اخبار داغ

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان:

180 حلقه چاه‌ غیرمجاز در زنجان مسدود شد/ اخذ دستور قضایی برای انسداد 70 چاه غیرمجاز در زنجان

180 حلقه چاه‌ غیرمجاز در زنجان مسدود شد/ اخذ دستور قضایی برای انسداد 70 چاه غیرمجاز در زنجان
افشاری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز از تعطیلات عید ادامه خواهد داشت گفت: 180 چاه غیرمجاز مسدود شده و 70 مورد را از در برنامه‌ داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسمعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان اظهار کرد: تا به امروز 180 حلقه چاه‌ غیرنجاز در استان زنجان مسدود شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه قرار بود 250 حلقه چاه تا به امروز مسدود شود ولی متاسفانه به دلیل وقوع مشکلاتی از برنامه‌ عقب هستیم تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز به تعویق افتاده و ادامه روند انسداد چاه‌ها بعد از برگشتن به وضعیت عادی ادامه خواهد داشت.

,

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه دستورات قضایی برای انسداد 70 مورد از چاه‌های غیرمجاز اخذ شده و در برنامه امسال قرار دارد افزود: بعد از تعطیلات نوروز هماهنگی لازم با نیروی انتظامی جهت انسداد اقدام خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند جهت جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های غیرمجاز در سطح استان اقدام می‌شود ابراز کرد: 310 مورد کنتور هوشمند نیز به چاه‌های مجاز استان زنجان جهت کنترل برداشت‌ها نصب شده است.

,

افشاری با تاکید براینکه کنتورهای هوشمند هم به چاه‌های صنعتی و هم کشاورزی نصب شده و میزان برداشت‌ها با این روش کنترل می‌شود افزود: در استان زنجان نیز حدود 90 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است.

,

وی با تاکید براینکه مصرف آب در حوزه کشاورزی با ایجاد الگوی کشت باید کاهش یابد افزود: توسعه آبیاری تحت فشار باید اتفاق بیفتد و توسعه این اقدامات در مصرف آب در حوزه کشاورزی تاثیر گذار است.

,

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید براینکه مردم این تصورات را نداشته باشند که با بارندگی‌های اخیر آب‌های زیرزمینی افزایش یافته است عنوان کرد: این بارش‌‌های تاثیرات بسیار ضعیفی بر آب‌های زیرزمینی گذاشتند و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا به وضعیت بحرانی دچار نشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه