اخبار داغ

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج:

برای وزارت ارتباطات درج نمایشی عبارت 5G و گرفتن پول بیشتر از مردم مهمتر از افزایش سرعت واقعی اینترنت است

برای وزارت ارتباطات درج نمایشی عبارت 5G و گرفتن پول بیشتر از مردم مهمتر از افزایش سرعت واقعی اینترنت است
مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت:برای وزارت ارتباطات درج نمایشی عبارت 5G و گرفتن پول بیشتر از مردم مهمتر از افزایش سرعت واقعی اینترنت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در حاشیه بازدید از مرکز تولید و نشر بازی‌های رایانه‌ای و محصولات سرگرمی بسیج درباره ادعای وزارت ارتباطات نسبت به باندهای فرکانسی صدا و سیما گفت: وزارت ارتباطات در موضوع باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما دنبال ارائه خدمات در حوزه 5G به مردم نیست و این در حالی است که بارها موضوعات مطرح شده توسط وزارت ارتباطات درباره نیاز به این فرکانس‌ها برای خدمات با سرعت بالاتر توسط کارشناسان رد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مطرح شده دوباره باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ توسط وزارت ارتباطات مقطع پوشش فرکانسی آن است، افزود: یکی از روش‌های افزایش ظرفیت برای ارائه خدمات اینترنتی استفاده از فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ است که البته پیش نیازهای فراوانی دارد و وزارت ارتباطات اگر دنبال افزایش ظرفیت برای استفاده مردم است بهتر است بر روی تکمیل شبکه ملی اطلاعات و اینترنت خانگی سرمایه گذاری کند.

,

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته بارها بر سر در اختیار گرفتن این فرکانس‌ها وزارت ارتباطات با صدا و سیما چالش‌هایی داشته است.

,

معین با اشاره به اینکه حتی موضوع این باندهای فرکانسی در مجلس مطرح شده است، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بعد از استماع نظر کارشناسان ادعاها در خصوص آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار سازمان صدا و سیما است را رد کرد و این فرکانس‌ها در اختیار صدا و سیما باقی ماند.

,

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات در موضوع در اختیار گرفتن باند ۷۰۰ و ۸۰۰ دنبال بهانه است که به سطحی‌ترین شیوه، نسل پنجم تلفن همراه را در کشور راه اندازی کند، تاکید کرد: وزارت ارتباطات بجای عمل به تکالیف اصلی خود یعنی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و توسعه اصولی زیرساخت اینترنت کشور دنبال راه حل های سطحی است و این در حالی است که موضوع ارائه نسل پنجم شبکه تلفن همراه راه حل های پیشرفته‌تری دارد.

, بجای, های, های,

وی با تاکید بر اینکه در نسل پنجم شبکه تلفن همراه مجموعه فرکانس‌های متنوعی استفاده می‌شود، افزود: طیف فرکانسی نسل پنجم شامل موج‌های باند بالا (بالای ۶ گیگاهرتز)، باند متوسط (۳ تا ۶ گیگاهرتز) و باند پایین (زیر ۳ گیگاهرتز) است که وزارت ارتباطات فعلاً بر روی فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ برای ارائه این خدمات متمرکز شده است! که جای سوال دارد.

,

معین همچنین گفت: به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات و شخص وزیر ارتباطات دنبال این موضوع هستند که سطحی‌ترین مسیر را دنبال کنند که فقط بر روی تلفن همراه مردم علامت 5G نمایش داده شود و مردم پول بیشتری بپردازند. اینکه سرعت چقدر بالاتر می‌رود ظاهراً مهم نیست.

,

وی افزود: اینطور که از فعالیت‌های چند سال اخیر وزارت ارتباطات مشخص است آنها با موضوع باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ دنبال ارتقای سرعت دسترسی مردم تا سرعت دانلود چند گیگابیت در ثانیه و … نیستند و با بهانه پوشش بیشتر و افزایش ظرفیت دنبال تصاحب این باندهای فرکانسی هستند.

, اینطور, گیگابیت,

وی در پایان گفت: وزارت ارتباطات بهتر است بجای اتوبان کشی برای سرویس‌های خارجی، تکلیف شبکه ملی اطلاعات و اینترنت خانگی را که در اکثر کشورهای دنیا جزو ملزومات اصلی اتصال مردم به شبکه است را مشخص کند و به مباحث حکمرانی سایبری توجه بیشتری داشته باشد.

, بجای, جزو,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه