اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

جلوی واردات بیرویه گرفته نشود «جهش تولید» رخ نمی‌دهد/ دولت نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند نه دلال‌بازی

جلوی واردات بیرویه گرفته نشود «جهش تولید» رخ نمی‌دهد/ دولت نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند نه دلال‌بازی
آیت الله حسن عالمی گفت: یکی از اصلی‌ترین موانع تولید، گرفتن فرصت‌ها از تولید داخلی و دادن این فرصت‌ها به واردات است لذا اگر جلوی واردات بیرویه گرفته نشود «جهش تولید» رخ نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: با تعیین شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، در واقع نیاز اصلی امروز کشور از سوی ایشان بیان شده است و با تحقق آن بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان و موضوع بیکاری جوانان حل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه شعار سال باید به معنی واقعی آن سرلوحه کار مسئولان، متولیان اقتصادی و مردم قرار گیرد، افزود: شعار سال باید به یک عزم و اهتمام در بین مسئلان و مردم تبدیل شود که موقت نباشد از طرف دیگر باید به این شعار به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و سیاسی نگاه شود لذا اگر مسئولان و مردم به این شعار جهش تولید تنها به چشم یک شعار نگاه نکنند، گام اول تحقق آن فراهم شده است.

,

آیت الله عالمی تصریح کرد: گام بعدی تحقق این شعار شناسایی و از میان برداشتن مشکلات انباشته شده از سال های گذشته است که به تولید ضربه وارد کرده اند و تولید را در قول و زنجیر خود گرفته اند لذا باید در ابتدا تولید و اقتصاد را از شر این قول و زنجیرها رها کرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جلوی واردات بیرویه گرفته نشود «جهش تولید» رخ نمی‌دهد، گفت: یکی از اصلی ترین موانع تولید، گرفتن فرصت ها از تولید داخلی و دادن این فرصت ها به واردات بیرویه کالاهای خارجی است؛ اگر به چندی پیش به بازار نگاهی بیندازیم، شاهد آن بودیم که اکثر مغازه های ما پر شده بود از کالاهای خارجی و با این اقدام تولید کنندگان ما در همه بخش ها متحمل ضرر شدند و حتی این واردات بیرویه باعث تعطیلی بسیاری از تولیدات و بیکاری جوانان ما شده بود که خوشبختانه چندی است این اوضاع بهبود یافته اما کافی نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی یک وظیفه اجتماعی و شرعی مردم است لذا ما نباید تمام تقصیرها را گردن مسئولان و مدیران کشور بیندازیم زیرا تا زمانی که مردم، خود را موظف به خرید کالای تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان ندانند، مشکلات تولید ما حل نمی شود و از طرف دیگر تولیدکنندگان ما نیز باید جنس با کیفیتی تولید کنند که مصرف کننده رغبت بیشتری بر استفاده از این تولیدات داشته باشد و به سمت کالاهای خارجی نرود.

,

آیت الله عالمی با تاکید بر اینکه مردم باید به تولیدات داخلی به صورت غیرتمندانه و ملی نگاه کنند، افزود: مردم در زمان خرید باید به این نکته را مدنظر داشته باشند که با خرید کالای داخلی، سود حاصله به جیب یک تولید کننده، یک هموطن می رود و این سود باعث اشتغال چندین ایرانی و سر و سامان گرفتن جوانان می شود.

,

وی بیان کرد: از دیگر اقداماتی که باید برای تحقق جهش تولید انجام شود، توجیح فکری جوانان و تولید کنندگان است، بیدن معنی که تولدکنند ما باید توجیح باشد که در حال حاضر نیاز بازار چیست و برای برطرف کردن خواسته بازار به چه مهارت ها و ابزاری نیاز دارد؛ از طرف دیگر زمانی که از تولید و حمایت از تولید سخن می گوییم نباید تنها توجه ها به سوی کارخانه ها و تولیدکنندگان بزرگ برود زیرا تولیدات کوچک و خرد نیز نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نقدینگی انبوهی که در بازار وجود دارد باید از طرف مسئولان و دولت به سمت تولید هدایت شود نه به سمت دلال بازی و بازارهای کاذب، از طرف دیگر مسئولان زمانی که مشاهده میکنند که تولیدکننده ای برای تولید پا پیش گذاشته است باید از آن حمایت کنند نه اینکه آنقدر موانعی در پیش او قرار دهند که کار او به تاخیر بیفتد که فرصت هایش بسوزد و از تولید منصرف شود.

,

آیت الله عالمی یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد فاسد در دستگاه های اجرایی هستند که تا زمانی که رشوه نگیرند کار تولید کننده را راه نمی اندازند لذا اینجا وظیفه دستگاه های نظارتی است که این افراد فاسد را شناسایی و با آن ها برخورد کنند و اگر کوتاهی هایی در سطح کلان رخ می دهد، دستگاه قضایی باید ورود کند و نگذارد که تولید کننده متضرر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه