اخبار داغ

یادداشت؛

خروج امریڪا از برخی پایگاه های خود در عراق نشانه چیست؟

خروج امریڪا از برخی پایگاه های خود در عراق نشانه چیست؟
خروج آمریڪایی ها از برخی پایگاه ها نشانه تقویت سیستم تدافعی آمریڪایی ها برای در امان ماندن از حملات مقاومت عراق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، سمیرا دهقانی رییس دانشگاه آزاد قروه در یادداشتی به بررسی تحرکات نیروهای آمریکایی در عراق پرداخت و با اشاره به لزوم خروج این نیروها از عراق نوشت: این ڪه آمریڪایی ها به حق حاڪمیت عراقی ها احترام بگذارند و خروج خود را در دستور ڪار قرار دهند، یڪ امر واقعی نیست. خروج آمریڪایی ها از برخی پایگاه ها نشانه تقویت سیستم تدافعی آمریڪایی ها برای در امان ماندن از حملات مقاومت عراق است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

تحرڪات نظامی امریڪا علیه مقاومت عراق در آینده نزدیڪ امری بدیهی است چرا ڪه آمریڪایی ها با پذیرش خروج خود از عراق ، بسیاری از منافع خود را به خطر خواهند انداخت. البته نباید تصور ڪرد آمریڪایی ها به حملات مقطعی به محور مقاومت و فقط در عراق می اندیشند، بلڪه اسرائیل و ترڪیه و عربستان می توانند بخشی از ائتلاف آمریڪایی ها برای آغاز حملات گسترده علیه مقاومت در منطقه باشند.

,

به نظر می رسد نقش ایران برای حمایت همه جانبه از محور مقاومت مردمی در منطقه در برابر تهاجمات احتمالی ائتلاف آمریڪایی ها، بسیار حیاتی خواهد بود. نباید تصور ڪرد تهاجمات ِآتی مقطعی و زودگذر است، بلڪه تعیین ڪننده خروج یا بقاء آمریڪایی ها در منطقه است. 

,

بیماری ڪرونا شاید نقش حفاظتی در استراتژی تهاجمات امریڪایی ها محسوب شده است و از نظر امریڪایی ها این بیماری توان ایران را برای دفاع از نیروهای مقاومت را به شدت ڪاهش داده است. ترامپ هنوز برگ برنده قوی در انتخابات آمریڪا را ندارد و مطمئنا ائتلاف صهیونیستی جز با درگیر ڪردن آمریڪا در منطقه برای حفاظت از اسرائیل به حمایت از ترامپ متقاعد نخواهند شد و بنابراین این موضوع احتمال ورود امریڪایی ها به ایجاد تنش نظامی را بیشتر می ڪند. 

,

حقیقت آن است ڪه امریڪایی ها دچار بحران های مالی، سیاسی و اجتماعی داخلی زیادی هستند ڪه به همین علت، احتمال رفتارهای غیرمقعول دولتمردان آنان را برای بقاء در قدرت، با فشار صهیونیست ها در خاورمیانه بسیار خواهد نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه