اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

10 میلیون آمریکایی به خاطر کرونا شغل خود را از دست دادند/ ترامپ همچنان پیشنهاد کمک به ایران را تکرار می‌کند؟

10 میلیون آمریکایی به خاطر کرونا شغل خود را از دست دادند/ ترامپ همچنان پیشنهاد کمک به ایران را تکرار می‌کند؟
بیکاری 10 میلیون نفر در آمریکا و چک بی سابقه دولت ترامپ در وجه شرکت ها و بنگاه ها ثابت کرد که اقتصاد ورشکسته و رو به افول آمریکا بیشتر از هر زمانی نیازمند کمک است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ورود کرونا به کشورهای مختلف، اولین حوزه ای که بعد از سلامت این کشورها درگیر شده است بخش اقتصادی بوده و تقویت اقتصاد و سرمایه گذاری پس از گسترش ویروس کرونا یکی از اصول همه کشورهای درگیر با کرونا تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گسترش سریع ویروس کرونا از شهر ووهان چین به ده‌ها کشور باعث ترس و وحشت گسترده جهانی و همچنین کاهش شاخص بازار سهام در دنیا شد؛ تعداد زیادی از مردم دنیا به خاطر کرونا بیکار شدند و کشورهای مختلف برای حمایت از کسب و کارها دستورالعمل هایی را اجرا کردند.

,

با افزایش نگرانی ها در ایران و مشکلاتی که کرونا برای کشور به وجود آورد، ترامپ به عنوان رئیس حمهور آمریکا در اقدامی نمایشی پیشنهاد کمک به ایران را مطرح کرد؛ دونالد ترامپ اخیرا گفته بود که "ما در آمریکا بهترین پزشکان جهان را داریم‌ و به ایران پیشنهاد کمک داده ایم".

,

هرچند پیشنهاد کمک آمریکا به ایران با واکنش های سریعی از سوی مقامات ایران مواجه شد و مقامات ایران اعلام کردند که بهترین پزشکان را داشته و نیازی به پزشکان آمریکایی ندارند اما این روزها شاهد بحران های بزرگی در آمریکا هستیم که نشان می دهد بیشتر از هر کشوری در دنیا نیازمند کمک است.

,

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت کار آمریکا، شمار افرادی که در هفته قبل (هفته منتهی به ۲۱ مارس) فرم بیکاری پر کرده بودند ۳.۳ میلیون نفر برآورد شده بود که دست‌کم ۶.۶۵ میلیون نفر دیگر طبق آمار جدید به این رقم اضافه شده است.

,

 

,

موج بی کاری در آمریکا و شکست اقتصاد آزاد

, موج بی کاری در آمریکا و شکست اقتصاد آزاد , موج بی کاری در آمریکا و شکست اقتصاد آزاد ,

به عبارت دیگر تنها در طول دو هفته و بعد از ورود کرونا به آمریکا حدود 10 میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده اند و این رقم یک بحران در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

,

تعداد زیادی از مردم با پر کردن فرم های بیکاری در آمریکا در صدد هستند تا شاید از طریق دریافت بیمه بیکاری بتوانند در شرایط بحرانی کرونا به زندگی خود ادامه بدهند. بر اساس آمار رسمی منتشر شده در رسانه های آمریکایی حدود 6.65 میلیون آمریکایی این فرم را تکمیل کرده و خواستار دریافت بیمه بیکاری هستند این میزان درخواست افراد برای بهره بردن از بیمه و مزایای بیکاری در تاریخ آمریکا بی‌سابقه ارزیابی شده است.

,

با اعلام خبر ثبت حدود ۱۰ میلیون بیکار طی تنها دو هفته، بورس نیویورک بلافاصله قرمز پوش شد و شاخص صنعتی داوجونز ۱۷۳ واحد کاهش یافتِ از همین جهت ترامپ تلاش های خود را برای رایزنی با روسیه و عربستان در راستای کاهش تولید نفت آغاز کرد تا بتواند با جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوی ریزش شاخص بورس را بگیرد.

,

تعدادی از کارشناسان معتقد هستند که آمار واقعی بیکاری در آمریکا بیشتر از رقم اعلامی است چرا که مقامات آمریکایی آمار قطعی و درست را برای کاهش لطمات به اوضاع بورس و سرمایه های آمریکا منتشر نمی کنند.

,

اقتصاد دانان آمریکایی معتقدند که تلاش واشنگتن برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از کرونا بسیار دیر آغاز شده است و در همین راستا باید شاهد فجایع انسانی به خاطر رکود بی سابقه در آمریکا باشند.

,

 

,

الگوی اقتصادی که با شکست بی سابقه مواجه شد

, الگوی اقتصادی که با شکست بی سابقه مواجه شد, الگوی اقتصادی که با شکست بی سابقه مواجه شد,

الگوی اقتصادی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا همان الگوی اقتصاد آزاد و کوچک سازی دولت است که طی چند سال گذشته از سوی برخی مقامات اقتصادی در دولت ها پیگیری شده است.

,

این روزها شرکت‌ها، تولیدی‌ها، بنگاه های تجاری و همه کسب و کارهایی که در چارچوب اقتصاد آزاد و خصوصی سازی فعالیت می کردند و قرار بود الگویی برای اقتصاد کشور باشند یکباره به مرز ورشکستگی رسیده و دست خود را به سمت دولت آمریکا دراز کرده اند.

,

در همین راستا در اقتصاد آزاد که هیچگاه خبری از کمک دولت نبود و همواره بر دریافت کمک از خیریه ها تاکید می کردند شاهد هستیم ترامپ بزرگترین چک دولتی را در وجه بنگاه های تولیدی کشیده است .

,

ترامپ بسته کمک های اقتصادی به مبلغ بی سابقه ۲.۲ تریلیون دلاری را تصویب و به امضا رساند و این اقدام ترامپ اثبات کرد در نهایت اقتصاد آزاد و یا خصوصی سازی وجود ندارد و این نوع اقتصاد در بحران ها همچنان دست به دامن دولت ها خواهد شد.

,

با وجود موج بیکاری های گسترده و کاهش سطح تجارت خارجی آمریکا که در خبر های غیر رسمی اعلام شده این روابط به یک سوم تقلیل یافته است باید دید آیا باز هم ترامپ پیشنهاد کمک به ایران را مطرح می کند؟

,

پیشنهادی که تنها برای یک شوی رسانه‌ای مطرح شد چرا که به نظر می رسد اوضاع اقتصاد تحریم شده و کرونا زده ایران به مراتب از اقتصاد بحران زده آمریکا بهتر ارزیابی می شود و ترامپ هم در نهایت نتوانست از پس بحران اقتصادی پیش روی آمریکا با چارچوب های اقتصاد غربی بر بیاید.

,

 

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه