اخبار داغ

فرماندار کاشمر تاکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه به آلام روحی و روانی خانواده‌های آسیب دیده از کرونا / 168هزار نفر در کاشمر غربالگری شده اند

ضرورت توجه ویژه به آلام روحی و روانی خانواده‌های آسیب دیده از کرونا / 168هزار نفر در کاشمر غربالگری شده اند
مسلم ساقی گفت: 168هزار نفر از جمعیت شهرستان غربالگری شده اند که یک درصد این جمعیت مشکوک بودند و تحت مراقبت کارشناسان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح توس؛ مسلم ساقی، فرماندار شهرستان کاشمر ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری از کرونا ضمن تقدیر از همراهی مردم، اصناف و نخبگان در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: قطعا در هر کاری اگر مشارکت و حضور مردم نباشد موفق نخواهیم بود و این مشارکت و همراهی مردم یکی از عوامل موثر موفقیت در امر پیشگیری ویروس کرونا تاکنون بوده و خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه موثرتر از سرمایه های مادی، سرمایه های اجتماعی است و اگر اعتماد عمومی و سطح سرمایه اجتماعی بالا باشد ما می توانیم در هر حوزه ای حتی با دست خالی موفق باشیم، خاطرنشان کرد: تک تک ما وظیفه داریم تا این سرمایه اجتماعی آسیب نبیند و با شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع و تصمیم سازی درست سطح اعتماد سرمایه اجتماعی جامعه را بالا ببریم.

,

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه تمام تصمیات ستاد براساس آماری است که از سوی مدیریت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ارائه  و بر این اساس برای آینده برنامه ریزی می شود، تصریح کرد: بر پایه تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار ارائه شده اقدامات بعدی ستاد برنامه ریزی خواهد شد و تصمیمات براساس یافته‌های جدید علمی ویروس کرونا اتخاذ می شود.

,

وی با اشاره به اینکه 168هزار نفر از جمعیت شهرستان غربالگری شده اند که یک درصد این جمعیت مشکوک بودند ودر حال حاضر تحت نظر کارشناسان بهداشت مراقبت های بهداشتی هستند، اذعان کرد: باید خانواده هایی که تست کرونا انها مثبت بوده‌ و یا عزیزی از آنها بخاطر کرونا فوت شده در طرحی از سوی مرکز مشاوره بهزیستی مورد مشاوره قرارگیرند تا از آلام روحی و روانی این عزیزان کاسته شود.

,

ساقی با بیان اینکه براساس تصمیمات ستاد استانی تلاشمان این است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی واحد‌های تولیدی تعطیل نشوند، عنوان کرد: از تلاشهای بی دریغ و ایثارگرانه کادردرمانی شهرستان علی رغم همه سختی‌ها و محدودیت‌ها  تشکر می کنم و صیانت از کادر درمانی از اولویت های اصلی ستاد است.

,

وی با تاکید بر اینکه اینکه  توجه دولت و نظام در حوزه سلامت فوق العاده بوده است، تشریح کرد: علی رغم برخی نقدها به طرح تحول سلامت، اما اجرای طرح تحول سلامت باعث کاهش بخش زیادی از مشکلات در این برهه حساس شده است.

, .,

رئیس ستاد مبارزه با کرونا کاشمر در پایان با اشاره به نزدیک شدن ایام نیمه شعبان ومراسم چراغ برات، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم چراغ برات امسال با محدودیت و ممنوعیت خواهد بود و در این خصوص در سطح روستاها و شهرستان باید از هم اکنون اطلاع رسانی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه