اخبار داغ

ترامپ:

عربستان و روسیه 15 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند

عربستان و روسیه 15 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند
دونالد ترامپ انتظار دارد عربستان و روسیه ۱۵ میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه گفت با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صحبت کرده و انتظار دارد عربستان و روسیه 15 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند . این دو کشور تمایل خود را برای امضای یک قرارداد اعلام کرده اند.

 ترامپ ابتدا در توییتر اعلام کرده بود این کاهش تولید حدود 10 میلیون بشکه در روز خواهد بود ولی بعد این رقم را بالا برد.

 رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در توییتر نوشت:« اگر این اتفاق بیفتد، خبر خوبی برای صنعت نفت و گاز خواهد بود».

 بازارهای نفت در ماه مارس با شدت گرفتن اختلاف بین عربستان و روسیه در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصاد های جهان سقوط کردند.

 ترامپ که قرار است با مدیران شرکت‌های نفت آمریکا دیدار داشته باشد، امضای یک قرارداد قطعی بین عربستان و روسیه را تایید نکرد ولی گفت انتظار دارد چنین اتفاقی بیفتد و امیدوار است که تولید نفت کاهش یابد.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه بیش از سه سال تولید نفت را برای افزایش قیمت آن پایین آوردند.

 قرارداد کاهش تولید در اوایل ماه مارس پس از اختلاف روسیه و عربستان بر سر کاهش بیشتر تولید پایان یافت و عربستان اعلام کرد تولید نفت خود را به بالاترین حد می رساند. فروپاشی قرار داد کاهش تولید به همراه شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا باعث شد قیمت جهانی نفت تا حدود 20 دلار در هر بشکه پایین بیاید و بیش از دو سوم ارزش خود را از دست بدهد.

 تقریباً غیرممکن است که کشورهای عضو اوپک به تنهایی بتوانند تولید خود را 10 تا 15 میلیون بشکه در روز پایین بیاورند ولی طی چند روز گذشته مقامات نفتی تگزاس کاهش تولید نفت را ارزیابی کرده و شرکت های نفتی این منطقه به کاخ سفید فشار می‌آورند که اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه