اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کرمانشاه:

مردم با مشارکت در قطع زنجیره کرونا از تضییع حقوق همنوعان بپرهیزند

مردم با مشارکت در قطع زنجیره کرونا از تضییع حقوق همنوعان بپرهیزند
بهرامی پور, رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: مردم با مشارکت و همراهی در قطع زنجیره کرونا از تضییع حقوق همنوعان خود بپرهیزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول بهرامی پور در گفتگو با  خبرنگار مرصادنیوز  یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را همبستگی ملی و مشارکت اجتماعی عامه مردم دانست و اظهار داشت: با این روش می‌توانیم در ریشه کنی این ویروس منحوس موفق عمل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه افزود: بر اساس مبانی اخلاقی، انسانی و حقوقی رعایت حقوق شهروندی از جانب همه افراد جامعه نسبت به یکدیگر امری ضروری است و این ضرورت در این شرایط بحرانی به منظور حفظ سلامت جامعه دو چندان است.

,

وی خاطر نشان کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید لغو ارتباطات اجتماعی و کاهش تردد را در زندگی خود عملیاتی کنیم.

,

بهرامی پور گفت: مردم با مشارکت و همراهی در این خصوص از تضییع حقوق همنوعان خود بپرهیزند هر چند عده‌ای با این استدلال که زندگی ما تابع حضور در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی است، اما نباید از حقوق دیگران هم غافل شد.

,

این مسئول ادامه داد: حقوق یعنی زندگی و بر اساس قواعد حقوقی هیچکس نمی‌تواند "اِعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر قرار دهد".

,

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کرمانشاه افزود: هرچند فعال بودن کسب و کارهای غیرضروری حق صاحبان حرفه است اما چون این کار به سلامتی جامعه و افراد آسیب می‌رساند لذا استفاده از این حق جایز نیست.

,

وی با بیان اینکه اصل اعتماد عمومی نیز یکی از ابزارهای مشارکت اجتماعی مردم در مقابله با ویروس کرونا است گفت: برای تحقق این امر لازم است، هم مسئولین صادقانه سخن بگویند و هم مردم با همدیگر صادق باشند.

,

این مسئول تصریح کرد: هرگونه خدشه به این اصل خدشه به اصل مبارزه با ویروس کرونا است لذا مردم باید به حرف یکدیگر و حرف مسئولین اعتماد کنند و مسئولین نیز به مردم اعتماد داشته باشند تا یک تبعیت پذیری عمومی جهت ریشه‌کنی این ویروس ایجاد شود.

,

بهرامی پور گفت: سازمان بسیج حقوقدانان در این مدت از طریق مطالبه گری حقوقی سعی کرده نقش خود را در ایجاد اعتماد عمومی به منظور ریشه کنی ویروس کرونا ایفا کند.

,

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کرمانشاه در ادامه به اقدامات انجام شده سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در استان طرح آموزش همگانی حقوق اعم از طرح هر مسجد یک حقوق دان که اجتماع مردم را جهت کسب آموزش‌های حقوقی ایجاد می‌کرد در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل کردیم.

,

بهرامی پور بیان داشت: تعطیلی مرکز مشاوره حقوقی شهید سلیم قنبری در مسجد جامع کرمانشاه، تلاش برای اعطای مرخصی به زندانیان و همچنین تلاش برای پرهیز از صدور قرارهای منتهی به بازداشت افراد بر اساس قوانین و مقررات از دیگر اقدامات این سازمان جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به احتکار اقلام بهداشتی توسط برخی افراد سودجو در این شرایط بحرانی که مردم و مدافعان حریم سلامت جامعه را با مشکل مواجه می‌کند، طی نامه‌ای از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خواستار برخورد قاطع، انقلابی، به موقع و پشیمان کننده با محتکرین اقلام بهداشتی شدیم که خوشبختانه مورد توجه واقع شد.

,

این مسئول گفت: بر این اساس ۳۰۰ نفر از حقوق دانان بسیجی و انقلابی استان کرمانشاه در اقدامی مطالبه گرانه در خصوص موضوعات حقوقی مرتبط با مشکلات ناشی از ویروس کرونا بیانیه‌ای صادر کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه