اخبار داغ

جاسوسی بدون مرز با لباس سفید / پشت پرده ورود پزشکان بدون مرز به کشورمان چه بود ؟+فیلم و عکس

جاسوسی بدون مرز با لباس سفید / پشت پرده ورود پزشکان بدون مرز به کشورمان چه بود ؟+فیلم و عکس
طی روزهای اخیر، استرداد یک تیم پزشکی فرانسوی تحت عنوان «پزشکان بدون مرز» از سوی ایران به کشورشان تبدیل به موضوعی جنجالی در فضای رسانه ای و سیاسی کشور شده است و حتی مسئولین امریکایی جنگ رسانه ای بزرگی بر علیه کشورمان در جهان راه انداخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای اخیر، استرداد یک تیم پزشکی فرانسوی تحت عنوان «پزشکان بدون مرز» از سوی ایران به کشورشان تبدیل به موضوعی جنجالی در فضای رسانه ای و سیاسی کشور شده است و حتی مسئولین امریکایی جنگ رسانه ای بزرگی بر علیه کشورمان در جهان راه انداخته اند. اما به راستی این پزشکان بدون مرز چه امکاناتی و تجهیزاتی برای خدمت رسانی به مردم کشورمان با خود به ایران آورده بودند و پشت پرده این داستان چیست ؟ در این گزارش سعی خواهیم کرد به تمام جوانب پیدا و پنهان این موضوع بپردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

سازمان پزشکان بدون مرز چه فعالیت هایی انجام می دهند و حامی مالیان آن ها چه کسانی هستند ؟

, سازمان پزشکان بدون مرز چه فعالیت هایی انجام می دهند و حامی مالیان آن ها چه کسانی هستند ؟, سازمان پزشکان بدون مرز چه فعالیت هایی انجام می دهند و حامی مالیان آن ها چه کسانی هستند ؟,

سازمان پزشکان بدون مرز یا ام‌اس‌اف (MSF) یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های پزشکی در جهان است که بیش از ۳۶۰۰۰ داوطلب از ۶۰ کشور در آن کار می ‌کنند. MSF در ۲۱ دسامبر ۱۹۷۱ در هنگامی تأسیس شد که گروهی از پزشکان و روزنامه‌نگاران اهل فرانسه از جمله این سازمان غیرانتفاعی مراقبت‌های اضطراری پزشکی را در مناطق جنگی، در هنگام همه‌گیری‌ها و در مواقع بلایای طبیعی فراهم می‌آورد .

, MSF, MSF,

, ,

لوگوی سازمان پزشکان بدون مرز

, لوگوی سازمان پزشکان بدون مرز,

تعهد اعلام‌شده سازمان پزشکان بدون مرز به مراقبت از بیماران بدون توجه به نژاد، مذهب یا وابستگی سیاسی و شهرت آن از لحاظ کار کردن در سخت‌ترین شرایط باعث شد که این سازمان در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه صلح نوبل شود. این سازمان در سال ۲۰۱۴ نظارت بر ۳۸۴ طرح را در سراسر جهان به عهده داشت که ۳۱ درصد آن‌ها با نزاع‌های مسلحانه مربوط بودند. عملیات در سودان، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، هائیتی، سیرالئون، افغانستان، نیجر، لیبریا، اتیوپی و عراق ، بیش از نیمی از هزینه‌های این سازمان را به خود اختصاص می‌دهند.

,

هزینه‌های این سازمان عمدتاً به‌وسیله شبکه‌ای متشکل از ۵.۷ میلیون اهداکننده خصوصی تأمین می‌شود که ۸۹ درصد از بودجه ۱.۴۴ میلیارد دلاری آن را در سال ۲۰۱۴ تأمین کردند. یکی از بزرگ‌ترین حامی مالی این سازمان، خاندان صهیونیستی «راکفلر» ، موسس شاخه آمریکایی «ریچارد راکفلر» ، فرزند دیوید راکفلر و نوه‌ی جان راکفلر(چهره‌های اصلی خاندان صهیونیستی ابر-سرمایه‌دار راکفلر) می باشد .

, یکی از بزرگ‌ترین حامی مالی این سازمان، خاندان صهیونیستی «راکفلر» ، موسس شاخه آمریکایی «ریچارد راکفلر» ، فرزند دیوید راکفلر و نوه‌ی جان راکفلر(چهره‌های اصلی خاندان صهیونیستی ابر-سرمایه‌دار راکفلر) می باشد ., یکی از بزرگ‌ترین حامی مالی این سازمان، خاندان صهیونیستی «راکفلر» ، موسس شاخه آمریکایی «ریچارد راکفلر» ، فرزند دیوید راکفلر و نوه‌ی جان راکفلر(چهره‌های اصلی خاندان صهیونیستی ابر-سرمایه‌دار راکفلر) می باشد .,

تجاوز و جاسوسی اتهامات پزشکان بدون مرز در سایر کشورها

, تجاوز و جاسوسی اتهامات پزشکان بدون مرز در سایر کشورها, تجاوز و جاسوسی اتهامات پزشکان بدون مرز در سایر کشورها,

جاسوسی با پرچم نهاد‌های بین المللی امر تازه‌ای نیست. سازمان پزشکان بدون مرز پیش‌تر نیز توسط مقامات کشور‌هایی نظیر سوریه به جاسوسی متهم شده بود. نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ این سازمان را متهم به جاسوسی برای سازمان اطلاعات فرانسه کرده بود. بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل فوریه ۲۰۱۶ در خصوص یکی از بیمارستان‌هایی که مورد هدف قرار گرفت بود، گفته: این بیمارستان بدون مشورت با دولت سوریه از سوی شبکه به اصطلاح پزشکان بدون مرز فرانسه احداث شده است. این سازمان شاخه سازمان اطلاعات فرانسه است که در سوریه کار می‌کند.

,

نام این سازمان در سال ۱۳۹۶ نیز با اتهام تجاوز جنسی در رسانه‌های جهان بر سر زبان‌ها افتاد. در این سال بی بی سی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد برخی از کارکنان سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز در طول ماموریت خود در آفریقا یا به روسپی‌های جوان روی آورده یا در ازای تامین دارو ، به بیماران تقاضای رابطه جنسی کرده‌اند. این اتهامات در حالی مطرح می شود که برخی از کارمندان سازمان امدادرسانی بریتانیایی آکسفام نیز پیشتر متهم شده بودند که در جریان ماموریت برای کمک رسانی به قربانیان زمین لرزه هائیتی در سال ۲۰۱۰ میلادی رفتار نامناسب جنسی از خود نشان داده اند.

, در این سال بی بی سی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد برخی از کارکنان سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز در طول ماموریت خود در آفریقا یا به روسپی‌های جوان روی آورده یا در ازای تامین دارو ، به بیماران تقاضای رابطه جنسی کرده‌اند. این اتهامات در حالی مطرح می شود که برخی از کارمندان سازمان امدادرسانی بریتانیایی آکسفام نیز پیشتر متهم شده بودند که در جریان ماموریت برای کمک رسانی به قربانیان زمین لرزه هائیتی در سال ۲۰۱۰ میلادی رفتار نامناسب جنسی از خود نشان داده اند. , در این سال بی بی سی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد برخی از کارکنان سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز در طول ماموریت خود در آفریقا یا به روسپی‌های جوان روی آورده یا در ازای تامین دارو ، به بیماران تقاضای رابطه جنسی کرده‌اند. این اتهامات در حالی مطرح می شود که برخی از کارمندان سازمان امدادرسانی بریتانیایی آکسفام نیز پیشتر متهم شده بودند که در جریان ماموریت برای کمک رسانی به قربانیان زمین لرزه هائیتی در سال ۲۰۱۰ میلادی رفتار نامناسب جنسی از خود نشان داده اند. ,

البته این سازمان هنوز در پرونده‌هایی همچون شیوع و انتشار سارس، ابولا، ایدز و آنفلوانزاهای گوناگون در تعدادی از کشورهای جهان مورد اتهام بعضی از دولت ها به ویژه دولت های آفریقایی قرار دارد.

, البته این سازمان هنوز در پرونده‌هایی همچون شیوع و انتشار سارس، ابولا، ایدز و آنفلوانزاهای گوناگون در تعدادی از کشورهای جهان مورد اتهام بعضی از دولت ها به ویژه دولت های آفریقایی قرار دارد., البته این سازمان هنوز در پرونده‌هایی همچون شیوع و انتشار سارس، ابولا، ایدز و آنفلوانزاهای گوناگون در تعدادی از کشورهای جهان مورد اتهام بعضی از دولت ها به ویژه دولت های آفریقایی قرار دارد.,

ورود پزشکان بدون مرز به ایران به بهانه ویروس کرونا

, ورود پزشکان بدون مرز به ایران به بهانه ویروس کرونا, ورود پزشکان بدون مرز به ایران به بهانه ویروس کرونا,

, ,

اواخر اسفند ماه سال گذشته ، زمزمه های مبنی بر کمک نهادهای حقوق بشری به ایران برای مبارزه به کرونا شنیده شد. این موضوع اوایل فروردین ماه با خبراحداث بیمارستان ۴۸ تخت خوابی صحرایی در محوطه بیمارستان امین اصفهان به دست سازمان پزشکان بدون مرز رنگ بومی واقعیت به خود گرفت . آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با کمک پزشکان بدون مرز مشغول راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۸ تختخواب به‌ منظور کمک به وضعیت باقی بیمارستان‌ها هستیم.

, با کمک پزشکان بدون مرز مشغول راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۸ تختخواب به‌ منظور کمک به وضعیت باقی بیمارستان‌ها هستیم., با کمک پزشکان بدون مرز مشغول راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۸ تختخواب به‌ منظور کمک به وضعیت باقی بیمارستان‌ها هستیم.,

جولی ریورز، نماینده سازمان پزشکان بدون مرز در ایران نیز ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: اصفهان پس از تهران، دومین استان درگیر با کرونا در ایران است و امیدواریم کمک‌های این سازمان لااقل بخشی از فشارها را بر سیستم بهداشت و درمان ایران کاهش دهد. همچنین میشل اولیویه لاشاریته، یکی دیگر از مسؤولان این سازمان جهانی ابراز کرده است: بخش لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز، تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای برپایی بیمارستان سیار را به ایران ارسال کرده و یک گروهی ۹ نفره از پزشکان و متخصصان، برای راه‌اندازی این بیمارستان سیار و کمک به درمان به ایران اعزام شده است.

,

البته بعد از ورود این پزشکان به کشور و مشاهده امکانات ارسالی این سازمان به ایران، مسئولین ضمن قدردانی و دادن هدایایی این افراد را به کشورشان بازگرداند.

,

یک وانت تجهیزات، یک پزشک عمومی و 7 تزریقاتچی کمک سازمان پزشک بدون مرز به ایران

, یک وانت تجهیزات، یک پزشک عمومی و 7 تزریقاتچی کمک سازمان پزشک بدون مرز به ایران , یک وانت تجهیزات، یک پزشک عمومی و 7 تزریقاتچی کمک سازمان پزشک بدون مرز به ایران ,

بعد از استرداد پزشکان بدون مرز فرانسوی از ایران و جلوگیری از استقرار آن ها، این موضوع تبدیل به بهانه سیاسی برای دشمنان کشورمان همچون آمریکا شد ؛ مسئولین آمریکایی به خصوص وزیر امور خارجه این کشور  با کمک رسانه های پربازدید خود و البته با همراهی رسانه های فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی، رادیو فردا و اینترنشنال با به راه انداختن جنگ رسانه ای در داخل کشور و همچنین در سطح بین المللی به دنبال القایی این موضوع بودند که ایران تمایلی به گرفتن کمک از سوی جوامع بین المللی ندارد.

,

, ,

جنگ تبلیغاتی گسترده رسانه های معاند ایران

, جنگ تبلیغاتی گسترده رسانه های معاند ایران ,

البته برخی از رسانه های خاص و چهره هایی همچون علی مطهری و محمود صادقی، نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی نیز، ممانعت از حضور این پزشکان را نادرست و این تصمیم را به قول خودشان کار افراطی ها و تندروها دانستند. اما توییت روشن کننده علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت پرده از ابعاد ماجرا برداشت و چرایی برگشت دادن این تیم پزشکی را روشن کرد.

,

, ,

توییت علی مطهری

, توییت علی مطهری,

طبق آن چه که وهاب زاده منتشر کرد، بر خلاف آن چه امثال صادقی و مطهری مدعی شده بودند که این پزشکان از امکانات خوبی برخوردار هستند و این اقدام به ضرر مردم ایران تمام می شود و جان آن ها ابزار دست مسئولان کشور است، گویا نه تیم متخصص پزشکی در کار بوده و نه تجهیزات و داروی خاصی. مشاور وزیر بهداشت در توییتش عنوان کرد:

,

«در گروه اعزامی هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشت. یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در آماده باش و بسیاری از بیمارستان ها خالی است.»

,

«در گروه اعزامی هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشت. یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در آماده باش و بسیاری از بیمارستان ها خالی است.»

, «در گروه اعزامی هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشت. یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در آماده باش و بسیاری از بیمارستان ها خالی است.», «در گروه اعزامی هیچ متخصص عفونی یا مرتبط با کرونا حضور نداشت. یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح در آماده باش و بسیاری از بیمارستان ها خالی است.»,

, ,

توئیت علیرضا وهاب زاده

, توئیت علیرضا وهاب زاده,

تجهیزات که این سازمان برای کشور با خود به ایران آورده بود شامل 1000 عدد ماسک، 500 عدد لباس پرستاری، یک عدد چادر برای ایجاد بیمارستان صحرایی و مقداری داروی معمولی بوده است .

, تجهیزات که این سازمان برای کشور با خود به ایران آورده بود شامل 1000 عدد ماسک، 500 عدد لباس پرستاری، یک عدد چادر برای ایجاد بیمارستان صحرایی و مقداری داروی معمولی بوده است ., تجهیزات که این سازمان برای کشور با خود به ایران آورده بود شامل 1000 عدد ماسک، 500 عدد لباس پرستاری، یک عدد چادر برای ایجاد بیمارستان صحرایی و مقداری داروی معمولی بوده است .,

پشت پرده اصرار بر ورود پزشکان بدون مرز به کشور چه بود ؟

, پشت پرده اصرار بر ورود پزشکان بدون مرز به کشور چه بود ؟, پشت پرده اصرار بر ورود پزشکان بدون مرز به کشور چه بود ؟,

طی ماه های اخیر، بیش از 200 کشور جهان درگیر با ویروس کرونا هستند و بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت تا این لحظه 738,866 نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا شده و 35,012 نیز جان خود را از دست داده اند. بر اساس این آمار که در سایت "" worldometers منتشر شده است آمریکا، ایتالیا ،اسپانیا و آلمان بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس را دارند.

, " worldometers,

, ,

آمار سازمان جهانی بهداشت

, آمار سازمان جهانی بهداشت,

بر اساس گزارشی که رسانه های آمریکا منتشر کرده اند این کشور از لحاظ ارائه خدمات درمانی در شرایط بحرانی قرار دارند و پزشکان و پرستاران این کشور مجبور به استفاده از ماسک های یکبار مصرف به صورت چندباره و پوشیدن نایلون سطل زباله برای مقابله با کرونا هستند.

,

 

,

گزارش خبرگزاری آمریکا از کمبود شدید وسایل بهداشتی در آمریکا

, گزارش خبرگزاری آمریکا از کمبود شدید وسایل بهداشتی در آمریکا,

نکته ای که در مورد این کشور وجود دارد تصمیم جالب رئیس جمهور آمریکا در شرایط فعلی و کمبود وسایل پزشکی می باشد چرا که ترامپ بعد اعلام آمادگی روسیه برای کمک به آمریکا اعلام کرد به کشور‌های دیگر برای تضمین امنیتشان در مقابل ویروس کرونا اعتماد نخواهد کرد. این تصمیم دقیقاً مشابه تصمیم مسئولین کشورمان می باشد که توسط بعضی از نمایندگان مجالس به باد تمسخر گرفته شد.

, چرا که ترامپ بعد اعلام آمادگی روسیه برای کمک به آمریکا اعلام کرد به کشور‌های دیگر برای تضمین امنیتشان در مقابل ویروس کرونا اعتماد نخواهد کرد. این تصمیم دقیقاً مشابه تصمیم مسئولین کشورمان می باشد که توسط بعضی از نمایندگان مجالس به باد تمسخر گرفته شد., چرا که ترامپ بعد اعلام آمادگی روسیه برای کمک به آمریکا اعلام کرد به کشور‌های دیگر برای تضمین امنیتشان در مقابل ویروس کرونا اعتماد نخواهد کرد. این تصمیم دقیقاً مشابه تصمیم مسئولین کشورمان می باشد که توسط بعضی از نمایندگان مجالس به باد تمسخر گرفته شد.,

, ,

البته بحران پزشکی در تعدادی از کشورهای غربی همچون ایتالیا و اسپانیا شدیدتر می باشد چرا که علاوه بر کمبود وسایل پزشکی ، با کمبود شدید کادر پزشکی رو به رو هستند که این امر باعث شده تعداد جانباختگان در این کشورها به صورت گسترده افزایش یابد .

,

 

,

گزارش خبرگزاری اسپانیا از وضعیت کرونا در این کشور و ایتالیا

, گزارش خبرگزاری اسپانیا از وضعیت کرونا در این کشور و ایتالیا,

نکته ای که در این زمینه وجود دارد ، آن است که هفته گذشته خبرگزاری آمریکایی رویترز از قول منابعی در کاخ سفید اعلام کرد که «کرونا ایران را از تحریم‌ها نجات نخواهد داد» و ذره‌ای از استراتژی «فشار حداکثری» بر ایران کاسته نخواهد شد. حالا چطور می توان باور کرد که سازمان پزشکان بدون مرز که مثل سایر سازمان‌های بین‌الملل این‌چنین زیر سیطره نفوذ آمریکایی‌هایی قرار دارد، نگران جان ایرانی‌ها شده و برای کمک به ایران، تجهیرات و «کارشناس» اعزام کرده است؟ این تحرکات در حالی است که غربی‌ها حتی کشوری چون ایتالیا را که شریک و همپیمان و هم‌ریشه‌ی آن‌هاست، کاملا رها کرده‌اند و هیچ کمک قابل ملاحظه‌ای به ان صورت نداده‌ اند، تا جایی که روسیه، چین و حتی کوبا برای کمک به ایتالیایی‌ها، پزشک و تجهیزات می فرستند.

, نکته ای که در این زمینه وجود دارد ، آن است که هفته گذشته خبرگزاری آمریکایی رویترز از قول منابعی در کاخ سفید اعلام کرد که «کرونا ایران را از تحریم‌ها نجات نخواهد داد» و ذره‌ای از استراتژی «فشار حداکثری» بر ایران کاسته نخواهد شد. حالا چطور می توان باور کرد که سازمان پزشکان بدون مرز که مثل سایر سازمان‌های بین‌الملل این‌چنین زیر سیطره نفوذ آمریکایی‌هایی قرار دارد، نگران جان ایرانی‌ها شده و برای کمک به ایران، تجهیرات و «کارشناس» اعزام کرده است؟ این تحرکات در حالی است که غربی‌ها حتی کشوری چون ایتالیا را که شریک و همپیمان و هم‌ریشه‌ی آن‌هاست، کاملا رها کرده‌اند و هیچ کمک قابل ملاحظه‌ای به ان صورت نداده‌ اند، تا جایی که روسیه، چین و حتی کوبا برای کمک به ایتالیایی‌ها، پزشک و تجهیزات می فرستند., نکته ای که در این زمینه وجود دارد ، آن است که هفته گذشته خبرگزاری آمریکایی رویترز از قول منابعی در کاخ سفید اعلام کرد که «کرونا ایران را از تحریم‌ها نجات نخواهد داد» و ذره‌ای از استراتژی «فشار حداکثری» بر ایران کاسته نخواهد شد. حالا چطور می توان باور کرد که سازمان پزشکان بدون مرز که مثل سایر سازمان‌های بین‌الملل این‌چنین زیر سیطره نفوذ آمریکایی‌هایی قرار دارد، نگران جان ایرانی‌ها شده و برای کمک به ایران، تجهیرات و «کارشناس» اعزام کرده است؟ این تحرکات در حالی است که غربی‌ها حتی کشوری چون ایتالیا را که شریک و همپیمان و هم‌ریشه‌ی آن‌هاست، کاملا رها کرده‌اند و هیچ کمک قابل ملاحظه‌ای به ان صورت نداده‌ اند، تا جایی که روسیه، چین و حتی کوبا برای کمک به ایتالیایی‌ها، پزشک و تجهیزات می فرستند.,

از سوی دیگر، طبق تجربه تاریخی همکاری ایران با فرانسه  در بحث درمانی ، ما هنوز خون‌های آلوده‌ای که این کشور برای درمان بیماران تالاسمی ارسال کرد و حاوی ویروس ایدز بود را فراموش نکرده‌ایم؛ در بحث اقتصادی نیز تراژدی پروژه پارس جنوبی و پس از برجام نیز به بهانه سرمایه‌گذاری اسنادی را از کشور خارج کردند را در خاطر داریم .

, از سوی دیگر، طبق تجربه تاریخی همکاری ایران با فرانسه  در بحث درمانی ، ما هنوز خون‌های آلوده‌ای که این کشور برای درمان بیماران تالاسمی ارسال کرد و حاوی ویروس ایدز بود را فراموش نکرده‌ایم؛ در بحث اقتصادی نیز تراژدی پروژه پارس جنوبی و پس از برجام نیز به بهانه سرمایه‌گذاری اسنادی را از کشور خارج کردند را در خاطر داریم ., از سوی دیگر، طبق تجربه تاریخی همکاری ایران با فرانسه  در بحث درمانی ، ما هنوز خون‌های آلوده‌ای که این کشور برای درمان بیماران تالاسمی ارسال کرد و حاوی ویروس ایدز بود را فراموش نکرده‌ایم؛ در بحث اقتصادی نیز تراژدی پروژه پارس جنوبی و پس از برجام نیز به بهانه سرمایه‌گذاری اسنادی را از کشور خارج کردند را در خاطر داریم .,

در این زمینه "مایکل جونز" نویسنده و پژوهشگر آمریکایی، عدم اعتماد کشورمان به پزشکان بدون مرز فرانسوی را تصمیم هوشمندانه می داند. وی روز گذشته طی مصاحبه اعلام کرد :

,

 " کرونا یک سلاح بیولوژیک است! ایران باید به هرگونه پیشنهاد کمک مقابله با کرونا از سوی آمریکا مظنون باشد. شیوع ویروس کرونا از یک حلقه قاچاق ایجاد شده است که شامل وینیپگ کانادا، دانشگاه هاروارد آمریکا و ووهان در چین است.  تا زمانی که منشا اصلی این ویروس روشن شود، ایران باید نسبت به هرگونه پیشنهاد کمک از سوی ایالات متحده بسیار مظنون و مشکوک باشد. "

,

 " کرونا یک سلاح بیولوژیک است! ایران باید به هرگونه پیشنهاد کمک مقابله با کرونا از سوی آمریکا مظنون باشد. شیوع ویروس کرونا از یک حلقه قاچاق ایجاد شده است که شامل وینیپگ کانادا، دانشگاه هاروارد آمریکا و ووهان در چین است.  تا زمانی که منشا اصلی این ویروس روشن شود، ایران باید نسبت به هرگونه پیشنهاد کمک از سوی ایالات متحده بسیار مظنون و مشکوک باشد. "

, " کرونا یک سلاح بیولوژیک است! ایران باید به هرگونه پیشنهاد کمک مقابله با کرونا از سوی آمریکا مظنون باشد. شیوع ویروس کرونا از یک حلقه قاچاق ایجاد شده است که شامل وینیپگ کانادا، دانشگاه هاروارد آمریکا و ووهان در چین است.  تا زمانی که منشا اصلی این ویروس روشن شود، ایران باید نسبت به هرگونه پیشنهاد کمک از سوی ایالات متحده بسیار مظنون و مشکوک باشد. ", " کرونا یک سلاح بیولوژیک است! ایران باید به هرگونه پیشنهاد کمک مقابله با کرونا از سوی آمریکا مظنون باشد. شیوع ویروس کرونا از یک حلقه قاچاق ایجاد شده است که شامل وینیپگ کانادا، دانشگاه هاروارد آمریکا و ووهان در چین است.  تا زمانی که منشا اصلی این ویروس روشن شود، ایران باید نسبت به هرگونه پیشنهاد کمک از سوی ایالات متحده بسیار مظنون و مشکوک باشد. ,

تصمیم مقتدرانه ای که مانع ذلت پزشکان و نیروهای مقابله به کرونای کشور مان شد

, تصمیم مقتدرانه ای که مانع ذلت پزشکان و نیروهای مقابله به کرونای کشور مان شد, تصمیم مقتدرانه ای که مانع ذلت پزشکان و نیروهای مقابله به کرونای کشور مان شد,

با فرض ورود خیرخواهانه پزشکان بدون مرز به کشورمان و عدم جاسوسی و یا کسب اطلاع از میزان تاثیرگزاری این ویروس تولیدی در لابراتورها بر مردم ایران ، باید بپذیریم از آنجا که در گروه اعزامی از فرانسه تنها یک پزشک و آن هم پزشک اورژانس حضور داشته است و همچنین امکانات ارسالی ناچیز آن ها که حتی جوابگوی یک ساعت کادر درمانی یک شهرستان کوچک کشورمان نیز نبوده ، در صورت قبول آن ها ، کادر پزشکی، تولید کنندگان محصولات پزشکی، مسئولین کشورمان و سپاه پاسداران که طی روزهای اخیر موفقیت های چشمگیری به دست آورده بودند باعث توهین و ذلت آن ها می گشت که خوشبختانه با تصمیم به موقع این اتفاق در کشور نیوفتاد .

,

انتهای پیام /

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه