اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی:

580 کیلومتر آزادراه جدید به آزادراه‌های کشور در سال 99 افزوده می‌شود

580 کیلومتر آزادراه جدید به آزادراه‌های کشور در سال 99 افزوده می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه اتوبان ها حدود 580 کیلومتر آزادراه جدید در سال 1399 به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد و این یک رکورد در افزایش آزادراه ها در یک و نیم دهه گذشته است که در یکسال این اتفاق می افتد. همچنین حدود 800 کیلومتر بزرگراه اضافه خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی تلفنی با برنامه «بدون انقضاء» رادیو گفت و گو با اشاره به برگزاری جلسه جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه، به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال 1399 برای شعار سال -جهش تولید- پرداخت و گفت: در برنامه ای که به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم سه محور اصلی و 85 سر فصل را برای جهش تولید تدوین کرده ایم.

وی به این سه محور اشاره و عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام و سرعت بخشیدن به پروژه هایی که زیرساخت های حمل و نقل را تکمیل می کند و اثرات قابل ملاحظه اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت، اولین محور اصلی ما است. این پروژه ها مثل راه آهن رشت - بندر و یا چابهار – زاهدان و راه آهن اقلید – یزد و بستان آباد – میانه است.

اسلامی افزود: در حوزه اتوبان ها نیز حدود 580 کیلومتر آزادراه جدید در سال 1399 به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد و این یک رکورد در افزایش آزادراه ها در یک و نیم دهه گذشته است که در یکسال این اتفاق می افتد. همچنین حدود 800 کیلومتر بزرگراه اضافه خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اینکه سرعت راه آهن را بالا ببریم و یا ایمنی آن را افزایش دهیم و یا راه آهن را به مراکز بار متصل کنیم حدودا 1300 کیلومتر خط دوم راه آهن را احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محور دوم در رابطه با توسعه سامانه ها است، توضیح داد: هم در بحث جاده ای و هم در بحث ریلی و هم در بحث شناوری ما در سال 1398 که با عنوان «رونق تولید» بود یک رکورد برای تولید واگن و لوکوموتیو داشتیم که ساخت داخل حدود 78 دستگاه اضافه شد. برای سال 99 برنامه مان را به 2 هزار تا افزایش دادیم که این یک رکورد جدید و متفاوت خواهد بود.

اسلامی اضافه کرد: برای شناورها از ظرفیت ساخت داخل استفاده می کنیم و برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اتوبوس و کامیون برنامه مفصلی را داریم که این جزو محور دوم و شامل نیز ریل می شود. ما در سال گذشته 5 هزار تا ریل را برنامه ریزی کرده بودیم که از ساخت داخل استفاده کنیم و امسال این عدد به 50 هزار تا رسیده است.

وی با اشاره به محور سوم که در حوزه پروژه های توسعه ای است، بیان کرد: توسعه بیمارستان ها از این برنامه ها است. ما در دولت یازدهم و دوازدهم 66 بیمارستان جدید احداث کردیم و تحویل وزارت بهداشت دادیم در سال 99 می توان 14 بیمارستان دیگر را تکمیل کنیم و در مدار بهره برداری قرار دهیم. این کار توسعه ای بزرگی است که قرار است اتفاق بیفتد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال 99 قرار است 400 هزار واحد مسکونی را به تحویل برسانیم که از این تعداد 100 هزار تا در بافت فرسوده و 300 هزار واحد هم در شهرها و شهرهای جدید تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به بودجه عمرانی کشور در سال 1399 که حدود 10 هزار میلیارد تومان است به برنامه های این وزارتخانه در جهت جهش تولید اشاره کرد و گفت: برنامه ای که امروز به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم 63 هزار میلیارد تومان است که شامل منابع مردمی، بخش خصوصی و تسهیلاتی است که از منابع بانکی و ظرفیت بخش خصوصی توامان در مدار می آید و ما می توانیم این پروژه ها را محقق کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه