اخبار داغ

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

اجرای صحیح خصوصی‌سازی، راه دستیابی به "جهش تولید" است/ دولت در زمینه حمایت از تولیدات داخلی ضعیف عمل می‌کند

اجرای صحیح خصوصی‌سازی، راه دستیابی به "جهش تولید" است/ دولت در زمینه حمایت از تولیدات داخلی ضعیف عمل می‌کند
فاطمه محمدبیگی گفت: اجرای درست اصل ۴۴ و خصوصی سازی که در چند سال گذشته به‌خوبی اجرا نشد، از عوامل رسیدن به جهش تولید است، لازم است خصوصی سازی، کوچک سازی و سبک سازی دولت با واگذاری شرکت به مدیران توانمند جهادی، شایسته، پاکدست و جوان تحقق یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به شعار سال 99 اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه براساس دوراندیشی و درایت شعار سال را انتخاب می‌کنند که با منظور و هدف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: امسال با هدف هدایت سکان کشور به سمت برون رفت از سختی‌ها و مشکلات جامعه به نام "جهش تولید" نامگذاری شده که برای رهایی از مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها موثر است.

,

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ابراز کرد: علی‌رغم تمام تحریم‌ها و روزهای تلخ سال 98 و بحران کرونا، شاهد جوانه‌هایی از جهش تولید بودیم، طی یک دوره به دنبال تحریم و نبود مواد اولیه با چالش جدی مواجه بودیم، اما پس از آن تولیدات داخل افزایش یافت و بخش بزرگی از فروشگاه‌ها از اجناس تولید داخل پر شد و این روند باید در سال 99 به اوج خود برسد.

,

وی درباره راهکارهای رسیدن به جهش تولید گفت: شکل گیری و گسترش تعاونی‌های شرکت‌های اقتصادی، کشاورزی و روستایی براساس آیه قرآن از جمله راه‌های تحقق "جهش تولید" است، درواقع شرکت‌های تعاونی سرمایه‌های کوچک را جمع کرده و در فعالیت‌های مختلف، صنایع تبدیلی و بسته بندی صرف می‌کنند و لازم است حمایت از آن‌ها در مجلس و از طریق قانونگذاری پیگیری شود.

,

این مقام مسئول افزود: اجرای درست اصل 44 نیز دارای اهمیت است؛ در چند سال گذشته خصوصی سازی به‌خوبی اجرا نشد، باید خصوصی سازی، کوچک سازی و سبک سازی دولت با واگذاری شرکت به مدیران توانمند جهادی، شایسته، پاکدست و جوان تحقق یابد.

,

وی عنوان کرد: لازم است تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته و رابطه صنعت با دانشگاه و بازار که اکنون ضعیف است تقویت شود.

,

 

,

درنظرگرفتن سبک زندگی ایرانی و اسلامی در "جهش تولید"

, درنظرگرفتن سبک زندگی ایرانی و اسلامی در "جهش تولید",

محمدبیگی ادامه داد: افزایش تبادلات بازرگانی و نشست بازرگانان با شرکت‌های دوست و همسایه و هر کشوری که منافع، استقلال و عزت ما را به رسمیت می‌شناسد دارای اهمیت است، ما اکنون در سطح جهانی صرفا شش درصد رایزن بازرگانی داریم درحالی که مقدار میانگین آن باید 26 درصد باشد.

,

وی اذعان کرد: درواقع باید نمایشگاه‌های معرفی محصولات و دیدار بازرگانان رقم بخورد و در این راستا می‌توان کشورهای همسایه را به‌عنوان بازار اصلی درنظر گرفت که صادرات به آن‌ها براحتی قابل تحقق است.

,

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ابراز کرد: همچنین جهش تولید با افزایش اشتغال‌زایی نیز ارتباط مستقیم دارد و می‌توان با ایجاد شرکت‌ها و صنایع کوچک و زود بازده، تقویت مشاغل خرد و بومی و صنایع دستی هر استان اشتغال را افزایش داد.

,

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه گردشگران به سوغات و هدایا نیاز دارند، توجه به صنعت توریسم یکی از ابزارهای "جهش تولید" و رونق کسب و کارهای بومی در مناطق مختلف است.

,

این مقام مسئول با بیان توجه به درنظر گرفتن فرهنگ ایرانی و اسلامی در جهش تولید عنوان کرد: لازم است نگرش فرهنگی اجتماعی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی زمینه جهش تولید قرار گیرد و همگام با آن رقم بخورد؛ چرا که ما کشوری با قدمت تاریخی و دینی و یکتاپرستی هستیم.

,

وی افزود: ما با هر قسمت از دنیا که فرهنگ‌، استقلال و عزت ما را به رسمیت بشناسد تعامل خواهیم کرد و با کشورهایی که با اهرم فشار و تحریم و جنگ اقتصادی با ما رفتار می‌کنند و با استکبار جهانی مقابله می‌کنیم.

,

محمدبیگی با تاکید بر نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق جهش تولید اظهار کرد: استفاده از اهرم اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان داخلی و اشاعه فرهنگ "ما می‌توانیم" و مصرف کالای ایرانی ما را در رسیدن یه جهش تولید کمک می‌کند و از آنجایی که بسیاری از نیازهای محل زندگی و محل کار با کالای ایرانی برطرف می‌شود، لازم است استفاده از آن‌ها ترویج شود.

,

وی درباره موانع جهش تولید بیان کرد: علی‌رغم سایه تحریم، جنگ اقتصادی و برنامه ریزی‌های امریکا و اسرائیل برای شکست ما مانع اصلی داخلی و نبود روحیه جهادی در مسئولین است.

,

 

,

تکیه بر اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق "جهش تولید"

, تکیه بر اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق "جهش تولید",

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ادامه داد: نگاه جناحی و گروهی و کوته نظری در بخش اقتصادی، عملکرد غیرعلمی و عدم استفاده از شایسته سالاری در پست‌های مختلف به‌ویژه پست‌های اقتصادی و اجرایی کشور، حلقه آسیب‌هایی هستند که مانع شکوفایی اقتصاد می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: عدم نظارت درست به مجلس و نظارت ناکافی در حوزه‌های نظارتی نیز از دیگر موانع "جهش تولید" هستند؛ چنانچه در سال گذشته 70 درصد پوشاک از طریق قاچاق تهیه می‌شد و لازم است برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی انجام شود و همانند عملکرد قوه قضائیه در هر دستگاهی که عملکرد ناشایست وجود داشت با آن فرد و مسئول برخورد جدی صورت گیرد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین کمبود بودجه نیز یکی از چالش‌های موجود است و باتوجه به ضربه زدن بحران‌هایی از جمله سیل، زلزله و کرونا و فروش نفت با مشکل مواجه می‌شویم و برای برون رفت از آن باید اقتصاد منهای نفت پیگیری شده و بودجه کشور براساس آن چیده شود.

,

وی درباره میزان عمل به شعار حمایت از تولید داخلی در سال 98 گفت: دولت باید بیشتر به این شعار تحقق می‌داد، بانک‌های عامل و مؤسساتی که باید در حمایت از تولیدکننده عمل می‌کردند و وام‌های کم بهره به خوبی عملی نشد و وام‌ها در مصرف، ارزیابی و نظارت به سمت تولید نرفت.

,

محمدبیگی ادامه داد: بروکراسی اداری و سختی صدور مجوز تولیدی‌ها در عمل چرخه تولید را با مشکل مواجه کرده و نتوانست تولیدکنندگان، صنعتگران و کشاورزان را راضی کند، همچنین سیستم اجرایی در حمایت از کشاورزان قوی نبود.

,

وی عنوان کرد: با تحریم‌های شدید در سال 98 به طور اجباری کشور به سمت استفاده از مواد اولیه و تولیدات داخلی پیش رفت و شاهد پر شدن قفسه فروشگاه‌ها با تولیدات ایرانی شدیم.

,

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اظهار کرد: لازم است حمایت از تولید ملی افزایش یابد و از سازمان برنامه و بودجه انتظارات زیادی داریم‌، البته بودجه سال 99 کمبودهای زیادی دارد و به لحاظ بودجه‌ای سال سنگین و سختی را پیش رو داریم.

,

وی ادامه داد: امیدواریم با تکیه بر نیروهای جوان و فعالیت شبانه روزی تولیدی‌ها و نویدهای رهبری روزهای خوبی در انتظار مردم فهیم کشور باشد و با ترکیب خوبی که برای مجلس انتخاب شده است، بتوانیم با وضع قوانین اقدامات خوبی انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه