اخبار داغ

دیابتی‌های مبتلا به فشار خون استرس نداشته باشند

دیابتی‌های مبتلا به فشار خون استرس نداشته باشند
اصفهان یک پزشک دیابت گفت: افراد دیابتی که فشار خون نیز دارند نباید استرس داشته باشند، چون ممکن است سیستم دفاعی بدن این بیماران به دلیل استرس تضعیف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور خالقی در گفت وگویی، با بیان اینکه معمولا ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در افرادی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر نمود می یابد، اظهار کرد: برای نمونه احتمال بستری بر اثر بیماری در افراد کمتر از ۹ سال صفر درصد است، اما در افرادی که به سن ۵۹ سال می رسند، ممکن است این احتمال به ۸ تا ۱۰ درصد برسد که نشان می دهد هر چقدر سن بالاتر رود نیاز به بستری افراد بیشتر می شود.

وی افزود: البته درصد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال بستری افرادی که به بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون و یا نارسایی قلب مبتلا هستند متفاوت است.

این پزشک دیابت اضافه کرد: درصد ابتلا اولیه به ویروس کرونا و درصد بستری افرادی که عمل جراحی قلب باز کرده اند و افرادی که کورتن مصرف می کنند و بدنشان نقص ایمنی دارد، بیشتر است و این افراد باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

خالقی با بیان اینکه بیماران دیابت به دو دسته تقسیم می شوند، تصریح کرد: افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله ای که به دیابت نوع دو مبتلا هستند و به عارضه های دیگر دیابت مانند مشکلات چشمی، کلیوی و قلبی مبتلا نشده اند، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، با گذراندن دوره های درمانی بهبود می یابند و مشکل حادی برای این دسته افراد ایجاد نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: اما در افرادی که سن بیشتری دارند و مبتلا به دیابت به همراه تزریق انسولین هستند، به دلیل اینکه علاوه بر بیماری دیابت، عوارض ناشی از آن مانند مشکلات چشمی، کلیوی و  قلبی در آنها بروز می کند باید دقت بیشتری کنند، بهداشت فردی را جدی گرفته، در خانه بمانند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این پزشک دیابت با بیان اینکه ممکن است عده ای از بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون نیز داشته باشند، ادامه داد: این دسته بیماران به دلیل اینکه داروهای فشار خون مصرف می کنند باید بیشتر مراقب باشند، به دلیل اینکه مصرف داروهای فشار خون بر عملکرد کلیه و ریه تاثیر دارد و کرونا نیز به ریه ها هجوم می آورد، ممکن است که این افراد بیشتر مستعد ابتلا باشند، بنابراین در مصرف داروها به خصوص داروهای فشار خون محتاط باشند و حتما با پزشک متخصص مشورت کنند.

خالقی با بیان اینکه افراد دیابتی که فشار خون نیز دارند نباید استرس داشته باشند، گفت: ممکن است سیستم دفاعی بدن این بیماران به دلیل استرس تضعیف شود، بنابراین باید با جداسازی و فاصله گرفتن از محیط استرس زا، استرس را در  این دسته افراد باید کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تمام گروه های غذایی شامل میوه ها، پروتیین ها و کربوهیدرات ها در این بیماران توصیه می شود و به غیر از رعایت دستورات پزشک، نیازی به استفاده از دارویی خاص نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه