اسفند 97 به زمین زده شد.

,

زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری شهرک صنعتی خان احمد باشت با سرمایه گذاری حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا و پیش بینی می‌شود در مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسد. حال با گذشت نزدیک به یکسال از کلنگ زنی این طرح، هنوز پیشرفت فیزیکی چندانی که بتتوان به آن امید وار بود صورت نگرفته است و شهرک صنعتی بودن خان احمد در حد یک شعار و بلوف سیاسی بیش نبوده است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه