اخبار داغ

رئیس حوزه قضایی کوهسرخ عنوان کرد؛

مسئولیت حقوقی و کیفری شخص مبتلا به کرونا در ازای انتقال ویروس

مسئولیت حقوقی و کیفری شخص مبتلا به کرونا در ازای انتقال ویروس
مهدی قلی زاده گفت: مسئولیت حقوقی و کیفری برای فرد مبتلا به کرونا و انتقال عمدی یا غیر عمدی ویروس به فرد دیگری وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قلی زاده، ربیس حوزه قضایی کوهسرخ در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ در پاسخ به این سوال که آیا شخصی که به بیماری کرونا دچار شده، مسئولیت حقوقی و کیفری به دلیل انتقال ویروس به دیگری دارد یا خیر؟ اظهار داشت: مسئولیت حقوقی و کیفری برای فرد مبتلا به کرونا و انتقال ویروس به فرد دیگری وجود دارد و در این خصوص سه وضعیت متصور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در وضعیت اول شخص علم دارد که بیمار است و به دیگری منتقل می کند و از این موارد جنایت عمدی محسوب می شود و مستوجب مجازات، حسب وضعیتی که برای گیرنده به وجود می آید است، خاطرنشان کرد: در وضعیت دوم فردی اطلاع ندارد که ناقل بیماری است و عمدی در کار نیست ولی این فرد نیز مسئولیت دارد و وابستگان ذکور نسبی بایستی جبران خسارت داشته باشند.

,

رئیس حوزه قضایی کوهسرخ با اشاره به وضعیت سوم انتقال ویروس کرونا از شخص به شخص دیگر، تصریح کرد: فردی اطلاع دارد ولی بی احتیاط است و پیشگیری نمی کند و اصول بهداشتی را رعایت نمی کند این از موارد جنایت شبه عمدی است که خود باید جبران صدماتی که وارد شده را انجام دهد و اگر منجر به فوت شود قتل غیر عمد محسوب می شود و حبس به دنبال دارد

,

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم که این موارد به مردم اطلاع رسانی شود تا در جریان قرار بگیرند، اذعان کرد: همراه و همگام همه مردم و زحمتکشان هستیم تا ان شاء الله از این بحران عبور کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه