اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان البرز؛

کرونا ملاقات با هزار و 38 سالمند در 21 آسایشگاه البرز را ممنوع کرد/توزیع اقلام بهداشتی بین 400 کودک کار و تولید ماسک در 6 کارگاه بهزیستی

کرونا ملاقات با هزار و 38 سالمند در 21 آسایشگاه البرز را ممنوع کرد/توزیع اقلام بهداشتی بین 400 کودک کار و تولید ماسک در 6 کارگاه بهزیستی
اسدالله حیدری گفت: در راستای اجرای طرح آموزش و مراقبت از کودکان کار، اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح شهر آموزش های لازم را به آنها ارائه داد و اقلام بهداشتی بین 400 کودک کار البرز توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل بهزیستی استان البرز درباره فعالیت های این دستگاه همزمان با شیوع کرونا، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: با توجه به حسساس بودن وضعیت جسمانی سالمندان، آموزش های لازم به پرسنل آسایشگاه های استان داده شده است و غالب مراکز از وجود پزشک برخوردار هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اسدالله حیدری افزود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغ شده توسط سازمان بهزیستی، علاوه بر حقوق و حقوقی که به آسایشگاه ها تعلق دارد، به مراکز نگهداری شبه خانواده، هدف، مراکز ترک اعتیاد و ...کمکهای مالی 5 الی 10 میلیون تومان شده و مددجویان از سرانه های 500 هزار تومانی برخوردار شدند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: بر اساس پروتکل های سازمان بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات مراقبتی در مراکز نگهداری از سالمندان انجام می شود و اقلام بهداشتی اعم از ماسک، مواد ضدعفونی و ... نیز به آسایشگاه ها ارسال شده است، همچنین 6 کارگاه زیر نظر بهزیستی و با همراهی سازمان صمت البرز ماسک تولید می کنند.  
,
 
,
حیدری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح آموزش و مراقبت از کودکان کار، اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح شهر آموزش های لازم را به آنها ارائه داد و اقلام بهداشتی بین 400 کودک کار البرز توزیع شد، البته طرح پیشگیری از کرونا در حاشیه شهرها و پاتوق های افراد بی خانمان نیز توسط NGO  ها در حال اجراست.  
,
 
,
وی با اشاره به اینکه پایگاه های سلامت اجتماعی، اورژانس اجتماعی و مرکز موبایل سنتر انجام طرح مذکور را بر عهده دارند، گفت: سازمان بهزیستی حتی پیش از وزارت بهداشت، تمام مددجوها را موررد حمایت های مالی و بهداشتی قرار دادند و با توجه به شیوع کرونا حتی اجازه بازدید از مراکز سالمندان البرز هم داده نمی شود و ورود افراد ممنوع است. 
,
 
,
حیدری افزود: علاوه بر ضدعفونی روزانه مراکز نگهداری از سالمندان، تب سنجی هم در آسایشگاه ها صورت گرفته و تمام پروتکل های سازمان بهزیستی در این بخش ها اجرا می شود، در حال حاضر 21 مرکز سالمندان در البرز فعال هستند و هزار و 38 سالمند در آنها نگهداری می شود. 
,
 
,
مدیر کل بهزیستی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: در حوزه توانبخشی 71 مرکز شبانه روزی داریم که 4 هزار و 80 مقیم دارند، 22 مرکز شبه خانواده کودکان بی سرپرست را نگهداری می کنند و روزانه نظارت های بهداشتی لازم بر آنها صورت می گیرد.  
 
 
,
,
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه