اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

بانک‌ها حق دریافت اقساط را ندارند/ مردم تخلفات را گزارش دهند

بانک‌ها حق دریافت اقساط را ندارند/ مردم تخلفات را گزارش دهند
صمیمی دوست گفت: با توجه به مصوبه دولت بانک های استان حق دریافت اقساط طی مدت اعلام شده از سوی بانک مرکزی را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با شیوع بیماری کرونا و افزایش مراقبت ها و همچین تعطیلی بسیاری از صنوف بزرگترین نگرانی مردم ،پرداخت اقساط وامهایشان است که هر روز خبری در رسانه ها در این زمینه مطرح می شود و کسی نمیداند که وام ها باید پرداخت شوند یا نه و اینکه در صورت عدم پرداخت آیا جریمه ای برای آن ها لحاظ می شود؟ آیا پس از این چند ماه لازم است تا وام گیرنده اقساط را به صورت یک جا پرداخت کند یا نه؟ و سوالات متعدد دیگری که در ذهن همه خطور می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یکی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور، تعویق اقساط وام‌ها بود که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در همین راستا، اقساط وام‌های دریافتی 10 صنف و وام‌های قرض‌الحسنه را به مدت سه ماه مشمول تعویق دانست.

,

 

,

, ,

شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار زیان دیده و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص طی ماه‌های اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یا کارمزد به انتهای دوره بازپرداخت اقساط منتقل شود.

,

بارها این تصمیم شورای پول و اعتبار در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها اعلام و تأکید شد که کلیه بانک‌ها، موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند بر اساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری مساعدت لازم را به عمل آورند.بانک مرکزی نیز در صورت نیاز به حمایت مالی پشتیبانی لازم را از مدیران بانک‌ها به عمل خواهد آورد.

,

اما با همه این ها برخی از بانک ها طبق روال قبل پیامکی مبنی براعلام زمان سررسید تسهیلات  به مشتریان ارسال کرده که این موجب نگرانی بیشتر مردم در شرایط کرونایی بازار شده است.

,

در همین زمینه سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفت و گو با صبح زاگرس در این زمینه گفت: روز گذشته طی تماسی با دبیر شورای هماهنگی بانک های استان علی رغم اعلام قبلی این شورا، وی را موظف به اعلام موصبه بانک مرکزی به تمام بانک های استان کردیم.

,

صمیمی دوست گفت: هیچ کدام از بانک‌ها حق دریافت هیچ‌گونه اقساط در این مدت زمانی که بانک مرکزی اعلام کرده است ندارند. همچنین بانک ها نمی توانند با وام گیرندگان برای پرداخت اقساطشان تماسی داشته باشند.

,

وی افزود: کلیه بانک‌ها موظف به رعایت دستورالعمل بانک مرکزی هستند و در صورت هرگونه تخلف مردم می توانند با شماره 07433227200 از ساعت 8 صبح تا 13 در وقت اداری تماس حاصل کنند و با شورای هماهنگی بانک های استان این موضوع را مطرح تا در سریعترین زمان ممکن بررسی شود.

,

گفتنی است که برخی از بانک های کهگیلویه در روزهای اخیر با پیامک از مشتریان خود خواسته تا اقساط تسهیلاتشان را در زمان مقرر واریز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه