اخبار داغ

سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان:

وزارت خارجه برای افزایش تولید باید منابع مالی وارد کشور کند

وزارت خارجه برای افزایش تولید باید منابع مالی وارد کشور کند
فرجی راد گفت: وزارت خارجه رابطه اقتصادی خود را باید با کشورهای همسایه و منطقه حل و فصل کرده و منابع مالی وارد کشور کنیم تا تولید را بالا ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "عبدالرضا فرجی‌راد" سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان درباره راهکارهایی که می‌تواند در سال جدید ظرفیت‌های مغفول مانده سیاست خارجی کشور را فعال کند، اظهار داشت: یک استراتژی جدید باید در سال ۹۹ در نظر بگیریم و برای حوزه سیاست خارجی کشور تدوین کنیم. ما به طور سنتی روندی را طی می‌کنیم که مبتنی بر حوادث بوده است و این روند در طول سال ۹۸ نیز طی شد اما آنچه به نظر بنده مهم می‌رسد، این است که برای سال جدید باید استراتژی جدیدی را تدوین کنیم و با توجه به اینکه موضوع شیوع کرونا در جهان و به تبع آن در ایران رخ داده و فشارهای اقتصادی بر کشورمان مضاعف شده و همچنین خواهد شد، تمامی پیامدها و نتایج مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و برای آن راهکار در نظر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: مسئله کرونا از لحاظ اقتصادی نتایج بدی برای کشور خواهد داشت و به نظر بنده باید برای تمامی مسائل مختلف یک استراتژی کامل تدوین شود.

,

فرجی‌راد با اشاره به فراگیر بودن حوزه سیاست خارجی کشور افزود: تدوین استراتژی برای کشور باید شامل تمامی امور باشد و مسائلی چون برجام، موضوعات منطقه، همسایگان و به خصوص عراق، رابطه با اروپا و همچنین نگرش جدید به چین را در بربگیرد.

,

وی عنوان کرد: این موضوعات را باید جدی گرفت و روی آنها کار شود تا هم بتوانیم آرامش به کشور بدیم، هم رابطه اقتصادی خود را حل و فصل کرده و هم منابع مالی وارد کشور کنیم تا تولید را بالا ببریم.

,

تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به تشکیل مجلس یازدهم در سال جاری تصریح کرد: باید این نکته را مورد توجه قرار داد که در سال ۹۹ مجلسی جدید روی کار خواهد آمد و همچنین فضا به انتخابات ریاست جمهوری و دولت جدید نزدیک خواهیم شد که خود این موضوع نیازمند مدیریت فضا بوده و در تدوین استراتژی جدید باید مدنظر قرار گرفته شود.

,

فرجی‌راد خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم برای سال ۹۹ یک حوزه اولویت‌دار برای سیاست خارجی باید مدنظر قرار گیرد، اشتباه است و با توجه به پیچیدگی شرایط، باید نگاهی جدیدی به این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم از پس مشکلات بربیاییم.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه