اخبار داغ

همرزم سردار شهید سلگی:

ولایت پذیری بی نظیر شهید سلگی از او انسانی مخلص ساخته بود

ولایت پذیری بی نظیر شهید سلگی از او انسانی مخلص ساخته بود
کریم‌مطهری با بیان اینکه نقش سردار شهید حاج میرزا در عملیات مرصاد بی بدیل بود، گفت: شهید سلگی در عملیات والفجر ۵ به شدت زخمی شد اما اجازه نداد تا قبل از اینکه خط تثبیت شود بدنش را برای معالجه به عقب بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم مطهری، همرزم سردار شهید سلگی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه شهید حاج میرزا محمد سلگی از قهرمانان و یادگاران دفاع مقدس شهرستان نهاوند بودند، اظهار کرد:سردار سلگی از بدو تاسیس لشگر انصار الحسین (ع) توسط سردار حاج حسین همدانی، بعنوان فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کریم مطهری، همرزم سردار شهید سلگی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه شهید حاج میرزا محمد سلگی از قهرمانان و یادگاران دفاع مقدس شهرستان نهاوند بودند، اظهار کرد:سردار سلگی از بدو تاسیس لشگر انصار الحسین (ع) توسط سردار حاج حسین همدانی، بعنوان فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب شدند., عصرهمدان,

وی افزود: حاج محمد سلگی در عملیات های مختلفی که توسط لشگر حضرت رسول(ص)  در تهران انجام می گرفت به همراه سردار همدانی حضور داشت و بعد از تشکیل تیپ  به عنوان معاون عملیات انتخاب شد.

,

این رزمنده همدانی با اشاره به جراحات شدید حاج میرزا در عملیات والفجر ۵ گفت: شهید میرزا محمد سلگی در عملیات والفجر ۵ به شدت زخمی شد اما با وجود جراحات سنگین در کنار رزمندگان ماند و اجازه نداد تا قبل از اینکه خط تثبیت شود بدنش را برای معالجه به عقب بیاورند.

,

مطهری با بیان اینکه تصویر ویژه ای که از شهید در ذهن دارم مربوط به جلساتی است که با فرماندهان گردان ها داشت، عنوان کرد: در تمام جلساتی که فرمانده گردان ها حضور داشتند، همه فرماندهان در مورد گردان و مشکلات صحبت می کردند اماحاج میرزا وقتی شروع به صحبت می کرد اول یک آیه قرآن می خواند و تفسیر می کرد و بعد وارد فاز نظامی می شد.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به شرکت حاج میرزا در عملیات های مختلف گفت: وی در عملیات‌های مختلف لشگر از والفجر ۸ گرفته تا مرصاد شرکت کرد تا در نهایت در عملیات ماووت در اثر اصابت خمپاره دو پایش را از دست داد.

,

این همرزم سردار سلگی با اشاره به مشکلات جسمی حاج میرزا سلگی و همراهی وی با رزمندگان لشکر انصار الحسین ع تصریح کرد: با وجود مشکلات جسمی اما باز در خلال جنگ هیچوقت رزمندگان لشکر را تنها نگذاشتند بطور مثال در عملیات مرصاد نقش بی بدیلی داشتند.

,

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد بعنوان رئیس ستاد لشگر در چهار زبر بودند، ادامه داد: این عملیات همزمان با تهاجم منافقین از سمت قصر شیرین بود و وقتی به ایشان اطلاع دادند تمام نیروها را جمع کرد و در قالب یک گردان توانست جلوی حرکت منافقین را در قصر شیرین بگیرد و ضربه سنگینی به دشمن بزند.

,

مطهری وجود حاج میرزا را در عملیات مرصاد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: به نقش حاج میرزا در عملیات مرصاد باید پرداخته شود چرا که دراین عملیات دو پای خود را از دست داده بود اما همچنان با برانکارد به ارتفاعات و مناطق صعب العبور می رفت.

,

رزمنده همدانی با تاکید برا اینکه شهادت مزد چهل سال تلاش و ایثار حاج میرزا بود، افزود: این شهید در تمام صحنه های انقلاب با بصیرت کامل حضور داشت و ولایت پذیری بی نظیرش از او انسانی مخلص ساخته بود که همیشه برای دفاع از انقلاب و شهدا سینه سپر می کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه