اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان قم:

جشن نیمه شعبان مجازی برگزار می‌شود

جشن نیمه شعبان مجازی برگزار می‌شود
اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم با تأکید بر ادامه قرنطینه خانگی در استان قم و کشور گفت: برای حفظ جان شهروندان امسال جشن نیمه شعبان به‌صورت مجازی در قم برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اروجی ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی  استان، به ارائه گزارشی از حوادث چهارشنبه سوری پرداخت و اظهار داشت: حوادث امسال در مقایسه با سال‌های گذشته قابل‌مقایسه نبوده و بسیار کمتر ثبت‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی چگونگی اطلاع‌رسانی درباره عدم حضور مردم در روز طبیعت و 13 فروردین را بیان کرد و افزود: ماشین‌های هلال‌احمر، سپاه و ماشین‌های آتش‌نشانی شهرداری و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در کل شهر اطلاع‌رسانی لازم را انجام دادند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: بیش از 60 خودرو، 30 اذان‌گو در سطح شهر به‌صورت مستمر اطلاع‌رسانی کردند، اذان‌گوها در سطح شهر نقش بسیار مؤثری در اطلاع‌رسانی داشته و باید تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم در شرایط بحرانی از آن استفاده کنیم.

,

وی با تشکر از اعضای ستاد بحران و شورای اطلاع‌رسانی بیان کرد: اطلاع‌رسانی از عملکرد همه دستگاه نقش بسیار مهمی داشته و فصل مهم و قابل‌توجه این شورا است، از ابتدای تشکل ستاد بحران 30 جلسه مستمر با بیش از 300 مصوبه برگزارشده که تمامی مصوبات فوری اجرایی شده و مابقی ادامه داشته و در جریان است.

,

اروجی حوادث مدیریت‌شده در سطح استان را در این مدت موردبررسی قرارداد و گفت: یکی از اتفاقات امسال سیل بوده که مدیریت واحد فرمانداری در کشور فقط در استان قم اجراشده و در مورد کرونا نیز مدیریت واحد واقعی در بحران در استان قم به‌خوبی در حال اجرا است.

,

وی به تصمیمات و مصوبات ستاد بحران برای برگزاری جلسات با کمترین افراد اشاره و تصریح کرد: باوجودآنکه تمام مصوبات ستاد بحران برای همه دستگاه‌ها قابل‌اجرا بوده اما به علت مدیریت جلسات، استان قم کمترین آمار مبتلایان را در حوزه مدیریت را ثبت کرده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: مدیریت بحران استان قم در بسیاری از استان‌ها الگوبرداری شده و بعضی از دستورالعمل‌های اجراشده در استان معیار دستورالعمل‌های کشوری شده و در حال اجرا است و این مدیریت در حوزه درمان نیز اتفاق افتاده و الگوی کشوری شده است.

,

وی اتفاقات و عملکرد مراکز بهداشت را قابل‌تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه درمان اتفاقات خوبی در استان افتاد اما عملکرد مراکز بهداشت قابل‌تقدیر بوده و باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

,

اروجی ادامه داد: عملکرد خوب و مدیریت صحیح مراکز بهداشت سبب کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها شده و بسیاری از مشکلات واحد درمان کاهش پیداکرده و باید موردتقدیر و تشکر قرار گیرد.

,

وی به عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد پرداخت و ابراز کرد: طرح بسیج مبارزه با کرونا با چهار کارگروه باهدف پیشگیری، شناسایی و غربالگری و درمان بیماران در خانه همچنین شناسایی زودهنگام با محوریت مراکز بهداشت انجام‌شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: همچنین ضدعفونی خیابان‌ها و محله‌ها که به کمک سپاه، ارتش، شهرداری و جهاد کشوری انجام شد و گروه‌های جهادی نیز بعضی از منازلی که افراد آن کرونای مثبت داشتند در کشور مثال‌زدنی بود.

,

وی ستاد مردمی را مکمل عملکرد ستاد بحران استان دانست و تصریح کرد: کارهای بزرگی در این ستاد در حال انجام است که مدیریت بحران جامعه‌محور در این ستاد به‌خوبی اجرا شد و باید تمام فعالیت‌های این ستاد مستندسازی شود که قابل‌تقدیر است و باید در مدیریت تمام بحران‌ها از آن بهره‌مند شویم.

,

اروجی از آموزش بحران 88 هیئت مذهبی در سال‌های گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حادثه همه هیئت‌های مذهبی با توجه به دستورالعمل‌هایی که داشته‌اند و با همکاری جهاد دانشگاهی فعال بوده و کارهای بسیار خوبی در حال انجام است که می‌توانند بازوی قدرتمندی برای جامعه باشند.

,

وی قطع زنجیره انتقال با اجرای قانون فاصله‌گذاری اجتماعی را موردتوجه قرارداد و افزود: این طرح با موفقیت در استان قم و کشور اجرا شد و به‌زودی طرح فاصله‌گذاری هوشمند تدوین و اجرایی می‌شود.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قم به مراسم نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر طرح‌های لازم برای نیمه شعبان نیز تدوین و اجرایی شود تا بتوانیم به‌موقع جلوی گسترش ویروس کرونا را گرفته و دچار بحران جدیدی در  استان و کشور نشویم.

,

وی با تأکید بر ادامه تعطیلی مراکز عمومی خاطرنشان کرد: مراسم و جشن نیمه شعبان امسال برای حفظ سلامت شهروندان به‌صورت مجازی برگزارشده و امیدواریم با رعایت مردم و ادامه قرنطینه خانگی هر چه سریع‌تر از این بحران خارج شویم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه