اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان البرز؛

۱۰۱ کودک تحت نظارت 3 مرکز اوتیسم در کلانشهر کرج هستند/ البرز مجری آموزش هنرهای تجسمی به کودکان اوتیسمی کشور

۱۰۱ کودک تحت نظارت 3 مرکز اوتیسم در کلانشهر کرج هستند/ البرز مجری آموزش هنرهای تجسمی به کودکان اوتیسمی کشور
اسدالله حیدری گفت: ماهیانه به هر کودک یا فرد اوتیسم 666 هزار تومان یارانه پرداخت می شود و در حال حاضر94 یارانه بگیر خدمات آموزشی کار درمانی و گفتار درمانی در این مراکز وجود دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل بهزیستی استان البرز به مناسبت روز جهانی اوتیسم در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: سه مرکز اوتیسم در کرج فعالیت می کنند که یکی از این سه مرکز، پایگاه غربال گری است و در مجموع ۱۰۱ نفر تحت نظارت دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اسدالله حیدری با اشاره به اینکه ماهیانه به هر نفر 666 هزار تومان یارانه پرداخت می شود، افزود: در حال حاضر 94 یارانه بگیر خدمات آموزشی کار درمانی و گفتار درمانی در این مراکز وجود دارند.
,
 
,
وی به برگزاری دوره های آموزش نقاشی برای کودکان اتیسم در مرکز توانجوی کرج اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هر ساله نمایشگاه نقاشی این مرکز در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: سه مرکز در کرج فعالیت دارند و طی سالجاری یک مرکز در فردیس راه اندازی خواهد.  شد، البته یک مرکز حرفه اموزی برای بچه های اوتیستیک هم داریم. 
,
 
,
حیدری با اشاره به ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، روانشناسی و هنری به کودکان و خانواده های توانجویان داری اتیسم، تصریح کرد: مراکز ارائه خدمات در منزل، تیم های تخصصی توانبخشی و آموزشی را به منزل اعزام و خدمات تخصصی را به شکل انفرادی در خانه به ایشان ارائه می کنند.  
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه مراکز حرفه آموزی که برای توانجویان سنین بالاتر طراحی شده و به امر حرفه آموزی می ‌پردازند، گفت: مراکز تشخیص و غربالگری به امر تشخیص و شناسایی کودکان می پردازند و خدمات آموزشی و توانبخشی آنها به 3 شکل مرکز محور، خانواده محورو کلینیک محور خواهد بود. 
,
 
,
حیدری ABA، PECS، TEACCH، PRT، Intesisve Interaction و PRT را از جمله روش های ارائه محتوا در مراکز مذکور اعلام کرد و افزود: محورهای ارائه شده شامل آموزش های شناختی، آمادگی برای مدرسه، خدمات گفتار درمانی، خدمات کاردرمانی، خدمات مشاوره و اصلاح رفتار، آموزش های خودیاری، تمرینات هنری از قبیل موسیقی درمانی و هنر درمانی، مشاوره خانواده و گروه درمانی خانواده است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه استان البرز مبدع و مجری طرح هما، برای آموزش هنرهای تجسمی در کشور بوده و آموزش های سراسری در کل کشور و برگزاری نمایشگاه های کشوری توسط البرز انجام می شود، اظهار داشت: همچنین در سال گذشته، نماینده استان البرز مشارکت فعالی با بنیاد امور بیماری های خاص داشت. 
,
 
,
مدیر کل بهزیستی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: با توجه به شرایط کنونی کرونایی، فعالیت های مراکز به شکل مجازی با خانواده ‌ها ادامه داشته و استان البرز نیز در طرح آموزش مجازی کل کشور مشارکت فعال دارد.  
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه