اخبار داغ

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران:

مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟
هادی ابوی گفت: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبرو هستند و این مسئله می تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به همراه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش از سوی کارفرمایان باوجود عدم تعیین و تکلیف دستمزد سال گذشته، مطرح شد که دستمزد کارگران را برای ثابت نگه داشتن قیمت ها و حتی پایین آوردن آن از افزایش دستمزد کارگران جلوگیری شود تا بتوان قیمت ها را تا حدی کنترل کرد و واحد های تولیدی را نگه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هادی ابوی با انتقاد از بحث «فریزمزدی» کارگران گفت: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبرو هستند و این مسئله می تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به همراه داشته باشد. 

,

بنابر خبرگزاری تسنیم وی ادامه داد: با تعیین نشدن دستمزد کارگران در سال 98، کارفرمایان سودجو بهانه پیدا کرده اند و قرارداد کارگران را تمدید نمی کنند و می گویند تا تعیین تکلیف نمی توانیم اقدامی کنیم. این مسئله به ضرر جامعه کارگری شده است. در حال حاضر هم بحث «فریزمزدی» که از سوی کارفرمایان مطرح شده است مسئله ای بیهوده است چرا که مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

,

 وی نامه ای پیرامون این موضوع به وزیر کار نوشت که متن کامل نامه به شرح زیر است:

,

جناب آقای دکتر شریعتمداری
وزیر محترم تعاون کار ورفاه اجتماعی واعضای محترم شورای عالی کار
سلام علیکم
با آرزوی سلامتی و رفع بلای ویروس کرونا

,
,
,
,


این روزها بیشترین تماس ها از سوی تشکلات کارگری وکارگران کشور در خصوص طرح مسئله "فریز مزدی" وانتقاد از طراحان آن با نمایندگان جامعه کارگری می باشد .
لذا حسب وظیفه تشکیلاتی بایستی عرض کنم مگر هزینه های معیشتی و روزمره کارگران فریز شده که مزد هم فریز شود؟

,
,
,

جناب وزیر می دانید که از ابتدای اسفند ماه برخی کارگران کشور اعم از صنعت و حرفه نه تنها درآمدی نداشته اند بلکه هزینه های روزمره آنان 30٪ و شاید بیشتر افزایش داشته ؛ پس محض رضای خدا هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار را برگزار و به این طرح بی خود و بدتر از ویروس کرونا پایان دهید.

,

جناب آقای دکتر میدانیم که در تلاش هستید به کارگران کمک کنید ولی جلوگیری از طرح اینگونه مسائل بجای دلداری به کارگری که هم کارش را از دست داده وهم هیچ درآمدی ندارد واز همه بدتر هزینه های زنده بودنش افزایش یافته قطعآ دارای ثوابی هست که مسئولین نظام منجمله جنابعالی بدنبال آن هستید.
درپایان مجدداً و به نمایندگی از جمع کثیری از کارگران کشور درخواست دارم بعنوان ریاست شورای عالی کار دستور فرمائید جلسه بدون فوت وقت تشکیل گردد.

,
,

 انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه