اخبار داغ

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تحقق شعار "در خانه می‌مانیم" با همراهی قزوینی‌ها/ کاهش ۷۹درصدی تردد در محورهای مواصلاتی

تحقق شعار "در خانه می‌مانیم" با همراهی قزوینی‌ها/ کاهش ۷۹درصدی تردد در محورهای مواصلاتی
در روز سیزده بدر، مردم با حضور در طبیعت این روز را جشن می‌گیرند، اما امسال ویروس کرونا شرایط خاصی را حاکم کرده و ماندن در خانه، جایگزین رفتن به دلِ طبیعت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بیماری کرونا وضعیت بحرانی و خاصی را در سراسر کشور و جهان ایجاد کرده و برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای جلوگیری از شیوع آن انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

شعار ماندن در خانه، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت تردد و عدم حضور در اجتماعات از جمله راه‌های اصلی جلوگیری از شیوع کرونا است.

,

روز طبیعت یکی از آداب و رسوم کهنی است که همه ساله در جای جای کشور برگزار شده و مردم با حضور در طبیعت این روز را جشن می‌گیرند، اما امسال ویروس کرونا شرایط خاصی را حاکم کرده و ماندن در خانه، جایگزین رفتن به دلِ طبیعت شد.

,

, ,

 

,

در این راستا فعالیت‌های مختلفی انجام شد، برای آگاهی از وضعیت استان قزوین در این روز با چند نفر از مسئولین گفت‌و گو کرده و شرایط و میزان همراهی هم استانی‌ها در عدم خروج از منزل را جویا شدیم.

,

کاهش 79 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از تمام هم استانی‌ها، مردم فهیم، قانون‌مند و قانون پذیر که از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکنون و همینطور در روز طبیعت همکاری بسیار خوب و ویژه‌ای داشتند نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

, کاهش 79 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان,
,
,

وی ادامه داد: همکاری مردم در کنترل بحران کرونا نشان داد که آن‌ها درک درستی از بحران سلامت داشته و برمبنای قانون از فرامین و دستورات پلیس به‌عنوان مجری قانون پیروی کرده و همراهی دوستانه‌ای داشتند.

,

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به جغرافیای قزوین که محور مواصلاتی 11 استان است، در سال‌های گذشته در ایام نوروز یک میلیون و 400 هزار تردد در استان انجام می‌شد که امسال با همراهی خوب مردم این میزان تا 79 درصد کاهش یافت.

,

, ,

 

,

وی افزود: حتی در مرحله اول طرح نیز همکاری مردم قزوین نسبت به سایر استان‌ها بهتر بود و همین امر باعث شد تا وضعیت بحرانی استان متعادل‌تر شود؛ همچنین صنوف، اتحادیه‌ها و بازاریان نیز همراهی خوبی داشتند و به همین دلیل در نیمه دوم تعطیلات تمام صنوف به جز ارائه دهندگان کالاهای اساسی تعطیل شدند.

,

این مقام مسئول انتظامی عنوان کرد: پلیس مجری اصلی طرح فاصله گذاری در کشور بود اما از تمام ارگان‌ها، سپاه، ارتش، استانداری و فرمانداری‌ها که همراهی خوبی با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

,

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در روز طبیعت گفت: روز گذشته محدودیت 100 درصدی در تردد داشتیم که در این راستا نیز شاهد همراهی مردم بودیم و در نتیجه محدودیت 100 درصدی و عمل به شعار در خانه می‌مانیم بدون هیچ گونه تنش و نارضایتی مردم تحقق یافت.

,

هیچ خودرویی تحت تعقیب قرار نگرفت

حاجیان افزود: همچنین در نیمه دوم نیز شعار بازگشت به خانه توسط مسافران تحقق پیدا کرد؛ باید توجه داشت که توجه به سلامتی در مورد کرونا صرفا موضوعی شخصی نبوده و عدم رعایت نکات لازم سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، از این رو پلیس در این راستا اختیار ویژه‌ای داشت و می‌توانست با متخلفین برابر با قانون برخورد کند.

, هیچ خودرویی تحت تعقیب قرار نگرفت,
,
,

وی ادامه داد: جریمه نقدی 500 هزار تومانی و توقیف خودروی متخلف و پیگیری و تعقیب درصورت سرپیچی از اختیارات پلیس بود که خوشبختانه در استان قزوین هیچ مورد تحت تعقیبی نداشته و به ندرت خودرویی جریمه شد.

,

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: پلیس در این ایام خاص علاوه بر ماموریت اصلی که مدافع امنیت است مدافع سلامت نیز هست و همواره بدون هیچ تعطیلی پای کار است و به این خدمت گزاری افتخار می‌کند.

,

وی در پایان گفت: علاوه بر تشکر و قدردانی ویژه از همراهی مردم، از صدا و سیما و رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنیم و با ادامه داشتن طرح اعمال محدودیت تا 20 فروردین و همراهی تمام مردم امیدواریم از این مرحله بحرانی عبور کنیم.

,

کنترل تمام مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها و روستاها

اسماعیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروهای بسیج و سپاه در کنار نیروی انتظامی و هلال احمر فعالیت‌هایی را بر عهده گرفتند.

, کنترل تمام مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها و روستاها,
,
,

وی ادامه داد: 76 ایستگاه سلامت در سراسر استان تشکیل شده و ضمن توزیع ماسک رایگان و استفاده از ژل و محلول ضدعفونی کننده برای مراجعان اطلاعات لازم در قالب پاسخ به پرسش‌ها و ارائه بروشور به آنان منتقل می‌شود.

,

, ,

 

,

مسئول عملیات سپاه پاسداران قزوین ابراز کرد: باتوجه به اعمال فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های شدید در روز سیزدهم فروردین نیروهای بسیج اقداماتی را انجام داده‌اند که البته رعایت خود مردم در این روز مهم‌ترین موضوع بود.

,

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم نسبت به اهمیت رعایت نکات و ماندن در منزل آگاه شده و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که ترددها در شهر و جاده‌های بین شهری برای سیزده بدر بسیار کاهش یافته و هم استانی‌ها این سنت را در منزل اجرا کرده‌اند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در روز سیزده بدر معابر و خیابان‌ها و جاده‌های منتهی به سمت الموت، باراجین و تفرجگاه‌ها کنترل و با نیوجرسی بسته شده و در داخل شهرها نیز شهرداری ورود به پارک‌ها و فضای سبز را ممنوع کرده است.

,

وی با بیان اقدامات انجام شده در مراکز روستایی گفت: در مناطق روستایی نیز کنترل ورود افراد غیربومی و عدم تجمع توسط دهیاری‌ها و پایگاه‌های بسیج انجام شده و در این مناطق نیز با اقداماتی از قبیل رزمایش و گندزدایی مردم نسبت به اهمیت موضوع آگاهی پیدا کرده‌اند.

,

اسماعیلی با تاکید بر نقش مردم در رعایت عدم برگزاری مراسم سیزده بدر اظهار کرد: با مدیریت خود مردم علی رغم مساعد بودن هوا در مناطق شرق، شمال و غرب استان شاهد عدم حضور در طبیعت برای برگزاری سیزده بدر بودیم و این آگاهی و رعایت مردم قابل توجه است.

,

غربالگری صنوف در روز طبیعت توسط هلال احمر

حسن آصفی نیز درباره فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در روز طبیعت به خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ گفت: باتوجه به تقسیم کار و برنامه ریزی‌های انجام شده نیروهای جمعیت هلال احمر بیشتر برای غربالگری اصناف حضور داشتند.

, غربالگری صنوف در روز طبیعت توسط هلال احمر,
,
,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: نیروهای هلال احمر با حضور در اصناف ارائه دهنده کالاهای ضروری، فروشندگان را غربالگری و سطح اکسیژن آن‌ها را اندازه گیری کرده و پرسش نامه‌های خوداظهاری را بین آنان توزیع کردند تا افراد درصورت داشتن علایم مثبت به شبکه بهداشت و درمان معرفی شوند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه